Kamptråd : Liverpool - Tottenham 04.02.2018

Samtidig; i 2. omgang ble Tottenham best. Det er ikke farlig å innrømme; det betyr at vi har forbedringspotensiale. Også gjennom kjøp. Likevel; vi ligger fortsatt foran de på tabellen. Slett ikke verst mot et av PL aller beste lag. Tyder vel på at vi er riktig så gode i gjennomsnitt?

Enig i alt her.

Helt enig med deg, det kan være utrolig forvirrende

Jeg ser den. Tottenham er et veldig godt lag. Og Pochettino gjør grep underveis i kampen som er gode og nødvendige. Vi ble litt satt ut av det. Normalt har vi selvtillit og kvalitet til å kontre inn 2-0 i slike kampbilder når det er så store rom å angripe i. Men skal jeg være ærlig, så virket det som Tottenham ville litt mer enn oss i går. Poengterer igjen hvor godt de faktisk spilte, jeg synes de fortjener mer kredz enn at “vi spilte lavt med vilje og derfor ble det som det ble”. Ikke SÅ dominerende. Ikke SÅ mye håndball. Mektig imponert av Spurs, uten at jeg skal slakte mitt lag her. Vi gjør mye bra også i denne kampen, for all del!

Ja, mange glemmer jo hele førsteomgangen der vi er uomtvistelig best, og vi ender altså opp med et høyere XG-tall (minus straffene). Tottenham er gode, skryt til de også, men vi må heller ikke snakke ned eget lag uten grunn. Det er sjelden jeg har sett Tottenham produsere så lite som i går.

Avslutter med en brannfakkel og et spørsmål (ikke til deg, men til alle de som mener vi spilte dårlig i går fordi vi ikke hadde ball-initiativ): Skal ikke Liverpool også få lov til å spille en forsvarskamp en sjelden gang?

Det er alltid svar til innlegget rett over, er det ikke?

Følte meg trygg og rolig i hele 1 omgang. Og dette var mot Tottenham. Vi spilte konge da, nulla de ut. Kane hadde knapt ballberøringer

Jeg syns det er mest ryddig når bildet til den du svarer kommer til høyre i innlegget (og “svar-innlegget” kan vises ved å trykke på pila ved siden av bildet). Som du gjorde med @ciedre nå nettopp.

Absolutt lov. Da håper jeg vi spiller lavt som siste halvdel av 1.omgangen mot Spurs, ikke siste halvdel av 2.omgangen.

Enig i det, ville bare forklare hvorfor innlegg til brukere ikke alltid får med seg ikonet til brukeren.

Enig, jeg synes det er rart at vi fremstod med mindre energi enn Tottenham de siste tjuefem. Kan det være fordi vi hadde løpt enormt mye i første omgang, særlig i posisjoneringa som førte til alle gjenvinningene? Kan det skyldes at mange spillere enten har spilt mye i det siste (Can, Firmino, Salah, Mane) eller har hatt skade eller langt opphold på benken (Hendo, Arnold, Dijk)? Eller kan det være andre årsaker?

Vi er så gode som tabellen viser! Hva mener du med “riktig så gode i gjennomsnitt”. En noget rar formulering :wink:

Det betyr at når vi ligger på 3.plass, har vi faktisk vært resultatmessig det 3. beste laget i PL så langt i sesongen. Poenget er at tross dårlige perioder i kamper, er vi i gjennomsnitt gode:) Grunnen til at jeg skriver det slik er at av og til, faktisk ganske så ofte, får jeg følelsen av at noen på forumet mener vi ikke er så gode, at vi har for dårlige spillere etc. Jeg er uenig. :slight_smile:

Backene våre.

Vi har noen riktig spennende emner på gang, men foreløpig er de faktisk ansvarlig for en hel del scoringer imot i år.

Se for eksempel på utlikninga fra Wanyama i går. Joda, skuddet hans er et lykketreff, og joda, en god keeper hadde kanskje ikke bokset ballen, de hadde nok holdt den, men se på hvor backene våre er i forkant av innlegget fra Davies (tror jeg det er). Arnold ligger av en eller annen grunn som høy venstreback, mens Robertson ligger midt i banen, som vår tredje øverste spiller. Hvorfor gjør de det? Wijnaldum forsøker å dekke over for Arnold, men rekker det ikke. Grusomt backspill i den situasjonen.

Det er slike - kall det gjerne detaljer - som ofte blir avgjørende for resultatet. Tror fort vi kan kutte ned en fire-fem baklengsmål til neste år med videre utvikling av backene.

Godt mulig, men jeg savner det å se bildet av hvem som blir svart.

Uansett aner jeg ugler i mosen, eller som der opprinnelig heter «owls in the Moss».

Enig. Vi er, foreløpig, det 3.beste laget i England! Det er jo ikke så aller verst det :wink: Men, rom for forbedringer er det alltid. Vi skal jo bli best, ikke sant :blush:

Ja. Vi nærmer oss kjapt! Neste år? :wink:

Fun fact: “Ugler i mosen” kommer fra dansk og skal egentlig være ulver i mosen. Men vi nordmenn misforstod danskene (eller så kan vi skylde på danskenes grøtete uttale) og trodde de sa ugler.

Etter forrige kamp er det vel kun Salah igjen. Vi trenger en ny spiss som er raskere og scorer mer enn Firmino. Resten kan være rotasjonsspillere, kanskje bortsett fra van Dijk som kan bli god med en ny forsvarssjef ved siden av seg. Noe sånt?