Kamptråd : Liverpool - Tottenham 04.02.2018

Dette viser hvor vanskelig det er å være dommer. Håpløs oppgave.

Det finnes gode dommere, og mindre gode dommere.
Men de har det ikke lett heller da man ser hvor mye filming det har blitt.
Burde vært delt ut kort og karantene i etterkant av kampene da en spiller åpenbart filmer til seg straffe. Ikke noe show å bli tildelt årets Oscar pris for beste filming etter sesongen.

Det var det jeg sa i går.begge straffene var feil

Er vel derfor man bør implementere VAR på en eller annen måte. Spillet blir bare raskere og raskere.

Om det finnes noen aktive dommere eller dommereksperter som mener at det siste straffesparket var riktig idømt, etter å ha sett på reprisene, burde legge opp umiddelbart. Når man ikke kan offsideregelen så er det lite håp.

Er ørten folk på begge sider av denne debatten. Jeg har sett minst like mange «eksperter» argumentere for straffene, som i mot. Ganske utrolig i grunn

Deler frustrasjonen din. Bedre blir det ikke av at såkalte ekspertkommentatorer også er ekstremt opptatt av å diskutere om det er kontakt eller ei. Dette har irritert meg grenseløst i mange år.

Er vel helt naturlig å legge seg bakpå mot et topplag når man tar ledelsen så tidlig. Ledelsen gjorde kampbildet, spesielt i 2.omgang.
Når spesielt Henderson gikk ut så mistet vi en forsvarer på midtbanen. Presset ble dårligere og Tottenham fikk større rom.

Denne kampen satte mange følelser i sving. Det jeg egentlig tenkte mest på før salah sitt magisk mål var at laget har blitt ganske kjedelig, vi ble overkjørt i andre omgang og i sum tror jeg ingen kan klage på uavgjort. Det ble skapt litt mer fra LFC sin side i første om gang, men det scores altså to mål der det ene er en gavepakke fra Dier og det andre er en magisk singelprestasjon. Så begge målene bærer preg av tilfeldigheter og ikke godt angrepsspill.

Begge straffesparkene er kontroversielle og man kan fort henge seg opp i dem og tenke det var urettferdige avgjørelser, Clattenburg styrker jo også dette. Men jeg er mest av alt bekymret for laget og jeg tenker at Klopp må gjøre noe for å komme seg ut av en sump her. Dette laget har jo spillt ut og overkjørt sterke motstandere før, selv uten Coutinho. Nå ser det veldig grått ut.

Håpløs fordi dommerne har fått det til å bli håpløst med helt forskjellige vurderinger av ting som faktisk er enkelt. Når feks Davies får meie ned Arnold uten å få frispark mot seg så er jo premissene satt. Så dømmer han på et lite spark i straffefeltet.

En ting jeg hvertfall forventer av dommerne er at det skal være konsekvente. Når man tillater knallharde taklinger, så kan man ikke gi straffe for så lite kontakt.

Dommerne må sette seg ned sammen og diskutere. Dommerne er pr nå altfor forskjellige. Tidligere gjorde dommree feil, men da var de i det minste mer samspilte dem i mellom.

VAR: Få det på. La tre andre dommere vurdere situasjonen kjapt (i en buss, eller i Afrika eller samme f hvor det måtte være. I 2018 skal det gå an fint uten at det skal gå så lang tid.

Vi hadde i alle fall blitt overkøyrt på midtbana om Coutinho hadde spelt der. Det er godt mulig han hadde gjort ein bedre jobb enn Mane på plassen hans, totalt sett. Kampen i går var eit steg framover for Mane, men han er ikkje på det vante nivået enno. Når Can forsvinn treng vi ein erstattar som kan ta grep om kampen på midtbana når vi slit.

Straffene er diskuterbare og jeg tror ikke man kan konkludere med 100% sikkerhet om de var riktig eller feil. Personlig mener jeg den første blir riktig idømt da det er vår forsvarsspiller som spiller ballen tilbake (om jeg husker riktig). Den andre synes jeg er billig og synes det er irriterende at linjedommeren tar avgjørelsen når dommeren er såpass klar i sin avgjørelse (hvor ofte ser man dette?).

Men kampen under ett - Spurs var bedre enn oss!

Hva bør vi ta til oss som lærdom:

1. Midtbanen er fortsatt ikke god nok når tempoet blir såpass høyt.
  2. Vi er fortsatt for inneffektive foran motstanderens mål. Kampen bør ha vært avgjort med en 2-0 scoring.

Feil tolkning. Han er borti den, men spiller den ikke bakover med overlegg. Hadde han sentret til Karius, og resten av situasjonen hadde vært lik, ville det ikke vært offside.

This is the transcript of what was said before the first penalty.

Dette er ikke bra.

Ja det er her man må tolke situasjonen riktig. Om jeg ikke husker helt feil, så forsøker Lovren å avklare, men sparker ballen i feil retning da han bommer på ballen. Hva offsideregelen sier om “overlegg” eller ikke er jeg usikker på.

Oppsummerer vel det meste. De leter etter muligheten for å dømme…
Vekkdømt!!
Uansett, jeg driter på dommerne.
Det er Salah som er fenomenet.
For en spiller og for noen mål! Det siste er det Maradona-preg over!

Ble ikke den ballen spilt av en Spurs spiller og via Lovren? Da er spørsmålet, er det offside når denne spursspilleren slår den ballen? Det har ingentilg å si at den rikosjetterer inn via Lovren.

jeg fatter ikke at det at lovren touchet ballen skal ha noe å si jeg. Kane er i klar offside i det ballen spilles, lovren vet ikke at kane er i offside og prøver å klarere men bommer.
Om sleiven til lovren gikk inn til keeper og keeper tok den opp med henda ville det aldri blitt dømt tilbakespill. Alle skjønner jo at den sleiven til lovren ikke var en bevisst pasning.

Kan det virkelig være riktig tolkning av regelverket av dommertrioen? De burde ha svært god kontroll på det når de dømmer kamper på øverste nivå. Hvis det kommer en gjennombruddspasning mot en spiller som er i offside, men ballen toucher borti en spiller på veien så opphever man offside liksom?

Der ser man jo tydelig at dette på ingen måte er straffespark! Første var heller ikke det. Tragisk dommertrio i denne kampen. Helt på bærtur.

Kampen oppsummert etter å ha sett reprisen.
Salah er slektning av en gud! For et andremål!!
Karius gjorde en meget god kamp. Og det var ingenting man kunne gjøre på Tottenhams første mål. Insane fett skudd! Selv om spurs presset hardt i andre, syntes jeg det var ran for spurs sin del med uavgjort.

Er derfor vi har kjøpt Keita