Kamptråd : Liverpool - Tottenham 04.02.2018

Disse tv bildene/video opptaket blir nok borte.Case closed hilsen FA

Det bør etterforskast, men det kjem aldri til å skje.

Ingenting forsvinner når folk lagrer :slight_smile:

Fy farao. Dette må gi etterspill. Hele greia altså.

Som dåke nevner, da bør, men skjer nok ikkje. Desverre

Selv om det blir etterforsket så hjelper det så lite, dommeren har dømt og Liverpool ble snytt for 2 poeng. Vi får bare legge dommerbrølerne bak oss og reise oss til de neste kampene.

Det er jo i såfall for å luke ut sånne dommarar…

En fryktelig kamp på alle måter. Vi blir avkledd på hjemmebane i andre omgang. Hadde vært et ran om vi hadde vunnet denne kampen.

Karius viser seg som en bedre keeper en Mignolet, men føler meg ikke trygg på han heller. Liker ikke at han bokser på omtrent alt han går på i feltet. Stiller spørsmålet om han burde holdt innlegget før 1-1? Uansett ingen tabbe.

Dommeren gidder jeg ikke kommentere, bortsett fra at FA nå må få tak i dommere som holder samme nivå som ligaen forøvrig. Nivået har vært for dårlig i flere år nå.

Nå vinner vi de siste 12 kampene og blir nummer to :wink:

Det er vondt nå. Dommeren gjør en stor feil, men ellers kan vi skylde på oss selv. Spurs fortjente minst ett poeng og vi var heldige frem til tilleggstid. Definitivt kke godt nok i dag på hjemmebane. Vi ble utspilt av tottenham. Vi hadde jo knapt ballen i andre omgang. Tross alt bør vi være fornøyde med ett poeng på en dag vi spiller langt under forventet nivå.

f.eks når han taper en duell mot kane i feltet når han forsøker å plukke ballen. (tror ikke det ble frispark selv om han klaget litt) Karius gjør endel bra inngripner idag, men ikke helt trygg nei.

Salah skal skyte oss til en topp fire plassering, to mål til så er han opp i 30 scoringer denne sesongen.

Klopp har selvfølgelig helt rett. Makan til inkonsekvent dømming skal man leite lenge etter. Siste straffa er også ekstremt soft siden Liverpool ikke engang har fått frispark på lignende situasjoner tidligere i kampen. Lamela veit akkurat hva han går for når han kaster seg inn i klareringa til Van Dijk. Gult kort til Arnold på en nesten identisk takling, bare at Davies sin var verre, som han fikk på seg som ikke ga noe som helst. Masse armbruk vi ikke fikk frispark på som Tottenham fikk. Fyfaen, jeg hater inkonsekvent dømming fra en dommer som er så feit at at han ikke kommer opp i situasjonene og må ha hjelp fra en linjemann som ikke en gang kan reglene. Det er avgjørelser på småting som holding og armbruk som kan være med å avgjøre en jevn fotballkamp som dette og det klarte John Moss med bravur I dag.

At matchen var så fryktelig fra oss er jeg ikke enig i. Alle ser hva vi går for i andre omgang. Selv om det så klart er feil inngang for ett lag som har til vane å angripe slapp vi ikke Tottenham til mange store sjanser. Hadde en aleine med keeper som Karius reddet mesterlig før ett langskudd og de nevnte straffesparket.

Det er troverdig. Ble diskutert på Sky, men av en eller annen grunn så ment de den var så marginal at ikke ikke ville klandre dommeren. Derimot, ville nok straffen blitt omgjort om det var videodømming.

Aldri straffe i forhold til linjen til Moss davis fikk ikke gult for å takle arnold med knottene først så lite klapp på leggen i siste sekund skal gi straffe er ikke noe annet enn dårlig av moss og Lamela er klar for Hollywood :slight_smile:

Kane er jo i offside når pasninga blir slått og det skal også være en mer klar berøring fra Lovren om den regelen skal taes i bruk. At den var marginal er selvfølgelig bare svada fra sky studio. Var jo en god meter i offside, som superstjerna på linja tydeligvis har fått med seg

En litt annen innfallvinkel på straffe episoden med van djik, som jeg ikke helt forstår.

når en spiller tar sats for å skyte og noen kaster foten i mellom skuddfot og ball, og dermed hindrer skuddet blir det blåst frispark til skytter. selv om det er skytter som sparker han andre i benet.
det er jo akkuratt dette lamela gjør ved å slenge inn benet imellom for klareringen til van djik.

hvorfor er ikke det frispark til van djik da?

Nok en gang var nemlig assistentdommeren involvert, og TV-bildene viste at hans valg om å løfte flagget og signalisere for straffespark potensielt var korrekt. Virgil van Dijk hadde nemlig sparket Lamela bakfra inne i feltet, selv om Lamela selv så ut til å oppsøke situasjonen med i utgangspunktet kun et straffespark for øyet.
Fra tv2.

Personlig mener jeg at linjedommer er i en dårlig posisjon for å avgjøre om det er nok kontakt eller ikke. “Sparket” er tross alt bak på leggen til lamela. For at linjedommer skal se det tydelig må han jo se gjennom kroppen til lamela…

Feil? Riktig? Jeg mener det er feil siden lamela er i offside når ballen blir spilt inn. Derfor burde det uansett vært vinket før situasjonen. Situasjonen i seg selv er vanskelig, men siden jeg holder med Liverpool velger jeg å si at den er feil.

Bare vent. Eder og galle mot VvD kommer nok tidsnok skal du se. At supportere føler at dommerne gir spurs fordel i alle “tvilsomme” situasjoner idag er vel ikke så rart :slight_smile:

Blir bare mer og mer forbanna når jeg ser hva Lamela har for seg i den situasjonen. De tyr altså til sånne tjuvknep når det butter. Dele Alli fikk gult tidligere i kampen for å prøve det samme.
Tottenham har fått et dårlig rykte på seg, og det ble bekreftet i kveld. Også Pochettino falt noen hakk i anseelse etter hans hyllest av dommerne etter kampen.

Synd, for de har et bra fotballag. De burde holde seg for gode til dette tullet, det burde vært forbeholdt Mourinhos lag.