Landskamper

De får erfare dette, tenker jeg. Over tid ser vi om det er liv laga, eller om vi må gjøre det på en annen måte.

Uansett må tre hensyn ivaretas:

1. Landslagsfotballen må gjelde alle nasjoner.
  2. Det må være en form for kvalifisering.
  3. Landslagssjefene må ha mulighet til å samkjøre taktikk og spillere før det blir virkelig alvor.

Innenfor dette handler det egentlig om praktikaliteter.

Hvem i huleste er Guilherme?

Jo, ny russisk keeper.

Jeg virkelig hater landslags pauser…

Det tar skikkelig av i disse kampene

Spennende dette. Jeg ser at det er voldsomme tropper i disse landslagskampene. En haug av spillere blir gjerne sendt på langtur, uten å få spille kamper som betyr lite. Jeg kikker er på den engelske benken. Jeg følger engelsk fotball ganske tett, men her er det spillere jeg ikke aner hvem er.

En spiller som Firmino er blitt sendt langtvekkistan, og får kanskje ikke spille i det hele tatt.

Knapt mål i kamper, lange reiser og spillere som ikke får spille fotball. Jeg ser litt av kritikken mot der her altså.

Ingen skader å melde om ennå?

Jo.

Salah.

Ugh, ja leser det.
Ut med en smell 88 min, så inn på banen igjen, også ut igjen på overtid. Med solid ledelse kan det da ikke vært nødvendig å komme tilbake på banen etter 88 min med solid ledelse mot swaziland!!

Et klokt råd som bør etterfølges, bare tullå sende spillere ut på meningsløse landslagsoppdrag i kamper uten betydning i et allerede tett kampprogram for klubblaget. Det føles bare så irriterende at spillere kommer hjem skadet etter å ha vært innvolvert i betydningsløse landskamper.

Man vet jo aldri. Vi ledet 3-0 mot Southampton ved pause, da Klopp måtte ta ut en god Shaqiri, siden vi fort kunne mistet grepet om kampen om Shaqiri hadde fått fortsette.

Mulig Egypts trener så for seg ett scenarie der Swaziland kunne score 3-4 mål mot slutten om Salah ikke var på banen.

Jippi

Jeg hadde en lengre rekke med kamper og røk allerede på Slovakia-Tsjekkia. Det er utrolig irriterende og ødelegger mye spenning! :rage::grinning:

Nabooppgjør liker jeg ikke å tippe på.

Kaptein Van Dijk scorer etter en corner mot Tyskland, nå.
Også Wijnaldum og linkede Bergwijn spiller.

Du har jo to på kupongen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha! Ja det er ganske klart naboer…! Fra samme by alle 4 faktisk😂

Ser på Nederland og Van Dijk er ekstrem god i lufta på landslaget også.
Gini gjør det bra , men som sagt Van Dijk er klasse

Gini scoret fantastisk

Fin scoring.

Wijnaldo!