Jürgen Klopp

Jeg tror Klopp var den riktigste manager å få inn for Liverpool og FSG, og derfor agerte de og avsatte Rodgers. Han er den som kan få Liverpool stabilt tilbake i CL og som kan skape litt entusiasme over klubben, samtidig som spillestil er forenlig med hva klubben ønsker å stå for. Når dette kan gjøres på en svært økonomisk måte, så er det en match made in heaven. FSG er forretningsmenn, og Liverpool under Klopp, spesielt dersom vi havner topp 4 i år også, er en gullgruve for dem. Klubbens verdi vi stige. Om vi kommer til å vinne noe særlig med verken FSG eller Klopp er jeg usikker på. Om noen år, kanskje tar noen nye eiere over en veldrevet topp 4 klubb med gode økonomi, inntjening og en balansert og gjennomarbeidet spillergruppe? Et perfekt utgangspunkt for noen som virkelig ønsker å eie og lede en titteljagende klubb?

Eg er så einig! Hovudpoenget med ein fotballklubb er å vinna trofé. Det er det som virkelig skaper glede og fine fotballminner. Skjønner at 4.plass er viktigare enn topp 4, men fy flate så glad eg hadde blitt av å vunne FA- Cupen. Trist at den liksom ikkje skal vere så viktig lengre, er vel verdens eldste fotballturnering(cup?) viss eg ikkje tek feil?

For et uendelig gnål etter nye spillere! Blir helt oppgitt av å lese forumet.

Ny keeper kommer til sommeren om Karius ikke overbeviser. Klopp er tilhenger av å gi de ansatte i klubben en sjanse før de erstattes. Slik bør det være! Man må kunne stole på sjefen og at man får tilstrekkelig med sjanser før man får sparken (i likhet med den norsk arbeidsmiljøloven).

Midtbanen og forsvaret er ikke godt nok!!! Ja vi ser vel alle at det finnes forbedringspotensiale, men man blir bedre med trening og det er jeg sikker på at Klopp jobber med på hver eneste trening.

Kjøp kjøp kjøp! Flere her inne minner meg mest om tenåringsjenter som aldri får nok sminke eller klær. Inn med De Gea, Vidal og Dybala så er vi sikkert fornøyd i noen uker…

Seriøst? Om det er hovedpoenget forslår jeg at du kjøper inn en Bayern München trøye. Da får du helt sikkert mye glede og noen fine fotballminner.

Det er bedre å være et misfornøyd menneske enn en fornøyd gris, bedre å være en misfornøyd Sokrates enn en fornøyd tosk.

Ser poenget ditt her men med en CL billett i premiepotten tror jeg man vil øke interessen og kvaliteten. Flaks spiller ofte en rolle og spesielt i cup, men det får vi ikke gjort noe med.

Kan forøvrig bli skummelt om man blir avhengig av topp 3 eller vinne FA cupen for å komme til CL. Først må vi stabilisere oss på topp 4, det er hardt nok.

Kvifor i all verden skal eg det? Eg valgte Liverpool og bytter aldri klubb. Heller 1 trofé med lfc enn 10 med Bayern. Misforstod du innlegget mitt? Er ikkje poenget å vinna?

Det du har skjønt @josemi, som det dessverre ikke ser ut til at vedkommende du diskutere med ikke skjønner, er at en tittel er en tittel uansett, dessuten har det ingenting å si om vi vinner ligacup eller FA cup, det vil gi følelsen av at vi klarer å vinne trofeer igjen.

Da vi vant vårt siste ligagull i 1990, skjedde dette tittelmessig.

1. Neste trofe, FAcup i 1992, 2 år
  2. Neste trofe, Ligacup i 1995, 3 år
    1995, Neste trofe, UEFACUP, FACup og Ligacup i 2001, 6 år
    2001, Neste trofe, Ligacup i 2003, 2 år
    2003, Neste trofe, CL i 2005, 2 år
    2005, Neste trofe, FA cup i 2006, 1 år
    2006 Neste trofe, Ligacup i 2012, år

Vinner vi ikke CL i 2018, har vi satt en ny rekord med at årene mellom trofeenn nå er 7 år eller mer.

Dette betyr at vi er kommet i det blindsporet at vi er vant med å oikke vinne trofeer.

Vi er dessverre blitt et selgende lag, der vi gjør spillere gode for så å selge dem til klubber som har som vane å vinne tittler, den holdingen med å bygge stein for stein nytter ikke, at vi ikke vil satse som City, Chelsea og United for å bli best i England igjen fordi det er så umoralsk det holder ikke om vi skal bli et lag å regne med.

Liverpool må ha en ledelse som får velge ett av 2.

1. Satse det som må satse for å bli best i Emgland
  2. Innfinne med oss at vi er blitt en klubb, med verdens beste merkevare, som synes det er greit å se de andre sloss om trofeene, mens vi er godt likt, spiller underholde fotball, spektakulære kamper, men det ender der, sølvtøyet er forbeholdt de andre.

Jeg mener at årsaken til at vi er blitt en tilskuer klubb kan være så mangt, men en ting er sikkert, vi blir ikke en klubb som samler trofeer med de eierene vi har idag av den enkle grunn at de aldri har hatt visjoner om det, for dem er Liverpool en god merkvevare som generer inntekter.

Jeg vil at Liverpool sakl bli best i England igjen, det vil alle supportere, men dersom ledelsen mener det er geit bok at vi er en kul klubb, med en god merkevare som skjelden vinner trofeere, en cup i ny og ne, så er det greit, men da får de si det rett ut.

Å holde på slik som nå og late at vi er en ledene klubb, når man ikke vil satse holder ikke!

Gjesp, har du ikke noe annet enn en repeat knapp?

Ja. Du traff spikeren på hodet her. Problemet er at flere mener FA-Cup er ubetydelig. Denne cupen er meget viktig i England. Det er oss supportere so mfår FA-Cupen til å bli mindre viktig.

Men så lenge vi havner på 4 plass år ut og år inn, så er de fleste fornøyde. Vi må vinne noe. Vi må spile på Wembley. 4 plass for så å ryke ut tidlig i CL er noe Arsenal har gjort i mange år! Betyr det noe? Absolutt ingenting.(Utenom penger) Jeg tar FA-CUP trofeet 10/10 ganger fremfor 4 plass og CL spill. Hvertfall nå som vi ikke har vunnet noe på mange år!

Man er rimelig arrogant og historieløs om man virkelig mener at verken ligacupen, EL eller FA-cupen betyr noe. Folk klapper nærmest i hendene når vi ryker ut av en cup for da har vi en mindre cup å konsentrere oss om. Og dette kommer fra supportere som heier på en klubb som ikke har vunnet ligaen på snart 30 år. Fy søren for en utakknemlig gjeng. Ligaen og CL er det ypperste, men også det vanskeligste å vinne. Jeg gremmes. Lavmål på sitt ypperste. Vi burde krige for enhver pokal vi kan få.

Ønsker du at Klopp stiller med B-laget i ligaen før og etter hver cupkamp?

Hvor mye skal ligaen og CL ofres for å vinne ligacupen?

Er du fornøyd med en tiendeplass i ligaen om vi vinner ligacupen samme sesong?

Så dette ER valget? 10. plass og ligacupen.
Vi har vel heller ikke for vane å spille i CL. Det er ikke en sedvane at Liverpool er deltaker der.

Trodde du ville ha glede og fine fotballminner. Og da må man jo vinne pokaler…

Hvem vet. Jeg spurte om du ville vært fornøyd om det skjedde. Og to andre spørsmål du heller ikke besvarte.

Det var vel mer ett spørsmål om hvor viktig ett slikt trofé er.
Hvor mye av ligaprestasjonene er du villig til å ofre

Bare så det er sagt, jeg er ikke en av dem som synes FA cupen er uviktig, tvert om.
Men jeg synes etablering blant topp fire er viktigere, for uansett hvordan man ser på det, så tiltrekker CL spill seg flere gode spillere enn FA cup spill gjør.

Det er jo et så vanvittig og absurd spørsmål at det ikke mulig å svare på. Du setter opp 10. plass som eneste alternativ og da får du heller ikke et svar fordi problemstillingen aldri vil være reell. Havnet vi på 10. plass sist vi vant ligacupen? :thinking:

Liverpool er historisk sett blitt et lag å regne med utenfor topp 4. i PL. CL er for tiden ingen sedvane her i gården. FA, ligacupen og EL er vanligvis der hvor vår mulighet ligger. Samtidig handler dette om holdninger. Å innse hvor man er og ta vare på de mulighetene man har. Som regel når vi har røket på hodet og ræva ut av en cup, har ikke det medført at vi har oppnådd et annet viktig mål.

Har man en solid stall kan klubben delta på flere fronter, hvis du ser hvilket lag Klopp stilte med i kampen mot WBA levner det liten tvil om at han satset alt for å gå videre. Man trenger ikke å sette ting på spissen for å frem sine egne poenger.

Enig. Liverpool mønstret et sterkt lag. Det jeg prøver å få frem er at en del supportere er fornøyd med at vi ryker ut. Det var jo ikke slik at Liverpool ikke prioriterte FA-cupen denne gangen. Snarer tvert imot.

De som ønsker at Liverpool ryker ut av Fa cupen mangler fullstendig innsikt i cupens historie og tradisjoner.