Jürgen Klopp

Tror dessverre vi supportere er nødt til å legge listen på forventningene minst ett hakk ned. Uten å konkurrere sånn noenlunde med de beste økonomisk tror jeg det er nærmest umulig å kunne være med å kjempe om liga gull, CL gull. Man kan selvsagt ha ett “toppår” hvor alt flyter (Leicester), men normalen vil nok være at vi i beste fall kan kjempe om en 4. plass og en cup pokal i ny og ned. Jeg innrømmer at det sitter langt inne, men skal man være realistisk så vil ikke Liverpool kunne klare å konkurrere med Manchester City, Manchester United, Real Madrid, Barcelona og Bayern Munchen i årene fremover.

Hva mener du egentlig er så vanskelig med å svare på om du er fornøyd med tiendeplass om vinner ligacupen? Det er et elementært ja/nei-spørsmål.

Er de to andre spørsmålene like utrolig vanskelig å svare på?

EDIT:
Ser jeg kan virke kranglete, det er ikke meningen. Poenget er at jeg lurer på hvor viktig et trofé er for deg. Hvor mye er du villig til å “ofre” i ligaen for en cuptriumf? Vil du uansett til CL (4. plass) eller betyr et trofé fra cupen så mye at du er fornøyd med en cupseier at du er villig til å ofre en sesong uten CL (og EL?)

Det er forøvrig en helt fair mening det. Selv heller jeg derimot for å ofre ligacupen mot å stabilisere seg blant topp 4, da jeg ser på dette som viktigere i et langt perspektiv.

Premisset for spm var vanskelig å forholde seg til. Det krever mer nyansering. Må man alltid velge? Prioriterer man det ene så får man ikke det andre osv.? Er det virkelig så enkelt? Det kommer helt an på konteksten. Og når i løpet av sesongen er egentlig skjæringstidspunktet for å «føkke» opp ligaen fordi man «prioriterer» ligacupen? Er det et kritisk tidspunkt på høsten som tilsier at NÅ må man hvile de beste og stille med et b-preget lag?

En del supportere synes at det er okay å bli slått ut. Jeg tror ikke Klopp deler den meningen. Jeg er helt sikker på han er desperat etter å vinne et trofé. Det burde vi også være. For meg handler det mest om holdninger. Historien viser at vi ikke akkurat har for vane å profittere på å ryke ut av disse cupene. Så hvorfor slik begeistring når vi som hovedregel står tomhendt ved sesongslutt?

Det er vel det som er det store spørsmålet. Jeg er selv overbevist om at hardkjøret med ekstraomganger OG omkamper i BÅDE ligacupen og FA-cupen var en stor og medvirkende faktor til at vi vi hadde store skadeproblemer og lite poeng i januar i fjor.

Så er jeg helt enig i at Klopp virkelig så ut til å satse på FA-cupen i år. Kollektiv hjerneblødning gjorde at den planen gikk i dass. Begeistret var jeg ikke (og kan ikke huske å ha registert stor jubel ellers her heller?), men når vi uansett skulle ryke ut så er jeg glad det skjedde uten omkamp.

Eg skreiv " det som virkelig skaper glede og gode minner. Skjønner i ettertid at formuleringa kan tolkast i den retning at lfc gjer meg lite glede,og det stemmer jo ikkje. Men det er lenge sidan eg har blitt enormt euforisk og i lykkerus av lfc. Den fantastiske gleden det er å vinna trofé er viktig for meg, og det savner eg.
Sjølvsagt får eg mykje glede av å sjå lfc, høyra The Kop på gode dagar osv. Men til lengre tid det går uten trofé, til meir frustrerande blir det. Sultefora er me! Derfor var eg ekstra skuffa over å ryka ut av FA- Cupen, og eg vektlegge den nok meir enn ein god del andre her inne.

Både vinneren av FA og Liga Cup’en får inngang til Europa League, så den betyr derfor mer enn kun ære og sølvtøy.

20347423_103051297053040_565799917625278464_n

In Klopp we trust.

Interessant diskusjon dette med prioriteringen av de engelske cupene. Personlig ville jeg nok valgt en 4. plass i ligaen foran trofé i FA-cup. I mitt hode gagner det oss mest i det lange løp, gjennom inntekter og klubbens anseelse utad. Samtidig er det jo alltid inneværende sesong som er den viktigste.

Hvilket scenario ville folket her inne foretrukket?

• 3.-4. plass i ligaen og ingen troféer
  • 5.-6. plass i ligaen og vinner av FA-cup og Ligacup

0 stemmegivere

Jeg vet ikke hva som mens, men jeg er klinkende klar på at pokaler betyr mer enn alt annet, trofeer er faktisk alt, resten er intet.

Tar anyday, 17 plass i ligaen og FA Cup/Liga cup fremfor 2de plass og en trofeløs sesong.

Interessant. Hva med 18. plass?

Sjukeste jeg har lest på KopForum gjennom tidene.

Det jeg tror mange her inne ikke skjønner, som sånne som deg heldigvis gjør, er at den dagen Klopp vinner en cup, så har han brutt en barriere, og jeg tror at etter første trofe, kommer de andre ganske raskt, men Klopp må bryte første trofe byllen først!

De som i motsetning til deg er så arrogante at de ikke bryr seg om Ligacup, Fa Cup eller Euro League, fordi de mener det er “MIkke Mus pokaler” er respektløse og har ikke skjønt så mye.

Mange av dem er iherdige forvarere av FSG, fair enough dersom man er fornøyd med at klubben våres blir en stabil 6-2 plass klubb som ikke vinner noenting, men spiller kul og underholdene fotball, som er en populær merkevare som FSG utnytter til det maksimale for å genere egen profitt.

FSG er kjempegode eiere, om man kun ser på det å drive en klubb godt med en sunn økonomi.

Men FSG har ikke det i seg som skal til for å gjøre Liverpool til en frantidig ligamester.

Nei der går grensen, nedrykk med pokal versus mull pokaler og fortsatt eksistens i den nasjonale topp divisjonen, så velger man selvsagt det siste.

Ja for mange vil det nok være slik, men som jeg sa, for meg er trofeer alt, resten er er intet!

Ikke engang reisen?

Du sier altså her at du vil se på elendig fotball, tape brorparten av seriekampene, irritere deg (kanskje ikke?) helg etter helg over skuffende resultater, til og med være med i nedrykksstriden for å vinne et trofé?

Hvor er ønsket om å bli underholdt? Det er vel det dette bør dreie seg om?

Hva sier dere andre? Skal vi kjøre diskusjon på dette NOK EN GANG? :wink:

Ser du hvordan uklart bruk av språk kan fungere?
Og bare det å kunne si at å havne på 17 plass hvis vi hadde greid å vinne ligacupen er ikke innstillingentil ett topp 4 lag men til lag som Burnley, WBA etc. Bare det å påstå det at en slik plassering på noen måte kan forsvares viser at du gir fullstendig faen i klubbens beste.

Den dagen Liverpool havner på 17. plass i ligaen men vinner ligacupen, det er den dagen vi offisielt kan utelukke oss som en av de beste klubbene i England.
Tar Champions League deltakelse framfor ligacupen anyday.

Klubbens beste er å begynne å vinne trofeer!

Trofeer genererer selvtillit, hederlige plasseringer bteyr ingen ting!

Trofeer havner på oversikten her:

Her det ingenting om ligaen 1981, da vi ble nummer 5, om 2014 da vi ble nummer 2, fordi dette i historisk sammenheng betyr nada!

Så tror du kan rulle inn geipen din om hvem som gir fan og ikke fan i klubben, det har du ingen kunnskaper om!

Du snakker om topp 4 lag, men å være et topp 4 lag, som aldri vinner ligaen er ingen interessant tilstand, da er det faktisk bedre med 17 plass og pokal!

Hederlige plasseringer har ingen plass i Liverpools nedskrevne historie som handler om trofeer!

Men, Galanito…
Tenk Champions League. Liverpool er da vitterlig et lag som hører til i den konkurransen.
Vil du ha en ligacuptittel framfor sjansen til å vinne europas gjeveste trofé?