Landskamper

Han kan spille så mange landskamper han bare vil så lenge han er skadefri når Liverpool skal spille kamper.

Jeg har tenkt mange ganger at han i hvert fall er like god. Og hadde jeg kunnet velge ville jeg ha slitt.

Undervurdert er han ikke, han har bevist at han er en god spiller. Han ville vært den perfekte erstatter for Coutinho.

[lenke fjernet, da The Sun var kilde]

Fortsatt ikke god stemning i familien Giggs.

Han har jo et poeng han faren. En ting er jo å være en rundbrenner, noe helt annet å ha et forhold til lillebroren din sin kone en årrekke

Blir fysisk uvel av å se fyren når jeg tenker på det han gjorde. Verdens værste storebror.
Fatter ikke at Wales ansatte han. Som det står så spilte han aldri privatkamper som spiller, noe som sier litt om holdninger og nasjonalfølelse.
Møkkamann.

Landskamp mellom Albania og Norge i morgen, det blir nok en skikkelig høydare.

Etter landslagets innsats på fredag, kan det i alle fall hende jeg vurderer å se litt på kampen.

Fredag formiddag visste jeg ikke en gang at Norge skulle spille disse kampene. Interessen er med andre ord på stigende kurs.

Privatlandskamper er i bunn og grunn uinteressant. Det eneste som betyr noe i disse kampene er å få spillerne tilbake skadefrie.

Det primære poenget med privatlandskamper IKKE er at publikum skal synes de er interessante, men at spillerne og trenerne på landslagene skal ha utbytte av dem.

Nær sagt alle fotballinteresserte mener at VM og EM (og tilsvarende mesterskap i andre verdensdeler) er flotte arrangementer, og noe av det artigste fotballen har å by på. Her får man se stjerner på rad og rekke, som man sjelden ser ellers. Og spillerne selv ser på mesterskapene som noe av det største, og gleder seg til å spille sammen med venner som ellers spiller på andre klubblag.

Men det blir dårlig spill dersom spillerne skrangles sammen på et lag i et mesterskap uten noen form for fellestrening og kamptrening gjennom årene. Alle som spiller fotball vet at trening på samspill, bevegelser og taktikk er viktig. Privatlandskampene er treningskamper der landslagstrenerne skal vurdere hvilke spillere som bør være på laget, og hvor spillere og trenere sammen skal sørge for å danne et slagkraftig lag som kan oppnå noe i mesterskapene.

Spillerne spiller til daglig i ulike klubber i ulike serier. Spillestiler, roller og relasjoner er vidt forskjellige. De er simpelthen nødt til å lære hverandre å kjenne som lagspillere før de viktige kampene braker løs.

Dette er det ingen diskusjon om, annet enn hos enkelte supportere i enkelte supportermiljøer. Alle spillere og alle trenere forstår dette, er enige i dette, og synes det er slik det må være. I et land som f.eks. Tyskland er holdningen at landslaget er nasjonens viktigste fotballprodukt og noe hver enkelt klubb har plikt til å støtte oppunder. Die Mannschaft er den tyske fotballens flaggskip (ved siden av Bayern München). I England har f.eks. Steven Gerrard snakket mye om hvor viktig og ærefullt det er for ham å spille for Three Lions.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror de fleste klubbsupportere liker landslagsspill, og så er det noen som ikke gjør det - og som klager over det. Jeg aner at denne skepsisen til landslaget er litt mer utbredt i Liverpool enn andre steder, pga. den historiske motstanden mot London og Thatcher - og dermed FA. Selv synes jeg det er en del av en forståelig, men litt tåpelig, supporterkultur, som ikke tar opp i seg hvor viktig landslagsfotballen er for fotballens popularitet verden over.

Enig i det du skriver, dog dukker det opp kamper som ikke har noe som helst. Var det ikke Tyskland som spilte mot ett eller annet «grått land» ala Færøyene eller noe, hvor de tyske spillerne også sa at slike kamper var totalt meningsløse på alle plan?

Kan dette være det mest forventede innlegget noensinne? :grin:

Etter at @liverpoolian la ut sitt sedvanlige innlegg om privatlandskamper visste jeg at det kom et svar fra deg om at privatlandskamper er viktige.

Du verden! History DO repeat itself! :laughing:

Det vat bare i liten grad et svar til ham, eller til noen spesiell - mer en kommentar til de siste innleggene i tråden. Men det virker jo uunngåelig som en liverpoolian-kommentar, siden han skriver mye i de fleste tråder. Men meningsinnholdet er vel det viktigste. Hva mener du om det?

Det er da voldsomt og intressant jeg er her på forumet, men la gå det er jo noe man må leve med.:smiley:

Alle vet jo at privatlandskamper er viktige for landslagstrenere og spillere på landslaget, og alle vet at nasjonene må spille privalandkamper for å forme spillerne og lag innfor mesterskap og kvalifiseringer til mesterskap, så det er helt unødvendig og skrive en hel avhandling om dette. Selv om noen av disse kampene er viktige vekker ikke disse kampene interesse hos alle supportere.

Vi ser i mange privatlandskamper at innsatsen ikke er den samme som den er i betydningsfulle landskamper, og at spillerne er mest opptatt av å komme helskinnet gjennom kampene uten skader. Det er klubbene som betaler spillernes lønn, og det er klubbene som er deres arbeidsgivere. Det er tøft å spille to kamper nå på tampen av sesongen når flere klubber står foran viktige kamper i både serie og europacupkamper. Vi har sett det ved flere anledninger at Liverpool sliter etter landslagspauser, og det liker jeg ikke.

Morsom lagoppstilling. Babel still going strong.

Solanke og gomez ute nå, vi skal vel klare oss brukbart uten dem, det har vi grei nok dekning til, håper indelig ikke det blir noen skader på enda mer sentrale spillere. Alle er vel ferdige med landskamper innen onsdag morgen? Holder pusten fram til da

Fyren er faktisk bare 31 år, føles som en evighet siden da han spilte for oss.

Attpåtil mål av både han og VvD.

Endelig begynner det norske landslaget å ligne på ett lag som spiller fotball slik Norge må gjøre for å hevde seg.Topp innsats og med løpskraft og fysikk.Heldigvis er Høgmo stilen ett tilbakelagt kapittel!

Kult med Rosted også. Liverpool-fan, og gammel lagkamerat.