Jürgen Klopp

Morsomt at det kom en artikkel på .no om dette 10 minutter etterpå da

Nesten alt av spillerkjøp og spillerutvikling han og teamet gjorde i Dortmund kan minne om det Brian Clough og Peter Taylor gjorde i Nottingham Forest.
Man kan jo undre om Buvac og Klopp er to stykker som utfyller hverandre i stor grad, og legger man til Krawietz så har man ifølge Klopp en optimal trio.

“Hjertet” i Klopp, “Hjernen” i Buvac og “Øyet” i Krawietz.
Alt vi trenger nå er “Hendene” i form av en keepertrener. :slight_smile:

Syns denne artikkelen fra TTT er ganske leseverdig.

Fint intervju med Klopp i Daily mail.

Sitter hjemme på en solrik dag og venter på kamp, uniformen er på og jeg har brukt store deler av morgenen og formiddagen og lese på Kopforum.

Når det kommer til spillerkjøp og lønninger i det hinsidige kan vi selvasgt ikke konkurrere med Manchester City som er den meste pengedopete klubben i Storbritania.

Det var mange kritiske røster når Liverpool solgte Coutinho, og at vi da solgte oss ut av kampen om en plass blant de fire beste klubbene som sikrer seg en plass i neste sesongs CL sluttspill. Disse kritiske røstene fikk ytterligere vann på mølla da Klopp ikke hentet inn en erstatter, da var i realiteten Liverpool ute av kampen om en topplassering i PL. For min del så kunne det se ut som om Liverpool allerde var ut av CL kampen etter den skuffende 3 - 3 kampen mot Watfort i første serierunde.

Vinteren nærmer seg slutten og sesongen tilspisser seg ytterligere og pr dags dato har Liverpool 13 cupfinaler igjen og spille, samt at vi fortsatt henger med i CL. Jeg kan forstå at noen var frustrerte når det ikke ble foreatt noen offensive kjøp i januar og at stallen er tynn og at Liverpool er sårbare for skader om vi skulle være så uheldige å få skader på sentrale spillere. Den sr jeg også. Jeg skulle gjerne sett at Klopp hentet inn en spiller i dette vinduet, men det lot seg ikke gjøre. Klopp er en strukturert manager og går etter konkrete mål, og er ikke disse tilgjenglige venter han heller noen måneder for å sikre seg disse spillerne (Fornuftig tankegang i mine øyne)

Siden Liverpool ikke er i den posisjonen som Manchester City som kan kjøpe den ene stjernespilleren etter den andre må Liverpool tenke alternativt. Selv om vi ikke kan konkurere med klubben til sjeikene øknonomisk kan vi i hvertfall konkurere med dem i “smartness” Der City hentet Kyle Walker til en heftig pris hentet Klopp Robertson til skarve £8 - 10m dere skjønner da poenget med smarte kjøp i stedet for å svi av enorme beløp. Dette kjøpet ble også kritisert for man kunne da ikke få en god spiller for så lite, og når spilleren i tillegg kom fra Hull ble Robertson hengt på en knagg og betegnet som en middelmådighet.

Liverpool kommer til å forsterke stallen vesentlig i sommer, og som nevnt tidligere i innlegget kan ikke Liverpool hente 4 - 5 spiller som koster £90m eller mer. Vi må igjen tenke alternativt og hente spillere som har gått eller går under radaren til de mest pengesterke klubbene. Salah er er et godt eksempel her, gråstein i Chelsea gull i Liverpool. I følge enkelte var heller ikke Chelsea floppen god nok for Liverpool.

Selv om vi ikke er helt på høyde med Manchester City, så er Liverpool allikevel så sterkt bemidlet at vi kan bruke mye penger på spillere (Van Dijk, Keita, Salah, Chamberlain, Mane) er eksempler på at vi kan bruke mye penger, og at vi kommer til å bruke mye penger i de neste transfervinduene. Selv om vi ikke bruker £50m på en høyreback eller ventreback er vi en satsene klubb, selv om noen mener det motsatte. Vi er i stand til å konkurrere med de fleste klubbene, men ikke de 3 - 4 mest pengesterke. Jeg er fornøyd med FSG, og jeg er strålende fornøyd med Klopp og den jobben han har gjort i Liverpool.

Dyreste spilleren til ManCity er Kevin De Bruyne, og han kostet £69 mill. Deretter kommer Laporte, Sterling og Mendy (alle mellom 50 og £60 mill.).
Lønningene til MC er høye, men på innkjøp ligger de ikke høyere enn enkelte andre. Det virker derfor å være en aldri så liten myte at MC er i en særklasse på dette området (bortsett fra lønn, men det er vel MU i samme klasse).

Nå ja. Sjekk tallene på total forbruk de siste årene. Bare etter at Pep tok over er nettoutleggene helt spinnville.

Det er jo ‘kun’ fordi de ikke har kjøpt de største stjernene de to siste vinduene.

De har kjøpt backer og stoppere for sinnsvake summer de siste åra.

kan ikke helt sammenligne med MU heller da de har vanvittig mye mer i inntekter enn MC

Når det kommer til forsvarspillere og høye priser er vel ikke akkurat vi de riktige til rope høyest, men ellers ser jeg jo poenget. De bruker ikke mye tid på å forhandle prisen ned 20%. De betaler det selgende klubb krever/ber om.

http://www.goal.com/story/the-passion-of-klopp/

Blir litt feil måte å se det på. Forsvaret deres alene koster jo nesten 2 milliarder. De har kjøpt klart flest spillere i PL fra £45 mill og oppover, og nettoforbruket er sammen med man utd klart mye høyere enn resten av lagene. Mye høyere faktisk

Flott intervju. Honigstein er dyktig. Den nyeste Klopp-biografien som kom ut sent i høst anbefales.

Da jeg leste dette intervjuet var det tre ting Klopp sa som stakk seg ut for min del.

Det første var at han er opptatt av å gi alle tilhørighet, mestringsfølelse, ansvar, tillit og gi spillerne tid til å også prioritere privatlivet ved viktige begivenheter (barnas første skoledag, mors fødselsdag, barnefødsler etc.). Han poengterer at fotball ikke er det viktigste her i livet. Det å få fri fra trening og kanskje også kamp for å få ta del i slike begivenheter, vil gjøre spillerne til lykkeligere og bedre mennesker og dermed bedre fotballspillere på sikt, med et godt forhold til en manager som virkelig bryr seg om hele mennesket. Klopp har visst kontroll på de fleste ansattes navn i hele klubben, ser alle og kan finne på å bli med vaskedama og vaktmesteren på grillfest (husker ikke helt konkret hva eksemplet i biografien var som ble trukket frem fra tiden i Mainz eller Dortmund, men det var noe i den duren).

Det andre jeg merket meg var at Klopp ønsker å beskytte spillerne ikke bare mot negativ kritikk, men også opphausing og overdreven skryt. Han mener at både media og fans enten skryter deg opp i skyene når du presterer som best eller dømmer deg nord og ned når det går dårlig. Dette fenomenet har jeg også observert og tenkt at blir litt overfladisk og sensasjonelt. Det er flott å se at Klopp så tydelig ønsker å formidle til spillerne sine at de ikke må la seg hverken trykke ned når det butter imot eller bli altfor revet med når det går bra.

Det siste Klopp uttalte som jeg fant ekstra interessant, var at borte mot Arsenal i august 2016 syntes han at 4-3 var et mye bedre resultat for alle involverte enn 1-0. «More fun for everyone!» For en herlig type!

“To create a situation where everybody feels important, enjoys themselves, knows their jobs, feels respected and feels needed - that’s how life should be,” Klopp says about his attempts to bring the whole club together, in a joint effort to achieve greatness."

“That’s how the time you’ve had at a football club should be remembered. I understand life as a collection of experiences, bad and good. I get goose bumps thinking about the good ones. That’s really cool. Maybe that’s a kind of survival skill. If others feel the same, then we are on a big journey together, and looking back, we can’t avoid having a smile on our faces."

“That’s why you need to give everybody chance to feel really part of the project. It’s easy for me because I know [the supporters] are very important. Perhaps other people see things differently and sometimes forget them, but I never forget the people who are important for us. It’s easy for me to show them the respect they deserve.”

Mange ansiktsuttrykk av vår manager.:smiley::smiley:

Se dagens pressekonferanse. Jeg er bare sååå stolt over at han er vår!

For en medmenneskelig type? Alt han gjør er å få hele klubben med reportere, fans, spillere og andre til å jobbe. Jobbe for å forbedre. Jobbe for å oppnå noe. Ikke fordi han har et konkret mål, men fordi det er en del av hverdagen som skal være sånn.

Hans tanker rundt Coutinho og salget, hans ideer om spillernes posisjoner og utvikling, hans anerkjennelse av klubbens styre og eiere. Og hans måte å ufarliggjøre hva vi står foran…
Han evner å si at city har fortjent å være der de er på tabellen nå, men samtidig hvordan vi skal nærme oss styrkemessig og deretter p passere de!
Jeg ser et ansikt klubben kan være stolt av. Jeg ser en fyr som kommer til å få inn pokaler igjen i skapet på Anfield. Og jeg tror helt ærlig at han blir hos oss karriæren ut…

Digger at han fleiper med reportere på direkten om sprutbæsj, noe man aldri snakker om i England privat heller. Det drar han elegant frem på en pressekonferanse live👍

For en mann!

Verdt å huske på for dem som evt. gir opp Clyne dersom han ikke spiller godt de første par kampene:

– I en veldig alvorlig situasjon uten noen tilgjengelige høyrebacker kunne vi kanskje ha hentet inn Clyney fordi han er en naturlig fit gutt, sier sjefen.
– Men han har absolutt ingen rytme og vil trenge noen kamper til for å komme tilbake på sitt beste.

:joy::joy::joy: