Kamptråd CL : Porto - Liverpool 14.02.2018

27971830_10155798794275041_8880414389846887684_n

Porto - Liverpool : CL 8 delsfinale 1 kamp 14.02.2018.

Estadio Do Dragao : 2045 (Norsk tid)

Porto ligger på 1 plass i Primera LIga.

• Sesongstatestikk : 10 - 1 - 0 - 34 - 7 i målforskjell.

Porto kom på en 2 plassi sin CL gruppe.

• Sesongstatestikk : CL : 3 - 1 - 2 - 15 - 10 i målforskjell (Totalt)

• Sesongstaestikk : CL : 2 - 0 - 1 - 9 - 6 i målforskjell (hjemme)

Liverpool ligger på en 3 plass i PL.

• Sesongstaestikk : 15 - 9 - 3 - 61 - 31 i målforskjell.

Liverpool vant sin gruppe i CL.

• Sesongstatestikk : CL : 3 - 3 - 0 - 33 - 6 i målforskjell (Totalt)

• Sesongstatestikk : CL : 1 - 2 - 0 - 14 - 4 i målforskjell (Borte)

• Skader/suspensjoner : Can, Clyne.

– Head to head : Porto 0 seire - 2 uavgjort - 2 sire til Liverpool (7 - 2 til Liverpool i målforskjell)

Da er det tid for CL spill igjen etter 2 månedrs pause og Liverpool spiller borte mot hjemmesterke Porto i CL 16 delsfinale 1 kamp. Et uavgjort resultat er et godt utgangspunkt for Liverpool, og ka laget få med seg en scoring skal vi være godt fornøyde foran returen på Anfield.

God CL kveld alle røde.

Porto er sterke. La inn en HB på kupongen.

Ikke for å pirke, men er ikke dette 8-delsfinale? 8 kamper, 16 lag. Ro16.

Jo, det er definitivt 8.-delsfinale.

Sitter med et snev av frykt for at vi undervurderer Porto. 17-4-0 i Primeira Liga hittil i år er så sterkt at jeg lurer på om vi ville hatt like mange poeng om vi hadde spilt i den ligaen.

Garanterer at vi IKKE undervurderer noe som helst! Debut for VVD i CL sluttspill og en masse andre faktorer, gjør at vi kommer til å gå til denne oppgaven med seriøs innstilling.
Mitt tips er 1-3 og jevnere på Anfield da vi evt ikke behøver å overprestere pga borteresultat.
Etter denne runden er det kun 8 lag igjen…

Håper vi møter Benfica i kvartfinalen.

Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt…
Slike ord som gjør skuffelsen så stor de gangene vi roter det til.
Fokus på denne kampen først!

Har allerede begynt å planlegge finalefeiringen jeg.

Håper vi møter Sevilla jeg…

Valentine i morgen og dama har booket oss på restaurant kl 20. Fikk tatt praten i går kveld og inngikk kompromiss at vi tar andre omgang på Andys.

@champagnecharlie Forklar dama at Valentinsdagen er dagen for forbudt kjærlighet. Si du skal ut med elskerinna eller noe, så får du nok sett hele kampen. Med vennlig hilsen en som har blitt singel pga Liverpoolkamp.

Det er 12 år siden vi var i en 8 delsfinale i CL, gleder meg enormt til denne kampen. Bryr meg ikke om hvem vi trekker i kvarten, uansett motstander vinner vi kvarten også. Nå skal vi kopiere CL sesongen fra 2005 sesongen.

Wow - Clyne med i troppen som reiser til Porto.

Det samme er også Grabara og Woodburn.

Interssant! Fra et halvt år ute med skade og rett inn i troppen? Det er vel med flere spillere enn de som skal med i selve kamptroppen. Man tar vel ofte med flere slik at noen kan steppe inn om det skulle oppstå skader eller sykdom rett før kamp. Uansett fint at Clyne er skadefri igjen.

Jeg ser at omtrent alle som kan ses på som litt aktuelle for førstelaget er med. Can også er med, på tross av at han er utestengt. Blir det en ny treningsleir i Portugal etter kampen for å lade batteriene i et mildt klima nå som man har en liten pause før matchen mor West Ham 24. februar?

Grunnen er at de drar rett på treningsleir etter kampen, så de har ikke bare med seg kamptroppen.

Jeg tror dette blir jevne kamper. Porto er gode og herfra og inn er alle kamper tøffe. Uavgjort borte og seier hjemme er en god regel i ecup-sammenheng. Det gjelder fortsatt.

Tror vi slår porto hjemme og borte, vi bør være endel sterkere.

De har ikke møtt Salah-Firmino enda :smirk: