Kamptråd CL, Finale : Tottenham - Liverpool 01.06.2019

Det var vel den rett før pause som Eriksen blåste ut av stadion. Matip måtte rygge, så Eriksen fikk plass til å fyre av? Det er ikke en stor sjanse.

Mange som hyller Alisson etter denne finalen, og jeg synes han er en fantastisk keeper, men Spurs hadde lite å komme med. Nesten ingenting. Man blir vel påvirket av nerver og kommentatorer som skal hype opp spenningen i kampen.

Jepp. Er ganske sikker på at han bare hadde to skudd mot mål. Alisson hadde ingen store redninger, men var bunnsolid når han måtte i aksjon.

Der han skyter over i 1.omgang, ja. Den hadde du ikke nevnt. En av deres større sjanser vil jeg si, gitt at det var Eriksen i den posisjonen og nokså upresset.

Spurs hadde også en rekke innlegg i boksen, og hadde ballen i mange farlige posisjoner i og rundt boksen vår.

Jeg synes de hadde mer enn nok av muligheter til å score mål, og at vi var heldige og dyktige som unngikk det.

Det er virkelig ikke en stor sjanse. Eriksen med venstrefoten i fra 18-19 meter. Med høyrefoten ja, men ikke med venstre. Matip er 1 m fra han når han skyter. Hvis det var deres største sjanse, ja da hadde de minimalt å komme med. Moura sin sjanse var klart større

Jeg har ikke sett kampen på nytt. Første gang var jeg ganske preget av nerver, men jeg følte aldri at vi ble virkelig truet. At Spurs fikk ha ball og trille rundt sekstenmeteren vår virket mer bevisst enn at vi ble tvunget tilbake. Synes hele laget spilte en kollektivt god forsvarskamp. Spurs hadde en 10-minuttersperiode hvor de kom til noen skudd, men det er jo vanskelig å blokkere alt og det ble skutt fra relativt ufarlige posisjoner bortsett fra Mouras sjanse.

Hele kampen endret seg jo av den tidlige straffescoringen. Hadde Atlético eller Juventus levert en slik finale ville alle sagt at det var en taktisk triumf. Vi har blitt kyniske, og jeg elsker det. Endelig fikk vi det etterlengtede troféet, det er alt som betyr noe i denne kampen for meg.

Ja, pokalen er hva som teller i en finale, ingenting annet.

Synes det er merkelig at folk henger seg opp i prestasjoner i en finale. Jeg er langt mer opptatt av prestasjonene på vei dit. Vi slo mesterene av Frankrike, Spania, og Tyskland. Finalen skal kun vinnes, og jeg er absolutt ikke enig i at vi vant ufortjent. Målet etter 2 minutter preger jo helt klart resten av kampen. Er det virkelig noen her og deres mødre som tror noe annet? Anyone? Uten den tidlige scoringen ville vi kjørt over dette Tottenham-laget til scoringen kom uansett. Hvilke farligheter hadde de utenom et svakt Lucas skudd fra 11-12 meter?

Folk latterliggjør Klopp for å tape finaler, så tar han grep og vinner - så skal det plutselig snakkes om å spille underholdende fotball og vinne overbevisende? Blir så provosert

Robbo, the last player to successfully dribble past Virgil? :joy:

Når @elpatrone spiser pølse i lompe…

:joy:

Denne hadde vel passet best under humor-tråden. Synes vel også at det er brukt noe i overkant mye Ketchup.

Herlig at Liverpool skal spille klubb-VM, i Qatar…

Hva har Qatar gjort for denne verden som gjør at de fortjener å få et VM og to strake klubb-VM?

All ære til alle de qatarske fotballegendene og nasjonen som har gjort så mye for sporten…:disappointed:

Jeg sa dette kom til å skje i en tråd for noen uker siden. De jeg kaller «glasset er alltid halvtomt-gjengen» vil kritisere noe annet selv om vi vinner en finale. Verste eksempelet så jeg når vi slo Cardiff på straffer i 2012 og vant ligacupen. Da var det folk som skrev at det var flaut at vi ikke hadde avgjort før full tid. Hvilke rolle spiller det om man går hjem med pokalen?

Jeg ser ikke noe problem med «glasset er halvtomt-gjengen». Hvilken forbrytelse har de gjort, annet enn å kritisere noe eller være uenig i noe?

Ingen forbrytelser. Det er lov. I seg selv helt naturlig. Alle er uenige eller kritiske til noe - men her snakkes det først og fremst utifra omfang og manglende nyanser (alltid halvtomt, uansett hva), slik jeg ser det.

Det er vanskelig å ta noen seriøst når kritikken og negativiteten forskyves hele tiden. Fra det ene til det andre. Når omfanget blir så stort at det knapt er plass til noe annet. Det er alltid noe nytt å forflytte negativiteten til. Om laget oppnår mer enn en hadde trodd, så er det likevel noe som er negativt. Kanskje fokus flyttes til enkeltspillere. Kanskje det flyttes mot hva en ikke har klart. Gjerne kombinert med stråmannsargumentasjon. Tåler ikke å bli motsagt. Tendens til å omtale spillere/laget nedsettende. Bikker over til å bli litt respektløs av og til. Personer som suger energien ut av deg.

Å bruke personangrep som virkemiddel mot dette er selvfølgelig ikke veien å gå. Det forekommer, og settes heldigvis på plass det også. Vi har gode forumregler, og burde henvise til de oftere for å unngå at det spores av. Men hvis du kan se for deg at du omgås med noen som er litt slik i ditt vanlige liv:

Negativiteten kan kanskje skjerme de fra å bli skuffet om det ikke går som en håper, men sosialt sett vil en så ensporet og unyansert holdning samtidig være noe som vanskeliggjør gode relasjoner til andre mennesker. Det er jo fryktelig slitsomt og krevende å forholde seg til. Kanskje det til og med ødelegger relasjonen. Det er selvfølgelig ingen forbrytelse, men konsekvensen av det er jo at folk reagerer. Enten ved å konfrontere/si fra, argumentere mot eller å ikke orke å være i den relasjonen mer.

Å kritisere eller være uenig i noe gjør/er vi jo alle, men omfanget av det har konsekvenser for hvordan du blir oppfattet både i dagliglivet og her inne. “Glasset er halvtomt-gjengen” gjør kanskje ingenting som er forbudt - men det burde ikke være overraskende at det også har konsekvenser for hvordan relasjonene blir.

Ser noen av poengene dine, cylon, men synes nok at mange bruker for mye tid på å piske andre supportere inn i rekkene. Ser ikke helt hva som er fruktbart med det, siden det bare leder til persondebatt og ikke fotballdebatt.

Det kan jeg være enig i :+1:

Ulempen ved å vinne UCL…
Qatar has repeatedly refused to disclose data on worker deaths, refused to investigate deaths, refused to change woefully inadequate laws on heat protection. And LFC will showcase their new stadium in December

“Qatar does not have alcohol freely available, but Thawadi said opportunities for supporters to drink in designated are incorporated into their plans.”

Jeg aner at mer enn én feststemt scouser havner i trøbbel på grunn av landets konservative lover der nede… :confounded:

Det skjer vel neppe at klubben boikotter dette heller.

Du kan få servert det meste i tekanner der nede. Likevel blir det mye skum om du insisterer på øl…