Kamptråd : Liverpool - Tottenham 04.02.2018

Har sett på den straffesitusjonen til Lamela flere ganger, det er direkte flaut å se den overspillingen han presterer. Måten han skriker til og holder seg til benet på er pinlig. Van Dijk er knapt nær benet en gang. Håper Diver Lamela forsvinner. Må si jeg har fått Lamela opp i vrangstrupen etter denne hendelsen, Pochettino også forresten etter hans siste uttlalser, som sør amrikaner har han ingen peiling på hva fair play betyr. Forkastelig oppførsel.

Kane ble felt av Karius, Lamela ble kakket i leggen av VVD.

Sorry byttet om på navnene her.

Ja, det er bra det har blitt debatt her inne da. Så får vi se da hvor konsekvent man er og evt. hvordan stemningen blir når Liverpool drar nytte av de samme fordelene som Tottenham fikk. Jeg er temmelig sikker på at mange hadde vurdert dette helt annerledes som T’ham supporter. Det er noe med det å lete med lys og lykter for å forsvare eget standpunkt avhengig av hvilken leir man står i. Sitasjonen er lik uansett.

Igjen så bommer du.

Du reduserer alt til å være et spørsmål om patriotisme. Mistanken din er for åpenbar. Helt unødvendig åpenbar. Det handler ikke om å lete “med lys og lykter”. Vi snakker - enda en gang - om situasjoner som har vekket allmenn debatt. Jeg fatter ikke hvorfor du har så tungt for akkurat det poenget. Det er altså ikke hver dag at tidligere dommersjefer og ledende toppdommere kommer på banen som de har gjort i disse sakene. Det handler altså ikke om hvordan Tottenham-supportere tolker situasjonene, som du igjen maser om. Det handler om situasjoner som fører til allmenn debatt. Litt a la hvordan Suarez overspilte situasjoner da han kom til Liverpool. Da skrev mange av oss side opp og side ned om dette. Og Suarez ble definitivt ikke forsvart av meg i alle fall.

Jeg legger denne ballen død herfra nå. Det ser rett og slett ikke ut som om du ønsker å forstå.

Ahh, kommunikasjon er ikke enkelt, gitt. :blush: Jeg skal innrømme det. Usikker på hva du selv ønsker å forstå, men jeg kan jo starte med å si at jeg kanskje var litt uklar. Selvfølgelig avhengig av hva man ev. ønsker eller ikke ønsker å forstå og hva man egentlig prater om selv. Kan det være at vi prater forbi hverandre?

Dette har altså vært like mye en generell sak som ikke nødvendigvis knytter seg til kampen mot Tottenham. Siden den nettopp hadde blitt spilt, var det betimelig og nærliggende å knytte noen kommentarer opp mot diskusjonene og hysteriet rundt. For meg (og lytt nå!) handler dette vel mer om den enkelte sin trang til stadighet å legge ansvaret over på andre og flytte seg inn i offerrollen når diverse avgjørelser går i mot, omtrent som Liverpool har det så mye verre enn alle andre lag. Den store sammenheng er alltid viktig å huske på i kampens hete. Andre lag mister også poeng i løpet av en sesong på grunn av dommerfeil (offside, straffer, utvisninger m.m.) Den konspiratoriske er nok helt uenig. :wink:

Så du nekter på at i løpet av en sesong kan én klubb være mer uheldig med dommeravgjørelser enn andre? Uansett hvilken den er? Dette finnes det faktisk statistikk på, de ferdigstilles ofte i mai. Så jeg gleder meg til de blir offentliggjorte, for da tror jeg du vil se dette annerledes. Du må se forbi patriotismen, forbi den mye omtalte offerrollen som du er så redd for. Du må rett og slett anerkjenne poenget med at noen klubber kan være mindre heldige med dommeravgjørelser enn andre, også i løpet av en sesong. 38 kamper er rett og slett ikke alltid nok for å skape balanse i regnskapet. Jeg tipper at vi må godt over 80-90 kamper før en nærmer seg en balanse i visse tilfeller.

Jeg er hellig overbevist om at Liverpool har tapt flere poeng enn de har vunnet på grunn av dommertabber eller kontroversielle dommeravgjørelser i årets sesong, og det sier jeg ikke fra et patriotisk ståsted. I 2013-14 derimot var det motsatt. Da hadde vi generelt flyt med avgjørelsene.

Jeg tror rett og slett du la meg i samme haug som alle de som utelukkende ser alle situasjoner med røde briller, for der er vi enige, generelt er vi altfor ivrige til å ta på oss de røde brillene. Men det er vel også det som er å være fan på et vis.

Sportslig hilsen fra snøkavet vestpå.

Ja, jeg er ikke redd for å endre mening om jeg tar feil. Har du forresten tilgang til statistikk fra tidligere år? Det er vel sikker ulike produsenter sv slike statikker også, men setter pris på en link. Snøkave her også. Ha en fin dag. :blush:

Ikke i skrivende stund, litt hastverk her, men husker i alle fall at United var den klubben som var minst heldige med avgjørelsene for to år siden.

Det jevnet seg da kanskje ut over to sesonger, for husker jeg rett så hadde vel United 7 - SYV - mål på rad som skulle vært annullert (for offside?) i forrige sesong.

Nesten. De hadde syv offside-avgjørelser på rad, som førte til mål eller forhindret mål, som gikk i deres favør. Tror absolutt at ting jevner seg ut over mange nok kamper.

Kane var offside og falt lett, Lamela var offside og oppsøkte situasjonen ved å springe i en uforskyldt vvd og han datt lett i tillegg. Hadde vvd falt hadde det vert frispark motsatt vei.
Linjedommeren feiret avgjørelsen :astonished:

Kjenner det skulle vert lei seg knapp på innleggene…

Er det blitt diskutert her at Pochettino syns filming er greit? Heilt ekstremt provoserande å høyra på fyren. Mista all respekt for han

Jepp, ble diskutert i Premier League 2017-2018 tråden for to dager siden. Som jeg sa der, mistet jeg også respekten for han, ja

Blir som Spania og doping i sykkel, helt greit om du ikke blir tatt.

Nå har jeg sett denne kampen igjen, og det er ingen tvil…
Dommerfeil x2 avgjør kampen til Tottenham`s fordel.
Spesielt den siste straffen måtte jeg spole saaaakte igjennom hva VanDijk gjør. Det ser ut som om han sparker i tomme lufta men oppdager at han er i ferd med å treffe motspiller og av ren refleks trekker til seg benet og er IKKE i kontakt med spilleren. Ergo skulle vi vunnet 2-1 i denne kampen…
Forøvrig er det to helt ville mål til hvert av lagene. Jeg elsker langskudd, men det Salah gjør der er helt umenneskelig!

Det målet til Salah var fantastisk på Anfield også. :smiley: