Kamptråd CL, Finale : Tottenham - Liverpool 01.06.2019

I dag blir en lekende lett dag på jobben

:trophy::trophy::trophy::trophy::trophy::trophy:

Sesongens siste kamptråd endte med en gedigen suksess.

Takk for denne fantastiske sesongen.

Nye kamptråder kommer i preaseason.

YNWA.

Let`s talk about six Fjørtoft.

:grin::+1:

Ja, megaflaks at den gikk inn. Lloris var IKKE langt unna å ta den! Skjønner ikke at han ønsker selv å ta straffer jeg, når det er såpass åpenbart hvor usikker han er. Har scoret noen på rad nå, men det er ikke gode straffer noen av de. Tror Virgil hadde vært en topp straffeskytter.

Vi har allerede en av verdens beste straffeskyttere i klubben i Fabinho, han har satt 19 av 20 straffer i offisielle kamper. Håper han får og påtar seg ansvaret neste sesong.

Kan ikke huske at vi brente noen straffer denne sesongen

Det ser riktig ut.

Er vel mest at Salah er den eneste med erfaring under sinnsykt press på straffesituasjoner, ref Egypt kampen. Milner var jo på benken.

Synes Salah virker veldig usikker på straffene… Nå går jo mange av de inn, men foretrekker heller Milner og Fabinho, sistnevnte basert på sin tidligere statistikk.

Min topp 5 i en straffekonk:
Milner
Fabinho
Wijnaldum
Henderson
Salah

VVD, Mane og Firmino er også nære. Origi hadde nok faktisk vært en god straffeskytter tror jeg, men vanskelig å sei. Det samme om Sturridge, men disse spiller jo ikke like mye som de andre. Sistnevnte har vel også spelt sin siste kamp for klubben nå.

Straffen gikk rett i mål 1-0 til Liverpool,man får ikke stillkarakter på straffer/mål.Mål er mål.

Straffer er jo noe man trener seg god på. Nerver også. Vi har (enn så lenge) Mignolet som er en jækel på å redde straffer. Burde ikke være noe problem for Salah å trene seg sikker, så han slipper å gå for full kraft midt i mål.

Men… å gå for full kraft midt i mål er jo enda en måte å ta straffer på. Sikker på at han ikke øver også på dette?

Øver på å sparke ballen hardt?

Men det er jo fler ting som skjer. Kroppsbevegelse og posisjon, som gjør at keeper blir lurt, eller ikke kan forutse hvor ballen går, måten man vinkler foten når man skyter. Strak vrist eller bredside, med eller uten skru. Så klart dette øves på.

Jeg biter meg merke i at Mignolet har gått ut å sagt at han står igjen etter trening slik at Salah får øvd seg på straffer, likevel bare lukker han øynene og skyter i Vardy-stil.

Mener han har skutt midt i mål på alle 4 straffene han har tatt for oss, dette må jo keepere snart se?

Klopp får til og med andre lags supportere med, dette er fra et kommentarfelt i VG:

Finn Andersen

for tre timer siden

Til alle Liverpool-supportere: Da jeg ikke er desillusjonert, og selvfølgelig visste at “mitt” lag Arsenal ikke kan vinne serien på noen år enda, er det ingen lag i verden jeg ønsker skal ta trofeer enn Liverpool. For et lag, for et samspill. Kun Salah som er en smule ego der. Og dere har en av verdens beste managere. Og for et forsvar! Misunnelig. Unner dere dette, og neste år tar dere ligagull. Gratulerer, og nyt denne tiden, dette laget og den fotballen de serverer. Ærbødigst hilsen ydmyk og virkelighetsnær arsenalfan.

Fikk en hentekode fra Posten på SMS i dag, og skjønte lite. Postlagt torsdag 9. mai. Ved normal postgang antar jeg den ville ligget på postkontoret mandag 13. mai.

Takk og lov for forsinkelser som gjorde at den kom i dag! En trenger kanskje ikke være spåmann for å forstå hvilket lag Gunnar og Odd heier på heller …

Tydeligvis populær i Indonesia