Landskamper

Veldig godt å se en rolig og trygg Gomez på plass i midtforsvaret igjen ! Synes han greide seg bra tross liten kamprrening.

Ikke svake, men defensivt vårt svakeste punkt.

Om man har ett lag bestående av 11 spillere og 10 av de spiller til 9 og 10 på skalaen, mens en spiller får en åtter. Jeg har problemer med å se at laget da har ett svakt punkt.

Jeg har i sesongen som gikk, anklaget TAA for å være litt svak defensivt. Det har vært noen episoder hvor han pga manglende rutine har latt sine motspillere passere, uten altfor store problemer. Her har han ett forbedringspotensiale. Noe annet skulle bare mangle med en så ung spiller.

Offensivt er han allerede en av de beste backene i verden. Jeg tror ikke jeg overdriver når jeg skriver dette.

Finale i NL mellom Portugal og Nederland.

Mitt håp for ny mann i angrepsrekka vår starter igjen for Nederland : Bergwejn.

• Hurtig
  • Veldig god ballkontroll
  • Lagspiller som har bra overblikk

Så får vi se da…

Men er det egentlig slik, at Trent er litt svak defensivt :thinking: Ser en på motsatt side, og hvordan Mané arbeider defensivt sammenlignet med Salah, og Robbo har van Dijk ved siden av seg…så er det betydelig bedre arbeidsforhold. Salah har dog forbedret sitt defensive arbeid noe.

Synes det ble godt illustrert i feks CL finalen hvor Klopp legger om til 4-4-2 og Milner som høyre midtbane og plasserer Salah som spiss. Det er begrenset hvor mye en kan få til nesten helt alene.

Høyrefotet ving med høy fart og driblestyrke burde stå langt oppe på blokken til Klopp. Det negative/usikre med nederlenderen er at han har spilt veldig få kamper mot kvalifisert motstand, sånn sett er dagens kamp veldig interessant.

Portugal-Nederland ett eneste stort ghesp! Maken til kjedelig fotball Nederland bedriver med. Det går ufattelig tregt. De på topp beveger seg knapt og man klarer ikke å skape så mye som en halvsjanse engang tross ett spillemessig overtak

Nederland må vel ha en bedre spiller enn Babel, synes ikke han har imponert nevneverdig.

Må jo plukke av de Roon, tilfører ingenting. Har van de Beek på benken

Huff…

Babel har gått ut på dato…,.

Kan ikke fordra trynet på Bernardo Silva. Er bare noe med den fyren.

Ja. En vanvittig god fotballspiller som gir 100% i hver eneste kamp

Han var uhyre svak i dag. Nesten ingen initiativ, og hver gang han fikk ballen, sentret han gjerne bakover.

Hvor god er denne N. Pepe? Jeg kjenner han overhodet ikke, kan han være den nye vinen?

Flere som stusser litt på DeLights spill i disse to landslagsfinalene? Er ikke overlag imponert her, i forhold til han har vist i Ajax, men det kan jo ha noe med fatigue å gjøre. Gutten er tross alt bare 19 år.

Man kan jo begynne å lure litt på Koeman også. Mot England leverte de en førsteomgang som regelrett var forferdelig. Gjorde to tidlige bytter da Babel og Bergwijn gikk ut. De spilte elendig. Likevel får de spille igjen og leverer like grusomt.
De Roon? En høyst middelmodig midtbanespiller som knapt var god nok for Middlesborough.

Tror ikke dette har noe med fatigue å gjøre. Feilvalg som følge av at han er litt for nochalant mener nå jeg. Uansett hvor sliten du er så gjør man ikke slike feil på grunn av det. Samtidig er han 19 år og har selvsagt mye å lære.

Stjernene fra æresdivisione faller gjennom så langt i dag, antar de var bedre mot Frankrike og Tyskland i gruppespillet. Så du noen av de kampene?

Pepe er absolutt god, men dessverre (veldig) venstrefotet. Jeg kan ikke helt se hvordan han og Salah skal kunne brukes samtidig.

Men som har spilt Atalanta opp i CL…
Men enig, her har’n vært heller dårlig.

Nå har han vel ikke alene spilt Atalanta opp? Er jo knapt med i noe som helst utpå der. Følg med på han. Alle touchene er bakoverrettet.