Kamptråd : Liverpool - Tottenham 04.02.2018

Det var da voldsomt :frowning:

Ja det er nok.
Henderson, Milner og Can jobber hardt nok, men de har ikke egenskapene som skal til for å ta tilbake iniativet. De må bli roligere med ball, slik at vi får etablert eget spill.

Ja det var det…
Så dårlig dømming, og beviset på hvor elendige de faktisk er med de utskriftene av samtaler over radio, det gjør at jeg mister vettet litt…
Beklager det.

Ser for meg neste sesong vil bestå av en Hendo i form sammen med Keita og Wijnaldum/Lallana med mindre vi kjøper inn enda en forsterkning der.

Kan jo ikke være det. Loven må jo forsøke å gjøre noe. Kane får en klar fordel av å være i offside og tar da del i spillet, da burde det jo bli blåst. Merkelig regel.

Ingen fare. Jeg bare syntes det var morsomt at du ikke “driter i dommerne” , men faktisk går til det skritt å “drite dommerne” :grin:

Når sant skal sies så hadde jeg også gjerne gjort det etter gårsdagen prestasjoner

Jeg har samme problem. “Twitter is taking too long to load.” Jeg bruker aldri Twitter selv. Må jeg ha en konto for å se videoen?

Det er absolutt ikke bra. Moss vet ikke, og skal vel da ikke gi straffen. Spurte Moss virkelig fjerdedommer om TV-bilder? Greit nok hvis VAR også skulle prøves ut i Premier League, men det er jo ikke tilfelle.

Uansett merkelig av linjedommer å mene at dersom Lovren såvidt touchet ballen så var det med overlegg, altså en bevisst pasning i retning Kane og Karius.

Jeg synes også det er helt hårreisende at Eriksen og Can får lov til å blande seg inn. Hver av dem vil naturlig nok argumentere for det som gir eget lag en fordel, i hvert fall når det for alle involverte virker usikkert om Lovren var borti ballen i det hele tatt. Jeg tviler på at hverken Eriksen eller Can visste sikkert at Lovren såvidt touchet ballen. Her skulle begge to fått gult kort lenge før de kunne høre hva dommerne diskuterte og begynte å hevde hva som hadde skjedd.

Godt oppfattet, akkurat det var med overlegg.

Det var nå.en gang slik at det var dommeravgjørelsene som avgjorde kampen og da blir det slik at man henger seg opp i dommerfeilene. Liverpool var like gode I 2 omg, men tross alt dårlig spill, var dommer Moss sin udugligjhet som fratok Liverpool 3 poeng. Da må det være lov å bli forbanna.

En kommentar fra en United-supporter på jobb:
Om noen lurer på hvorfor vi er så fanatiske når det kommer til fotball så kan du vise dem høydepunktene fra kampen igår.

Når det er sagt så lurer jeg virkelig på hvordan man skal få VAR til å fungere. Nå har flere tidligere toppdommere analysert og uttalt seg om straffesituasjonene i går. Her er det splittet ca 25% i hver kategori.
Noen mener begge straffene er riktige.
Noen mener det første var feil, det andre var riktig.
Noen mener det første var riktig, det andre var feil.
Noen mener begge var feil.

Hvordan kan VAR hjelpe til her?
Hvorfor er regelboka så utydelig og åpen for subjektive meninger?
Hvordan kan regelboka være så tydelig at det som står der blir relevant for enhver situasjon som skjer utpå banen?

Kast VAR i søpla, spill spillet som det spilles og la Hollywood ta seg av filmingen.

Moss og dommerteamet dømte det de trodde var riktig i den situasjonen. Det kan jeg leve med, det skjer fort, mange bevegelser samtidig og situasjoner oppleves forskjellig fra andre synsvinkler. Det jeg ikke kan leve med er at vi skal sitte 3-5 minutter å se på situasjoner som etter videodømming blir dømt feil. VAR vil ikke fjerne diskusjonen om det var riktig eller ikke sa det er øye som ser. Toppdommere leser situasjoner forskjellig selv med videodømming.
La dommerne dømme og supportene krangle om hva som var riktig eller ei i ettertid.

Takk for meg.

Bare en Tottenham supporter kan mene at offside kvalifiserer til straffe.
Noe dommeren beviste han var da han feiret avgjørelsen.

Den siste offsiden var marginal, så at slike av og til ikke blir blåst på, må man bare regne med så lenge det er mennesker som dømmer

Med den tolkningen av offsideregelen så må jeg si at det er ironisk at linjemannen heter Smart.

Og om John Moss virkelig har aner fra Moss så forklarer det i grunn alt.

Reglene kan da umulig være sånn. Da er det bare til å la Firmino stå og fiske i 40 meter offside, og spille ballen via en motspiller, så er han alene med keeper.

VAR er nok på vei inn i PL også. Kanskje allerede til neste sesong. Den prøves ut i FA cupen nå.
Det var vel to omdiskurte hendelser mot West Bromwich som gikk i vår favør etter å ha sjekket ut hendelsene på videoskjermen.
Det blir videodømming i årets fotball VM. I Italia er det allerede tatt i bruk.

Ble møtt av en heftig vannlekkasje når jeg kom hjem nå. Det positive er at det tok bort fokus og skuffelse over poengtapet i går, ihvertfall for en liten stund.

Mobbing av en folkegruppe etc etc, og du kaller deg moderator :joy::joy::joy::joy:
Beklager for avsporingen, men jeg måtte bare

Vel Coutinho er borte så jeg liker å konsentrere meg om det vi har, men med din logikk så høres det ut som at midtbanen skulle bestått av bare hardtarbeidende jernhester og at dette var måten å stoppe Tottenham på.

Min logikk og ønske om hvordan Tottenham burde stoppes er at Liverpool angriper og har gode spillere som holder i ballen spiller klikk klakk og god teknisk angrepsfotball, så er det plutselig Tottenham som må forsvare seg og trenger disse arbeidshestene.

Klopp valgte å forsvare seg, han tok også ut en midtbanespiller og satte inn på Matip. En filosofi som ikke helt resonnerer med det som egentlig er Kloppfotballen med fullt ut angrep og gjenvinning av ballen rett etter angrep slik at motstander stort sett bare må forsvare seg.

Klopp forsøkte seg på et Mourinho grep, men har etter min mening fullstendig feil spillermateriale til dette og tviler veldig på at de har trent noe særlig på dette også. Poenget er vel at jeg savner heavy metal total fotball og er bekymret for at laget ser mer grått ut nå og prøver å ri inn en seier etter et par heldige mål i ekte West Bromwich stil.