Keeper-utfordringen

Litt usikker på hvor langt ute i kulden Ward er. Han kom tilbake fra 3 mnd. skade for 14 dager siden. Skal stå på 23 laget i morgen.

Og Ward er reservekeeper i dag.

Jeg har forståelse for at flere mener at Achtenberg bør byttes ut. Hans viktigste resultatmål må være å få frem gode keepere. Det har han mislykkes helt med.

Ja helt totalt!

Jeg liker at Bruce sier det samme som meg, da fremstår jeg som mindre idiot når jeg mener Achterberg ikke holder mål overhodet.
Han ødelegger etter min mening keepere en etter en.
Det overrasker meg bare at dette ikke fremstår som relativt åpenlyst for klubben, siden det har vært slik konsekvent over mange år…

Han har sikkert snakketøyet i orden slik som Brandon hadde

1-10.
Mignolet: 6
Karius: 6
Ward: 6
Tot: 18

Vi har bredde og god dekning på omtrent tilsvarende nivå- men for lavt. Behold samme kvalitetscore totalt sett, men ha en helt annen fordeling:

Oblak: 9
Ward: 6 (eller en av de andre)
Grabara: 3
Tot: 18

Er ikke i tvil om hva jeg ville valgt. Vi må ikke ha en fantastisk tredjekeeper, og reservekeeperen kan godt være en av de vi allerede har.

På dette bildet er ManUtd utheva. Men sjå godt på dei tala til Liverpool opp mot andre topplag :roll_eyes:
Slik statistikk vil aldri vere 100% korrekt, men det er altså snakk om forventa mål imot ut i frå spelet/kjangsar (xGA) og faktiske mål imot (ActGA) i PL.

I dag greidde Karius å holde seg på bakken til skuddene gikk. Da virket han plutselig mye bedre. Noe småplukk som farlige igangsettingen, litt sent ute i en situasjon og tempoet til en gamlehjemspasient når han reiste seg igjen etter en utboksing blir bare detaljer når man sammenligner med Tottenham keeperen som langt på vei lyktes i å gå i et med gressmatta på vårt andre mål.

I kveld virket Karius trygg og solid og hadde flere gode redninger. Han var offensiv og flott ute i flere situasjoner. Smart redning på den første straffen. Litt udyktig, men egentlig mest uheldig med utboksingen i forkant av Wanyamas lykketreff. Det ville vært vanskelig å holde ballen der og det er ikke så lett å styre utboksingen. Can kunne også gjort en bedre jobb der. Alt i alt en positiv match fra Karius, som med litt flaks hadde holdt nullen.

Dette er den beste kampen til Karius hittil, selv om den også inkluderer sine feil. Fortsetter han slik så er det han som ligger best an til å bli reservekeeper neste sesong.

Kan ikke klandre keeper før utboksningen… problemet i hele andreomgang var at vi var på etterskudd i alle duellene…spesielt på midtbanen. Friskmelder ikke Karius men en av di beste kamper jeg har sett av han.

@_oliverpfister: Helge Payer on DAZN just said that Hans Leitert (GK) is now “Head of GK” at Liverpool. That is interesting.

Hva betyr dette i praksis?

Litt mer utfyllende informasjon her: http://www.90min.com/posts/5970048-liverpool-working-with-ex-spurs-coach-hans-leitert-in-attempt-to-resolve-goalkeeping-woes

Ser i hvert fall ut til at det er tatt noen grep i forhold til keeper-situasjonen.

Det spekuleres her også, ser jeg. Vi får se om Achterberg er med til Souhampton til helga.

Skal ikke si så mye rundt arbeidet til Achterberg, men de som har fulgt utviklingen til Liverpool sine keepere ser liten progresjon. Det er godt se at Klopp tar ansvar og oppgraderer trenerapparatet om han mener det er nødvendig. Achterberg har sittet lenge nok nå.

Fra å ikke skulle si så mye om arbeidet hans til å konkludere med den mest strenge bedømmelsen på 1-2-3. Bokstavelig talt 3 setninger også… :stuck_out_tongue:

Det er definitivt grunnlag for å stille spørsmålstegn. Vi vet lite utenom det som vises på banen, og der har det heller vært skralt totalt sett under Achterberg. Overlever Achterberg nok en gang til sommeren er det vel grunnlag for å si at Klopp har full tillit.

Jeg tror Klopp respekterer perfeksjonister. Det ryktes det vel at Achterberg er av de som har jobbet med han.

Veldig enig i dette innlegget, men på Wanyamas mål var jeg mer kritisk til inngripenen rett etter utboksingen. Bruker ikke Karius forbausende lang tid på å komme seg opp når ballen triller ut det farlige returrommet? Det skal jo ta 1 sekund, og da ville han faktisk hatt litt tid for å posisjonere seg før skuddet går. Nå skal jeg ikke hevde hardnakket at han ville tatt det knallharde skuddet, men han ville gitt seg selv mye bedre forutsetninger for å klare det i alle fall.

@domino Han reiste seg som en bestefar i den situasjonen uten at jeg tror det hadde betydning for målet. Jeg håper slik oppreisning var et engangstilfelle.

Om Karius fortsetter å prestere på samme nivå videre, så mener jeg keeperkrisen er avlyst. Han er langt fra perfekt, men han er ung og forhåpentligvis i stand til å utvikle seg. Det å få selvtillit er også en viktig del av keeperarbeidet. Jeg synes ikke hverken Klopp eller vi supporterne har vært flinke på det området. Jeg har i vert fall ikke det.

Min vurdering av avlyst keeperkrise om Karius fortsetter å prestere på søndagens nivå baserer seg også på det jeg har sett av andre keepere i PL i år. Med unntak av De Gea er jeg ikke spesielt imponert av noen av keeperene jeg har sett mer enn 2 kamper. Det er ikke alltid grønnere på den andre siden av gjerdet.