Jürgen Klopp

Ja det er to forskjellige ting. Dermed også to forskjellige arenaer. Ekstremt vanskelig å vinne CL. Skal vi drite i FA-Cupen og Ligacupen, så kan det bli maaange magre år på Anfield. Klopp beviste i går at han satser på denne cupen. Uten trofeer, så sitter ikke Klopp lenge i stolen!

Der er jeg sterkt uenig! CL-plass bør absolutt ikke komme til et lag som har hatt flaks med trekningen sin i FA-cupen. Ligaen viser i mye større grad hvilke klubber som fortjener CL-plass enn enn en cup. Dessuten er CL turneringen for de beste lagene, og der har ikke Newport noe å gjøre. Aldri om det ville blitt godtatt med en slik tildeling av CL-plasser heller.

Onde tunger skal ha det til at United fikk en CL-plass pga flaks med trekningen i EL :wink:

Sant, men det er en ekstraplass og ikke en av de fire som England har ellers

Trur noen her undervurderer Fa cupens betydning, det er en tradisjonsrik cup som strekker seg helt tilbake til !800 tallet. Fa cupen er stor i England og de fleste lagen satser på denne cupen. Det er et gjevt trofe å vinne. Har selv vært på Wembley og sett en Fa cup finale, og rammen rundt en slik kamp er fantastisk. Så Fa cupen trenger ikke å reddes, den er stor. En seier i Fa cupen bør selvfølgelig ikke gi en plass i CL. En CL plass bør være forbeholdt de fire beste lagene i PL.

Det er vel ingen som betviler at det er god stemning rundt finalen og at lagene vil vinne den. Det er veien til finalen som ikke er like attraktiv. Det synes på laguttakene. Cupen er, satt på spissen, en byrde som forstyrrer ligaen. Da er det irrelevant for dagens managere når den ble grunnlagt.

Selvom jeg er motstander av ligacupen så hadde jeg jo foretrukket å vinne finalen om vi kom dit.

Skal det være sånn at hver gang vi ryker ut i FA og Ligacupen, så skal vi snakke disse ned?

Blir det samme om vi ikke skulle klare topp 4 eller ryke mot Porto? Jeg tar gjerne et trofe. Vi må vise at vi duger litt før vi kan drømme om de aller største triumfene.

Er det meg du snakker om? Jeg argumenterte (godt, om jeg får si det selv) for å ryke ut av ligacupen allerede før vi gjorde det.

Den generelle mening om at det ikke er så ille å ryke ut av FA cupen, ikke deg. Alt snakke om at det liksom ikke er så attraktivt osv. Klart det er det. Når vi i tillegg ikke har vunnet den på 11 år, betyr det mye.

Edit: 12 år faktisk. 12 år siden vi vant et trofe av stor betydning.

Den perfekte manager for FSG og Liverpool.

Ja. Men er d den perfekte manager til å vinne trofeer?.. er vel d supporterne ønsker.

Nei men det tror jeg ikke var målet med å få inn Klopp. Det viktigste var å komme tilbake til CL og få opp inntektene og interessen for klubben.

Da har vi mange penger å bruke til sommeren, skal bli godt se Klopp øser ut penger på stjernespillere.

Fordi??

Hva i herrens navn er det du påstår nå!!? Belegg dine teorier!

:joy:

Tipper årsaken til at det ikke brukes penger er at Anfield skal utvides ytterligere. Anfield Road End skal få 6000 seter ekstra. Pengene må komme et sted fra, spillersalg er naturlig.

Her synes jeg Liverbird er godt innenfor, Jano. Alle vet at FSG er nøkterne eiere, og både du og jeg liker dem for det. Alle vet også at Klopp liker bedre å bygge lag enn å kjøpe lag, og både du og jeg liker han for det. Liverbird skriver også “jeg tror”, så han trenger vel ikke belegge mer enn det opplagte. Det kan godt være at FSG også håper å raske med seg noen titler på veien også, men at å etablere seg i CL og blant topp fire i ligaen tror jeg absolutt er et viktig mål for dem.

Ja…på samme måte som han har øset ut på spillere til nå…

Eierne driver butikk… di er interessert i å tjene penger ikke å bruke dem. Så på slik måte er klopp en perfekt manager for eierne mens pep er perfekt for supportere som i tillegg til å like flott fotball…liker at man har mulighet til å vinne trofeer.