Kamptråd : Southampton - Liverpool 11.02.2018

Southampton - Liverpool 11.02.2018.

St Mary`s Stadium : 1730 (Norsk tid)

Dommer : Martin Atkinson, linjedommere : Peter Kirkup, Stuart Burt, fjerdeommer : Kevin Friend.

Southampton ligger på en 15 plass i PL.

• Sesongstaestikk : 5 - 11 - 10 - 28 - 38 i målforskjell.

• Hjemmestaestikk : 3 - 6 - 5 - 16 - 19 i målforskjell (17 plass i PL)

• Southamptons 10 siste kamper : 1 - 5 - 4.

• Skader Charlie Austin.

Liverpool ligger på en 3 plass i PL.

• Sesongstaestikk : 14 - 9 - 3 - 59 - 31 i målforskjell.

• Bortestatestikk : 7 - 3 - 3 - 32 - 22 i målforskjell (3 plass i PL)

• Liverpools 10 siste kamper : 6 - 3 - 1.

• Skader : Gomez, Clyne.

Liverpool har 1 - 1 - 2 på de siste fire kampene og formen er litt usikker og bortekampen mot Southampton blir nok en cupfinale for de røde. Skal Liverpool henge med må denne kampen vinnes. Forrige møte mellom disse endte 3 - 0 til Liverpool på Anfield.

God kamp alle røde forumvenner.

Etter at Tottenahm vant mot Arsenal i dag, blir 3 poeng her avgjørende om vi fortsatt skal ligge blant de fire beste etter at den 27 serierunden er ferdigspilt.

YNWA.

Tror uavgjort er tilstrekkelig?

U er etter mitt syn aldri tilstrekkelig som utgangspunkt, i alle fall ikke mot et lag godt under midten i PL…

Hvorfor tror du det er tilstrekkelig?

@liverpoolian skrev at 3 poeng er avgjørende for å ligge på 3 plass igjen. Mener vel at U er nok?

På telefonen min fikk jeg ikke opp at det var et svar på hans post. Det er uansett ikke sikkert at det er tilstrekkelig. Hvis Chelsea vinner og vi spiller uavgjort så er vi på femte.

Mulig det - trodde vi ville ligge foran Tottenham med U.

Vi vil være på fjerde med uavgjort i morgen, hvis Chelsea vinner?

Begge har +28 i målforskjell, og da vil vi vel være foran på antall scorede mål.

Der er helt riktig, Det var en åpenbar grunn til at jeg håpte på United-seier mot Tottenham. Vi skal ikke kimse av litt drahjelp fra andre lag. Det kommer til å bli fryktelig tett og jeg anser T’ham som vår sterkeste konkurrent.

Ja, det er jeg enig i. Dersom vi ikke slår Soton blir jeg fryktelig skuffet. Men dette Liverpool-laget kan jo være litt uforutsigbart da.

Vår sterkeste konkurrent til 2. Plassen er United.

Det er sant. Men vi går neppe forbi United. Jeg anser United pr. nu som et marginalt bedre lag. Chelsea, Liverpool og Tottenham er lagene som vil krige om de to neste plassene. Vi skal heller ikke avskrive Arsenal. Jeg håper derfor at United stjeler poeng både mot Chelsea, Tottenham og Arsenal. Det vil hjelpe oss.

Mane er fremdeles ikke i form + et forsvar med stadige utskiftninger og “ny” keeper som ennå ikke har satt seg + en midtbane som ikke skremmer et middelmådig PL-lag = Avhengig av Salah.

Hvor hadde Liverpool vært denne sesongen uten Salah? Hadde andre tatt større ansvar, eller hadde laget vært et stykke bak Arsenal?
Og hva med Porto? Vil Klopp ha denne kampen i bakhodet foran dagens uttak?

Tar man bort Salah, så går det ikke på skinner (de må da slite for nesten hvert poeng), og det er litt skremmende så langt ut i sesongen - siden det er nå det begynner og dra seg til.

Uansett spennende blir det. Jeg frykter og tror på et nytt poengtap. Soton kommer til å gire seg kraftig opp til denne kampen og trøkke på. Det er ikke usannsynlig at vi vil få se noe av de samme utfordringene som mot Tottenham som kommer til å stresse midtbanen vår og å gi svært lite rom. Det er heller ikke til å komme bort fra at Liverpool har mistet litt av flyten og hellet de hadde med seg for en mnd. siden. Selvtilliten er nok ikke helt på topp. Mitt tips: Uavgjort. 2-2.

Selv om Liverpool har en middelmådig keeper, og et middelmådig forsvar og en middelmådig midtbane og et middelmådig angrep uten Salah så ligger fortsatt dette middelmådige laget på en fjerdeplass i PL kun ett poeng bak tredjeplassen med en kamp mindre spilt. Så god Søndag og en flott kamp alle røde, måtte resten av kamptråden bli positiv.

Kun 3 poeng er godt nok/godkjent mot et lag som Soton

Javel? Så du ser på Liverpool som middelmådig?
Hvor tror du da at Liverpool hadde vært uten Salah?

God stemning før kampen ser jeg

Hellet? Hvilke kamper tenker du på da?