Jürgen Klopp

Godt poeng, jeg tenkte ikke på det og er enig med deg i det tilfellet. Jeg forsøkte å gjøre debatten noe mer fruktbar med mer plausible utfall, da jeg synes debatten er verdt å ta.

Joda, men uten at jeg har funnet frem fakta å slenge på bordet tror jeg forskjellen mellom Dortmund og Bayern M den gangen var større enn forskjellen mellom oss og Chelsea/Man C/Utd er nå. Med Tottenham og Arsenal stiller vi allerede jevnt

FSG har helt klart ambisjoner, det har de selv uttrykt når de reddet klubben fra å bli satt under admistrasjon. Spillerkjøpene klubben har foretatt de siste par årene viser at ambisjonene er der. Vi kan ikke konkurrere med Manchester City eller Manchester United når det kommer til lønninger, ei heller spillerkjøp, det må vi bare akseptere. Det er derfor FSG ansatte Klopp som manager, fordi han er dyktig til å få spillere til å tilpasse seg hans offensive spillestil.

Liverpool kom på en fjerde plass forrige sesong, og jeg er fornøyd om vi klarer nok en fjerde plass. Kommer Liverpool på en femte plass eller lavere er jeg misfornøyd. Neste sesong må vi ta ytterligere steg, vi må ta flere poeng enn vi gjorde denne sesongen. Vi må vise progresjon og at laget er i stand til å ta ytterkigere steg i riktig retning. Forrige sesong maktet Liverpool 76 poeng, nå står vi med 47 poeng, altså da må Liverpool klare 29 poeng på de siste 14 kampene om vi skal oppnå samme poensum som forrige sesong. Det blir tøft.

Klarer ikke Liverpool 76 poeng eller fler, eller om vi havner utenfor topp fire er det et skritt i gal retning, da må både Klopp og eierne evaluere sesongen og finne ut hva som ikke er bra nok og hva som kan forbedres, og da mener jeg både spillerstallen, trenere, støtteapparat alt må gjennnomgås. Liverpoll har en jobb å gjøre i sommer, så får vi se hvordan stallen og støtteapparatet er medio august i 2018.

Du kan komme over 1 a av lagene, kanskje to. Men alle tre samtidig, samtidig som du må komme foran Arsenal og Spurs også, ser jeg på som usannsynlig slik vi drives nå. Vi bruker knapt penger netto forhold til de beste. Jeg sier ikke at jeg vil at klubben skal drives som city, men jeg anser det som bortimot umulig å vinne PL uten man bruker mer penger enn hva vi gjør.
Ps hvis man regner nettoforbruk er forskjellen mellom oss og da særlig Manchester-lagene mye større enn mellom Dortmund og BM

Jeg ser på CL som et mål i seg selv. Det er der man er hvis man tilhører eliten.

Champions League er 1. divisjon
Premier League er 2. divisjon
Championship er 3. divisjon.

Idet dommeren blåser igang fn CL-kamp er det irrelevant hvilken ligsplassering man hadde året før. Ligaen er kvalik til CL.

Men dette er bare litt sant, for å bli serievinner er viktig. Likevel synes jeg tenkemåten er god. Det å spille i CL år etter år har en enorm verdi, uavhengig av om det ender med trofeer. Én konsekvens av det er at man øker muligheten til å vinne serien, siden CL-spill tiltrekker seg kvalitetsspillere. Det gjør ikke en hjemlig cupseier.

Forstår og er egentlig enig med deg, men jeg setter et PL gull høyere enn CL gull.
Det at man må prestere høyt i 38 kamper for å vinne PL, gjør at jeg regner det som en større prestasjon.

Er det virkelig Klopp som styrer skuta eller er det andre økonomiske aspekter som styrer overganger? Klarer nesten ikke å forestille meg at dette går slik Klopp verken ønsker eller har planlagt.

Hva vil si å være en av di beste klubbene i England? Topp 3? Topp 6? Topp 9?..

Er sesongen over etter 24 kamper???..

Enkelte supportere mente den var over allerde da vi spilte 3-3 mot Watford i august :slight_smile:

Det er sant men det må du for å komme med til CL før du får delta også

Haha, sa nettopp Klopp på TV at “playing without confidence was my hobby!”? Altså kan vi bare ta et øyeblikk…fyren er fantastisk

Kanskje greit å modere seg litt i uttalelsene sine eller ? Du har vel ingen grunn til å rakke ned på andre fordi de mener noe annet enn deg ? Arrogante, respektløse og dumme ( ikke skjønt mye ) Mange beskyldninger slengt ut i luften.

Og du har selvfølgelig ikke PEILING på om FSG kan gjøre Liverpool til en vinnende klubb, akkurat som alle andre her på forumet. Vi kan synse så mye vi vil, men til syvende og sist vet vi nada. Kanskje greit å ikke være så bastant i sine uttalelser ??

Berre for å understreke det; eg er ikkje einig med han. Men ein kan påstå at 8 år under deiras ledelse har gitt oss ein viss idé då. 1 trofé på 8 år. Vurderingsgrunnlaget er ikkje så tynt at det er ein heilt urimeleg påstand. Samtidig så er prosjektet no meir lovande enn på lang tid, og sikrer lfc topp-4 igjen i år, er det ein sterk plattform å bygge vidare på.

Helt enig, å rakke ned på forumister skal man ikke, men meningene man er uenig med kan man.

Jeg har heller ikke peiling om FSG vil gjøre oss til en trofe vinnende klubb, men jeg tror det bare ikke, de er i ferd med å sette en ny rekord, tar vi ikke CL iår, har vi vært 6 år uten trofe, tangereing av tidligere “rekorder” fra 19090, og tar ingen ting i 2019, er det 7 år uten titler, ny rekord siden 1990, og da er det ikke en påstand at vi ikke vinner trofeer med FSG, da er det et fatum!

Hvor fornøyd er du over at vi har Klopp som manager?

• Svært fornøyd!
  • Fornøyd
  • Middels fornøyd
  • Skuffet
  • Svært skuffet!

0 stemmegivere

Hvilken annen PL-manager ville du valgt om ikke Klopp var tilgjengelig?

• Guardiola
  • Conte
  • Mourinho
  • Wenger
  • Pochettino
  • Benitez
  • Annen

0 stemmegivere

Ville du byttet Klopp med Guardiola om du fikk muligheten til sommeren?

• Ja
  • Usikker
  • Nei

0 stemmegivere

Hvor lenge TROR du at Klopp blir værende?

• Ut denne sesongen
  • Ut 18/19 sesongen
  • Ut 19/20 sesongen
  • Ut 20/21 sesongen
  • Ut 21/22 sesongen
  • Ut 22/23 sesongen
  • Han sitter lenger

0 stemmegivere

I det øyeblikket FSG selger Liverpool uten å ha vunnet ett trofe er det et faktum. Alt annet er en subjektiv mening.

De har vel vunnet 1

Har vi noen som helst indikasjoner på at FSG har bremset Klopp i lagbyggingen?