Kamptråd CL, Finale : Tottenham - Liverpool 01.06.2019

Verdens beste supportere, for en hyllest laget fikk etter CL triumfen.

Most of the 9,000 tickets sold by Viagogo, StubHub and other websites, as well as touts, came from the allocations handed to sponsors and corporates, rather than the 17,000 official allocation for each club. The stadium capacity is 67,800.

Ingen straffe som blir mål er dårlig. Fact.

En spesiell ting ved kampen mot tottenham er følgende: Klopp sin første kamp var mot Tottenham, ingen av de som startet for Liverpool i den kampen startet i finalen, mens Tottenham hadde sju spillere som startet i begge.
Tenk hvor godt samspilt vi vil bli hvis vi beholder jeg stort sett det samme laget de neste tre årene.
Det som et helt klart er at de beste årene for laget ligger framfor oss.

Så opp igjen finalen og en ting ble ganske klart. Bortsett fra straffen er det ingen klare målsjanser til noen av lagene. Origi sin er langt i fra ferdigskåra, og milner er kjempenær når han skyter fra 11-12 m. Robertson har et glimrende skudd fra distanse, og TAA skjøt utenfor fra langt hold. Så langt jeg kunne se hadde Spurs kun en lignende sjanse som den som milner hadde, når moura avsluttet fra ca samme posisjon, men uten særlig kraft. Ellers har Spurs frisparket til Eriksen som er fra spiss vinkel, og som Alisson ser utgangen på og har full kontroll. Samme med skuddet til Son fra 20 meter. Full kontroll. Ellers hadde Alli en lompe som Alisson tok i mot, og Kane som skjøt midt på. De produserte så og si ingenting. Ingen av skuddene de hadde på mål var i grunn farlige

Skulle gjerne sett kampen igjen selv. Har en kamerat, United-supporter av verste sort, som mener at aldri før har det vært en mindre fortjent vinner av en CL-finale. Jeg klarer ikke selv å bedømme dette ut fra det jeg så. Det ble en del fludium før kampen, nervene var i høyspenn i minuttene før kampstart, og jeg klarte faktisk aldri på noen måte å nyte kampen.

Jeg husker jeg følte i pausen at vi ikke hadde kontroll, og at vi spilte dårlig. Samtidig skrev jeg til en kamerat på SMS at også Tottenham var nødt til å heve seg. Jeg mener det skjedde svært lite før Milner skjøt like utenfor. Deretter er inntrykket av Tottenham hadde ett par skudd fra distanse hvor Alisson måtte ut i strekk, men med brukbar kontroll. Jeg husker også lompeskuddet du nevner, som jeg faktisk var sikker på skulle gå i bane over Alisson. Men han hadde full kontroll.

Var Tottenham, helt objektivt sett, noen gang i nærheten av å utligne her?

Nei, det var de ikke. Vi var klart nærmest. Straffen, målet og skuddet til origi var det eneste som ble skapt av farlige skudd på mål. Kanskje skuddet til Robertson som Lloris fistet over. Ellers så hadde Alisson veldig god kontroll. De kunne ha skåret på skuddet til Moura om han hadde skutt hardere, ellers ingenting veldig farlig

Samtidig vil en god avslutter kunne score på noen par av de mulighetene de fikk. Alli hadde vel en heading som gikk like over også? Eller var den kanskje offside først…?

Uansett; dette er heldigvis helt uviktig. Troféet er i boks (eller… premieskapet), og vi har en kjempespennende sommer i vente. Nå kan spillerne for første gang, med enorm selvtillit, banke seg selv på brystet og si at de går for tittelen. Hver og en vil ta på skiltet vårt før kamp.

Gleder meg.

SÅ deilig å ikke se PSG og Manchester City på den lista.

Matip presset Alli så mye, og ballen var litt høy, at han var et godt stykke unna å få ballen ned. De hadde ingen store sjanser i hele kampen vil jeg påstå. Den fra Moura kan kvalifisere som en god sjanse. Ellers så var det stort sett bare halvsjanser fra begge lag

Er det noen XG-tall fra oppgjøret?

0,03 - 0,02 om man ser bort fra straffesparket…

Ifølge opta fra den jeg linket så var det 1-0.6 i favør Totteham. Da straffen trukket ifra.

Jepp. Laber finale. Hvorfor ble straffen trukket fra?

Usikker. Men står jo +1 på bildet for straffen. Straffe regnes vel som 0.75? Sikkert for å gi et bedre bilde totalt sett.

OK. Tallene sier i grunn en ting. Etter 1-0 så var det Spurs som skapte fleste sjanser, men tallene er så lave at det ikke var rare greiene

Du har glemt muligheten der Eriksen får skutt upresset og midt på mål fra 17-18 meter.

Når var den sjansen? Nå har jeg sjekket opta, og kampen, men fikk bare med to skudd fra Eriksen som gikk mot mål. Over med venstre i første, og frisparket i andre omgang.