Kamptråd : Liverpool - Tottenham 04.02.2018

VVD forsøker da å unngå kontakt. Lamela hopper jo inn i ham

https://mobile.twitter.com/MGxExPrEsS/status/960224685135888386/video/1

Det er jo forsåvidt sant, men fotball er tross alt ikke sjakk. Dette er en kontaktsport og man må forvente at man skal kunne vært borti en annen spiller uten at han faller som en potetsekk, ihvertfall ikke FØR du i det hele tatt har såvidt sneiet borti han.

Bare jeg som ikke får åpnet disse linkene?

Ikke i den saken her, det var ikke straffe av flere grunner.

1. Offside :blush:
  2. Lamela oppsøker situasjonen og springer på foten til Vvd på tross av at vvd gjør sitt ytterste for ikke å bli løpt ned.
  3. Lamela detter utrolig lett.

Dommerne bør få straff etter denne kampen, i hvertfall når vi ser det i lys av feiringen til li linjedomeren.

Tror vi kan være enige om at denne gangen ødela dommertrioen vår seier, som for øvrig hadde vært et ran! Vi ble til tider rundspilt i 2.omgang og hadde knapt en målsjanse. Hadde Kane scoret på den første straffen tror jeg vi hadde tapt denne kampen? Jeg sa før Huddersfield og Tottenham at jeg var fornøyd med fire poeng. Nå fikk vi det, men selvfølgelig dritsurt å tape to poeng i siste spilleminutt til dels pga av to elendige personer kledd i svart…Nå gjelder det å få med seg tre poeng til helga!

Jonathan Moss er ikke skikket til å dømme i PL. Det har flere kommentert gjennom ett par sesonger. Han er rett og slett for utrent til det. Igår var han sent oppe i situasjoner og man kunne se tidlig i kampen at han var sliten. At han ikke får med seg det er utrolig. Man er passe tjukk i hodet om man tror Lovren med vilje sleiver den ballen slik…

Jeg synes vi henger oss altfor mye opp i dommeravgjørelsene og for lite opp i hva Liverpool bidro med i kampen. Jeg ble litt urolig av å se oss så overspilt på egen hjemmebane. Vi virker tomme for energi hele gjengen. Lite guffe å hente fra benken. Nå må dampen opp snarest mulig…

Men for en kamp, da dere! Selvsagt surt å ikke
vinne, men det siste kvarteret er jo selve grunnen til at fotball er overlegen all annen idrett. En straffebom, dommerdrama, Wanyamas skudd, Salahs ekstreme soloprestasjon, nytt straffedrama på overtid… Fanrastisk å se på.

Fantastisk å se på??? Berg og dalbane med behov for hjertemedisin. Salah har tatt over etter Coutinho for fantastiske «vinnermål» som blir rotet bort i forsvar.

Det er for mye penger i PL til at VAR er til å unngå. Usikker om VAR ville gitt et annet resultat i går og jeg hadde tatt U før kampen. Var redd vi skulle få juling før kampen startet og som fryktet henge vi med til ca siste 30. Da er Tottenham giftige akkurat som City for da er vi ikke helt med og oppi situasjonene lenger for vi er blitt slitne.

Salah’s mål fortjener å bli matchvinner scoring etter en slik prestasjon.

Å si at det er ikke straffe fordi lamela oppsøker VVD, synes jeg i hvert fall ikke holder som argument. Offside i forkant eller overspilling er greie argumenter, men å være smart å stille seg mellom forsvarsspiller som ikke ser vedkommende, og ball er veldig lov i fotball.

Tottenham er gode… uten tvil, og fortjente poengene. Men det er et lag med dirty tricks i ermet også. Dele Alli prøvde å konstruere en straffe, men ble avslørt. Lamela klarte å lure dommerne og ble belønnet. Harry Kane klarte å konstruere en straffe ved å legge ene benet borti armene på Karius, og så et elegant svalestup. De fleste ville dømt straffe der… men han kunne fint unngått armene til Karius hvis han hadde villet det. Rutinert filmet. Har gjort det samme selv noen ganger. Det er litt ufint… men man lærer av de beste.

Kane og Lamela jukser. 100%. Aldri i min verden skal det dømmes på slikt overspill i feltet. Man kan argumentere for at det er smart og “slik er det nå blitt”. Det er ikke slik jeg vil se fotballen og mister rett og slett respekt for spillere som gjør slikt. Jeg synes straffen vi fikk mot WBA var billig pga overspilling fra Salah, og disse tilfellene var mye værre.

VVD trekker TYDELIG til seg foten og lamela springer inn og kaster seg ved kontakt. Utrolig at folk mener dette skal dømmes straffe for. Kane sin er enda tydeligere. Håper å se FA utestenge samtlige spillere for juks. Kane, Lamela og Dele Ali. Ønsker forøvrig Tottenham ut av topp 4 etter denne kampen :smiley:

Jeg ser så mange steder rundt på nettet at folk bruker argumentet: “Det er kontakt.”

Kan noen vise meg, eller finne frem, hvor det står at kontakt i 16-meteren er straffe? Hva slags tolkning er dette? Hver eneste corner eller frispark er det kontakt. Man river i hverandre og i drakter, man dytter og prøver å rive seg løs. Men her altså - i 94. minutt, dømmer man straffe på grunn av “kontakt”?

Det er det svakeste argumentet i hele fotballen. Kontakt skal være nok til å hive seg ned som om man får et illebefinnende

Clattenburg mener begge scoringene skulle blitt annullert.

Tenker det legger ballen død.

Samtidig som andre dommere mener begge straffene var riktig dømt… Ikke lett å bli klok på denne dommerstanden :roll_eyes:

Hvem da?
De kan i hvertfall ikke offside reglene.

Sky studio, med en dommer, mente begge straffene var rett, så ikke lett å bli klok nei

Fantastisk kamp! (Og vi var heldige med plassering av setene, på hjørnet av KD stand ca rad 20 med god oversikt over banen + lyden fra The Kop rett i fleisen)

Uten å ha fått sett kampen i reprise enda synes jeg dommer-teamet var svakt. Begge straffene var billige og den første så også ut til å være offside.

Motm = Lovren, med Karius og Salah hakk i hæl. Ingen var direkte dårlige, men likevel ikke helt feil å si at midtbanen vår tapte “midtbane-kampen”.

Alt i alt synes jeg vi fortjente mer enn 1 poeng, men vi er uansett i en god posisjon til å kjempe om 2. og 3. plass.

YNWA!

Salah skårte to mål og det kan ingen ta fra han, men han virket egoistisk og hadde dårlig samspill med bla Firmino.
Det var kjekt å se Karius i mål i denne kampen for meg MOTM