Landskamper

Det var jo Litt moro at Nederland vant over, eehhh nei Liverpool slo Tyskland i går.

Trodde jeg snakket om nåtiden, men ser at ord enten uteble eller at det kunne leses annerledes det jeg mente.

Neida. Jeg la meg inn i diskusjonen med tanke på nåtiden, siden det handlet om gårsdagens kamp.

Tøff kamp for captain Robertson og Skottland mot Portugal.

Koeman og Nederland er i ferd med å få frem nye, spennende spillere. Og de spilte i en spennende, aggressiv stil mot Tyskland som ga resultater.
Men kampen var mye jevnere enn resultatet tilsier.
Tyskland sitt store problem for tiden virker å være evne til å komme til de virkelig store målsjansene. Spillet ute på banen er ok.
I tillegg mangler de fart i stopperleddet og da kan de kontres i senk.

Sterling med mål mot Spania. 1-0.

Fantastisk mål. Gomez har ikke vært så god som han er på Liverpool.

2-0. Rashford.

3-0 England! Spania får en leksjon i effektiv fotball.Aldri hatt sansen for denne omstendelige balltrillinga som Spania holder på med.

Hva driver Pickford med der?

… og hvordan er det ikke straffe?

Herlig altså. Alle unntatt Mane blir klare. Og alle får jo en fin pause pga sin “skade”.

Veldig bra. Shaqiri inn for Mane bør gå greit. Tipper Mane er på benken mot RS.

Ser ut som Islands “storhetstid” er over for denne gangen. Et svakt VM og null poeng i Nations League så langt. Finland derimot har fått en strålende start 4 seire av 4 mulig og nesten klare for sluttspillet i NL.

Ja, tøff jobb å ta for Hamrén. Kunne jo ikke gå oppover.

Selv om de røk ut, så må jeg si de statsene etter kampen viste at de ikke var uefne.

Og selv om de rykker ned fra A, så er de fortsatt ett nivå over Norge, og de kan klare EM via play-off.

Det er faktisk en viss sannsynlighet for at Island vil kvalifiseres til EM uten å vinne en eneste kamp før mesterskapet starter. Så lenge resten av lagene i pot A gjør jobben i den ordinære kvalifiseringen går vel det siste laget til EM på walkover:)

Det hadde vært moro om Finland kom til EM, og Norges spillere må vel som vanlig se mesterskapet fra sofakroken sammen med damene.

Risiko sport, men hadde troen på U i Spania england kampen i går. Du kan trygt si at tippingen ikke gikk veien.

Sjuke greier.

Kommer Finland til EM er det et lurt trekk å reise dit. Blir tidenes fest.

Hvis ikke alle reiser til EM, da.

Håpløst av Norge å brenne slike enorme muligheter! Men det som plager meg enda mer er at King skal få skylden for å bomme, bare fordi det er han som avslutter! Det er helt elendig av aleesami, som legger den bak King, slik at han må tilbake med foten for å hente den når han skal skyte! Slike type avslutninger ender veldig ofte med å gå over! Aleesami er helt uten press, og har god tid! Skal være mulig å treffe med en 5-meterspasning

Har Johansen truffet med en eneste pasning til nå ?!?