Jürgen Klopp

Nei.

…og så sies det at FSG ville holde på Coutinho, men lot Klopp avgjøre.

Jeg forstår ikke denne uviljen mot FSG.

Det kommer utrolig mye feilplassert kritikk mot FSG som selvfølgelig heller skulle gått til Klopp (om man først mener det). Attpåtil klarer noen å være ekstremt positiv til Klopp mens den type kritikk mot FSG hagler.

Ikke trofe, vant ligacupen i 2012, men uten å ha vunnet ligaen. Tviler ikke på at vi kan vinne Facup, ligacup, Euro League eller CL med dem, men de vil aldri gjøre oss så stabile på et høyt nivå, at vi noen ganger vinner ligaen med dem!

Liverpool vil en eller annen gang vinne ligaen igjen, men det vil aldri skje med FSG som eiere!

You can take that to the bank!

Det går fint an! Jeg er 100% positiv til Klopp, men bortimot 100% negativ til FSG ned hensyn på ligagullet!

Aner en logisk brist her.

Problemet med din tankegang er at du tror at om bare FSG sender Klopp ut på hemningsløs innkjøpsgalopp, så vil det være en garanti for å vinne PL.
Det er fortsatt en Manchester-duo som kommer til å bruke like mye.

Har spurt deg om dette før ;
Hva om alle klubbene i PL ble kjøpt opp av rike sjeiker og vi stiller kliss likt med de 19 andre hva angår penger? Mener du det samme da?
Hva er neste kriterie på lista?

Selvfølgelig går det an, men nå mente jeg feilplassert kritikk. Kritikk som burde gå til Klopp, men som folk gir FSG skylden for. Dét har jeg f.eks ikke lagt merke til at du har gjort. Du har i mine øyne nærmest en religiøs overbevisning om at FSG er fanden selv, og nyfrelst som få ønsker du å spre ditt gale… jeg mener glade budskap om og om igjen :wink:

Det er her vi to er helt uenig. Jeg kan ikke si med sikkerhet at vi kommer til å ta gullet med dem som eiere, men det kan jeg ikke med noen eier.
Bare se hvordan det har gått med United etter at SAF la opp. De har kastet om seg med penger og har knapt kommet seg til CL.
Som jeg skrev i en annen tråd så tror jeg vi er ca 3 kjøp fra å slåss om gullet hele veien inn.

Hvorfor kjøpte 3? Kjøp/klon De Gea og du er i mål

I dagens fotball er det ekstremt lett å bruke penger. Ekstremt lett å havne i en bruk-og-kast mentalitet av spillere. Flere eiere gjør dette ved å pøse inn mye penger utover det normale inntekter i klubben gir. Dette er allikevel ingen garanti for pokaler.

I andre enden er klubber hvor inntektene er lave og man forholder seg til målet om å kjøpe billig, utvikle og selge dyrt. Mindre klubber med lite håp om å kjempe i toppen.

Jeg håper, og har inntrykk av, at FSG ønsker å være noe midt i mellom. De pøser ikke inn penger, men ønsker å legge til rette for utvikling.

I det ligger at transferbudsjettet skal være en sum av hva man selger for og deler av inntekter øvrig drift av klubben gir.

Skal man drifte slik med sportslig suksess i dagens fotball, må kjøpene slå til. Og man må kjøpe de riktige spillere.

Jeg håper derfor vi får se at FSG stiller penger til disp når Klopp vil ha dem. Penger utover det vi har solgt spillere for. Men ikke enorme summer utover det klubben selv tjener.

Kun en slik strategi gir grunnlag for langsiktig stabil drift med god samvittighet.

Kan hende de etter hvert kan selge klubben med mange pokaler, kan hende uten. Men de kan selge en klubb som vil være attraktiv for nye sunne eiere.

Personlig syns jeg de tok mange rare / feil valg i starten, men jeg tror klubben / manager / eiere er på rett vei. Jeg tror klubben kan vinne med FSG og Klopp, men det kommer til å bli svært vanskelig. Og da kanskje spesielt om man fortsetter å selge sine beste spillere. Jeg kan ikke bastant si at klubben kommer til å vinne igjen, men jeg tror det. At andre velger kategorisk å avfeie muligheten for at Liverpool skal vinne noe igjen med dagens eiere syns jeg er litt snålt. Hadde man moderert seg til at man ikke tror det kommer til å skje, er det en helt annen sak.

Veldig enig. Jeg trur FSG kan komme til å vinne noe med klubben, men er langt fra sikker på det. At klubben driftes økonomisk sunt er jeg mer sikker på. Det er viktig slik jeg ser det.

For øvrig er ansettelsen av Klopp et av deres beste valg/bragder.

Det har vi aldri hørt før at du er negativ til FSG.

Må innrømme at jeg ikke aner hvor god @ciedre er som keeper, men om man kjøper De Gea så hadde jeg foretrukket han i mål fremfor @ciedre! :neutral_face:

Enig. Ville også vært ganske meningsløst å klone De Gea for å sette Ciedre i mål. Men men, hver sin smak.

Det hadde jeg også :rofl::joy:

Vi glemmer at de jobber med mennesker og de ser heljheten hvilken vi aldri vil kunne gjøre. Klopp har samtaler med spillere, får opplysninger fra andre trenere / fysio og ser med egne øyne hva han har tilgjengelig. Det er lett for oss å glemme når vi spiller FIFA 2017 eller FM 2018 med FM scout som hjelpemiddel.

Jeg vet ikke om det er korrekt oversatt men syns det var bra sagt av Klopp, sakset fra Liverpool.no: – Folk spør åpenbart om å «få ham inn» fordi noen er skadet og man trenger en annen. Men så kommer han andre tilbake igjen, og man svekker begge. Det gir ingen mening.

Du må kunne stå for dine ord sagt under 4 øyne og kunne stå rakrygget i spillergruppen etter en kjøp eller salg.
YNWA!

Er veldig fan av Klopp, og kunne egentlig ikke tenkt meg en annen manager. Synes dog at han har satt klubben i en farlig posisjon mtp. Topp 4, og en evt. Champions league suksess. Ja vi er ikke favoritter til å vinne CL, men om vi hadde foreksempel behold Coutinho eller bladd opp for en erstatter så er vi et skummelt lag å møte for ethvert lag i CL. Vi presterer ekstremt godt mot gode lag, men når vi er så tynne på topp så skal det ikke mye til før vi er i trøbbel.

Klarer vi ikke topp 4 i år så mener jeg at Klopp har en stor del av skylden for dette, og han må stå ansvarlig for dette. Vi vet hva som har skjedd med tidligere managere som BR og Benitez, og ønsker virkelig ikke samme skjebne for Klopp. Krysser alt jeg har av fingrer og tær for at folk holder seg skadefri og i form! Blir ulidelig spennende vår kjenner jeg!

Jeg tror at nedturen etter City kampen, mot Swansea og WBA, så var responsen mot Hudders så viktig og bra, vi vant komfortabaelt, slapp ikke inn mål. Dette var på et viktig tidspunkt - denne booster oss såpass mye at pr idag ville jeg bettet veldig mye på at vi 2/3 kontra 4-6…

Klopp har vist at han er i særklasse på spillerutvikling og gode kjøp. Jeg vet ikke om det finnes noen statistikk på det, det blir jo mye subjektivitet, men jeg har inntrykk av at det vanlige generelt i klubber vi kan sammenlikne oss med er en jevn fordeling mellom flopper/dårlige kjøp, OK kjøp og gode kjøp (da tenker jeg kvalitet og verdi som tilføres laget sammenliknet med pris). Dette har vel også vært normen under Brendan Rodgers, mer eller mindre.

Har inntrykk av at Klopp ligger ganske langt over snittet her. I Dortmund gjorde han mange geniale kjøp. Litt for tidlig å konkludere i Liverpool for en del av kjøpene, men så langt synes jeg vi ser samme trend. Klopp vet hva han vil ha og vi får god valuta for pengene. Men ettersom det kan ta tid å finne de riktige spillerne og de ikke alltid er tilgjengelige når vi trenger dem, er dette en tidkrevende prosess som krever tålmodighet av supporterne. Jeg tror det ikke er så mange brikker til som skal på plass før Klopp har fått laget han vil ha som er i stand til å konkurrere om ligagull. Keita kommer i sommer + forhåptentligvis keeper og et par andre forsterkninger. Da begynner dette å likne noe.

Det kan være ulike meninger om tilnærmingen her, men hvis jeg kunne velge mellom å kjøpe raskt og bomme/treffe 50/50 eller bygge opp sakte og treffe med 80% så velger jeg det siste.