Kamptråd : Southampton - Liverpool 11.02.2018

Jeg så også at vi justerte i pausen, og backene fikk hjelp. Milner stormet flere ganger ut på flanken. Vi stanset de forsyninglinjene, og Southampton hadde etter det ingen ting å komme med.
Jeg synes akkurat det var veldig gledelig! Savnet dog at grep ble gjort i 1. omgang.

Helt riktig. Backene våre fikk ikke hjelp nok i første omgang, men når de fikk det ble utløpet for Southampton stengt og det fantes ingen vei igjennom forsvaret vårt. De ga opp.

Noe av det samme som skjedde mot Tottenham, men i omvendt rekkefølge. Der virket det som vi var bevisst at trusselen fra kant var minimal i første, men når Eriksen begynte å oppsøke de rommene ble det straks farligere. Innlegget som Karius bokset ut, kom jo fra han. Vi burde nok klart å omstille oss raskere i den kampen, men jeg tror vi rett og slett brant for mye krutt med det høye presset i første.

Tottenham er også av en helt annen kvalitet enn Southampton.

Akkurat! Dette har også Klopp kommentert tidligere. Omstilling krever lederskap, det er hva jeg savnet litt av i 1.omgang i dag. Det er også hva jeg forventer av en lagkaptein (med fare for å høres litt gammeldags ut). Jeg var nok litt kritisk til Can på dette.