Landskamper

Ødegaard er klasse. Virkelig klasse.

Resten er for dårlig. Inkl Berge i dag.

Håpløst å gi fra seg to stk 2-0 ledelse på Ullevaal. Dette kunne sett annerledes ut

Statsene er gode det. Poenget er at mange av de samme folkene sitter å håper på spillere som Depay, Dybala og Werner. Da lurer jeg virkelig på om folk følger med. Depay har helt klart hatt den beste sesongen av de tre. Dybala og Werner har vært direkte svake. Likevel kommer Depay til å koste svært mye og alikevel ikke være ett førstevalg på topp. Han er ikke i nærheten av smartnessen til Firmino.

Jeg har sett svært mye av Depay i år. Han har bra teknikk og styrke. Men som jeg beskrev tidligere. Han vil heller drible samme mann 4 ganger enn å bare gjøre seg ferdig. Han er en spiller som er glad i show offs. I tillegg viser han jo i sosiale medier at han ikke står tilbake for Balotelli eller Pogba.

Nei takk. Bruk heller pengene på spillere som virkelig blør for drakta. Spillere som ikke henger med hodet når noe går i mot og spillere som ikke tror de er bedre enn klubben. Depay stryker vel på alt her.

Klopp er nok mer fornuftig enn å la en spiller som potensielt kan skade klubben.

Who cares…

Desverre har vi typer som Nordtveit som har klippekort på dette laget. Han var direkte skyld i at vi rotet det bort mot Sverige og Spania. I tileeg sover han jo på første målet idag. Ballwatching deluxe på corneren. Han er den bakerste mannen. Nordtveit har spilt 4 kamper på 7 mnd
Da har han heller ikke vært skadet. Sykt ar han fortsatt får spille

Rosted må satses på.

Heldigvis slapp jeg å se denne landskampen også.

Skuffende resultat, men også en del positivt. Det er variabelt det vi presterer. Spiller meget godt i 20 minutter, så er det litt mer uryddig. Så spiller vi godt igjen og har egentlig full kontroll. Og så klapper vi sammen de siste 15.

Det minner litt om Liverpool før Tottenham-gate. Vi spilte mye fin fotball, men man kunne aldri stole på en 2-0 ledelse. Spillerne ble nervevrak og klappet sammen om reduseringen kom. Psykologien spiller en avgjørende rolle i fotball, og ett mål forandrer ofte alt.

Etter at vi la om spillestilen, fikk inn Alisson og van Dijk, kan vi ligge ganske lavt om vi vil, og trygge inn 1-0. Det er en helt annen verden å se oss lede nå, enn før 20 måneder siden. Norge sliter med det samme. Frykten for å tape blir større enn ønsket om å vinne. Mot slutten av kampen i dag kunne vi tatt flere overgangsmuligheter, men frykten tok overhånd. Vi mistet enkelt ballen, og rumenerne kunne sette i gang ett nytt angrep.

Det skjer mye bra i norsk fotball nå. Ødegaard, Berge og Ajer kan alle havne i storklubber innen kort tid. Den gamle svensken kan sitt fag, og er kanskje den beste mannen vi kunne hatt. Resten av kvaliken får vi øve på å bli bedre. Så får vi heller satse alt på NL-kvaliken i mars. Dette norske laget kan fint vinne NL nivå 3, og dermed gå til mesterskapet.

Alt er ikke bare trist i kveld.

I tillegg spiller han fast på det nederlandske landslaget som gjør det meget bra for tiden. Depay trenger ikke være en mann for Liverpool, men god er han blitt!

Jeg skrev assists, ikke mål. Hvis du assisterer spilleren ofte, gjerne gjennom kreative pasninger pga du leser forsvaret er du fotballsmart. Assist ikke mål

Det er vel ikke noen som tviler på verken ferdighetene eller smartnessen til Depay? Senest på torsdag beviste han jo dette når han spiller til Promes på blank gol i stedet for å avslutte selv. En lagspiller, uten tvil.

Hvis du leser over så sies det han ikke er fotballsmart

Spennende finale i dag mellom Nederlang og Portugal, van Dijk mot Ronaldo.

Gomez i startoppstillingen. Greit å se hvordan han fungerer som stopper igjen

Jeg tror Southgates tilnærming og offensive taktikk, med å spille seg ut bakfra, kan være meget viktig for utvikling av engelske talenter, om de velger å kjøre samme taktikk nedover i systemet. Tror det vil være en meget velkommen utvikling, med en dreining fra kælk og mæl- spillere til noe engelske toppklubber kan bruke med suksess i PL og CL.

Gode innlegg fra Arnold.

Booooooooooring England

Herregud Trent er god.

Hvor mange sjanser har han skapt ved farlige innlegg? 5-6?

Arnold begynner å bli rutinert I en alder av 20 år, har et par solide sesonger i PL, har spilt i VM, og står med to CL finaler.

Åtte er tallet ifølge Squawka.

“Trent Alexander-Arnold has created more chances so far against Switzerland (7) than any other England player has managed in total during the entire Nations League campaign.”

Helt sykt.

Vårt svake punkt dette, altså.