Kamptråd : Liverpool - Tottenham 04.02.2018

Banner på at den tosken var meget selvtilfreds etter det der. Her har vi en linjemann som har ambisjoner om opprykk, koste hva det koste vil. Og han var meget fornøyd med seg selv for å ha påvirket kampen, derav et klart “Yess” (se video over her) etter at Moss gikk på limpinnen.

En ting som slår meg når jeg leser denne kamptråden er at mange tydeligvis ikke fikk med seg at Liverpool fikk et mål etter 2 min. Mål preger kamper. Jeg satt og var fornøyd med hvor lite et så godt angrepslag som Tottenham fikk til mot et forsvar som vanligvis lekker som en sil. At angriperne være hadde strøm i begge bein var litt dumt når vi hadde såpass mangehøye ballbrudd. Dessverre fikk en Tottenhamspiller en once-in-a-lifetime-treff på et viktig tidspunkt.

Synes det er rart at enkelte her rakker ned på Hendersons performance idag. Det var etter han ble tatt ut at alt falt sammen. Puslete i duellspillet? Ikke en å ta med i krigen? Henderson hadde flere bra brytninger idag, organiserer og dirigerer, trøkker til, og hadde i tillegg gode pasninger. At ikke folk ser hvordan midtbanen blir utspilt etterpå og mangler en som kommer kjappt opp i press, er uforståelig.

Når skal klopp skjønne at Emre Can kan ikke ha kapteins båndet. Det går til helvete hver gang han er kaptein. Han burde ha blitt byttet ut og ikke milner. Han jogget mye på slutten der.

Forpulte dritt dommere.

Henderson var god han, spesielt i første. John Moss var ræva. Tottenhams beste spiller var linjemannen. Vanskelig å spille mot 13 spillere.

Nei. Midtbanen med Henderson var allerede begynt og blitt overkjørt og spillt over da Henderson ble tatt ut. Han hang desverre ikke med. Det var vel derfor Klopp tok han ut.
At det ikke ble bedre med Wijnaldum og Oxlade inn kan jeg nok være enig om.

Ja, jo flere ganger jeg ser opp igjen siste straffesituasjonen er det er par ting som blir mer og mer klart. Lamela overspiller til de grader. Ja, det er kontakt, men måten han faller på er patetisk. Han lurer rett og slett linjedommer. Jeg tror det ser ut som en klar straffe fra linjemannens ståsted

Godt og viktig poeng. Likevel slipper vi alt for mange gange ganger gjennom tekniske Spurs-spillere i mellomleddet og lar dem vende også. Hvor upresset var Spurs-spilleren som la inn innlegget før første målet? Det skjedde for mange ganger, og det gikk som det måtte. At vi spiller lavt er greit, men vi var ikke hissige nok i viktige rom i forsvar og alt for ukreative med ball da anledningen først bydde seg til kontring. På en god dag kunne vi gjort 2-0 på en av overgangene vi hadde, så å ligge lavt var ikke nødvendigvis dumt nei. Men vi utnyttet det for dårlig.

Enig. Spurs fikk hele tiden en spiller inn i mellomrommet mellom vår midtbane og forsvar i andre omgang . Denne fikk ofte ballen og fikk vende opp . Savner virkelig en god defensiv midtbanespiller som kan plukke opp sånt .

Om man sammenligner det lave spiller vårt med det perfekte, så mangler det mye. Sammenligner man det lave spillet med forsøkene vi har gjort tidligere, så syns jeg det var bra.

I tillegg tar jeg med meg at Karius hadde mange likhetstrekk med en keeper. Er spent på å følge han videre. Klopp bommer oppsiktsvekkende sjelden med kjøpene sine. Kan det være en kommende storkeeper?

Moss til linjedommer ved første straffe:
« Jeg hører hva du sier, men jeg dømmer straffe. Alt annet får meg til å fremstå som en tufs… Har allerede fått klager på dårlig form og at jeg ikke når inn i situasjonene»

Linjedommer « Ok, men neste gang hører du på meg. Alt annet får meg til å fremstå som en tufs…»

Moss: « Ok, jeg lover… STRAFFEEEEEEE!.. pust pes…»

Merkelig samtale mellom Moss og linjedommer ved den første straffesituasjonen: Linjedommer sier til Moss at dersom Dejan Lovren er borti ballen er Kane onside og det skal dømmes straffe, og hvis han ikke er borti ballen er det offside, og derfor ikke straffe. Moss sier han ikke vet om Lovren var borti ballen, før han følger opp med: Ja, men da gir jeg straffe.

Link: https://www.tv2.no/v/1295705/

Skal ikke forsvarende lag få fordelen i sin favør i slike 50/50 situasjoner? Spesielt så sent i kampen, huff.

Det er alltid angripende lag som skal få fordelen om du er i tvil.

Mer mål, mer underholdning.

Ja jeg har vokst opp med å tro at angripende lag skal få fordel i tvilsomme situasjoner, men mener jeg fant ut for noen år siden at det ikke var tilfelle likevel. Mulig jeg tar feil?

Selv om Moss burde vært degradert til League 2, så blir vel Klopp straffet fordi han mente at det inkonsekvent dømming som fratok Liverpool seieren.

Han overspiller nok litt ja. Men hvis vi slutter å sparke spillere eller sette armene i ryggen på de innenfor 16-meteren så slipper vi å få straffe imot oss.

Ikke no som en god konspirasjonsteori på en mandagsmorgen!

Ha en fin dag, gutter!

Håper nå Klopp ser at midtbanen ikke er god nok, vi bør avslørt på fart mot Tottenham. Vår midtbane mangler kreative spillertyper. Når Firmino ikkexet på høyde savner jeg en spisstype ala Aubameyang.

Jeg håper virkelig ikke har ser noe etter denne kampen som han ikke har sett tidligere. Ville forundret meg om managere får særlig mange «aha»-opplevelser så sent i sesongen.