Landskamper

Hareide? Semb? Røste-Fossen?
Spillemessig? Utviklingsmessig for å bruke spillere med tekniske kvaliteter,- ikke bare grove spisskompetanser på få områder?

Tja. bedre lag enn Norge sliter vel når motstanderen parkerer bussen? Inkludert United og Liverpool?

Det kan ikke være argumentet.

Nå er det vel ikke lavtliggende lag som er hovedproblemet til Norge :joy:. Problemet er at vi ikke vinner fotballkamper. Forferdelige stats som Høgmo leverer. Er spillerne virkelig så dårlig?

Landslaget kan virkelig ikke utvikle spillerne. Til det er spillerne altfor sjelden på samlinger.

Skal Norge til mesterskap igjen, må vi nok satse på knallhard defensiv organisering og lynraske kontringer. Det var ikke akkurat slik at Island, Albania, Romania, Wales og Nord-Irland kom til EM ved å spille flott offensiv fotball. De slapp inn rundt 0,5 mål i snitt per kamp.

Så skrev jeg heller ikke. Jeg skrev om en spillestil som favoriserte tekniske spillere.

Nei, og uansett resultat ønsker jeg virkelig ikke vi skal spille som disse lagene. Hvorvidt Norge får gode eller dårlige resultater med landslaget er for meg komplett uinteressant. Alt dreier seg om spillestil, og la de som liker å behandle en ball få spille.

Hvis ikke kunne vi like gjerne ansatt Rekdal. Og herregud…

Denne er god: http://www.tv2.no/nyheter/8653842/

Nordlendinger ass. Rotter seg sammen og hauser hverandre opp.

Blir som at vi i Østfold tror at Drillo gikk på vannet og at Raymond virkelig er Norges morsomste.

Denne er verdt å lese.

https://www.mediedebatt.no/norge-mangler-kritisk-sportspresse/

Jeg liker denne bedre:

Og denne:

Hehe, er usikker på om han skriver om fiskebåter eller fotball. Det jeg ser er omtrent bare svada og unnskyldninger. Ramser opp dårlige prestasjoner av Danmark, England og Tsjekkia, som om det hadde noe med Høgmo og Norge å gjøre.

Det er jo litt typisk norsk dessverre. Vi snakker om hvor nære vi var og at andre er dårlige de også. Samtidig lurer vi på hvorfor vi aldri kommer oss til sluttspill. Det er på tide å vokse opp og si at dette er ikke bra nok. Ser jeg tilbake så lurer jeg litt på hvorfor jeg mente Høgmo var et ok valg. Han er en brukbar trener, det er det ingen tvil om, men han har snakket om utvikling siden 2013. Det burde jo ha vært det første faresignalet. En landslagstrener utvikler ikke landslagsspillere. Han har ikke nok tid til det, så det beste en landslagstrener kan gjøre er å få maks ut av de spillerne han har tilgjengelig. Gjøre det til et lag, og der har Høgmo sviktet så det griner etter. Han gjør også litt merkelige valg når han er skikkelig pressa, som feks laget mot Ungarn, og grep som han gjentok mot San Marino.

Men vi får vel bare slite med han helt til NFF bestemmer seg for noe. Tror også at Høgmo dessverre sitter kvaliken ut, med mindre vi taper resten. Men vi får se.

Ingen vil overta Norge nå, midt i en kvalk som har gått ad undas. Derfor er Høgmo dømt til å sitte litt til. Det skader neppe, når det først er blitt som det er blitt - og imens kan NFF arbeide med å finne veien videre.

Ellers kan det jo være opp til flere veier inn for Solbakken… (K)analen funker alltid :wink:

Gode nyheter for Norge!

Tysklands seier over San Marino gjør at vi fortsatt holder oss foran.

Lallana og Sturridge representerer Liverpool bra:)

Kjenner jeg er direkte forbanna for at Høgmo ikke har hatt nok respekt for landslaget til å trekke seg før denne kampen. Da hadde vi i det minste hatt en sjanse til å snu denne kvalifiseringen. Men neida, han vil tydeligvis være helt sikker på at ting blir kjørt rett i grøfta.

Man kan si mye om landslaget, men vi har ikke så dårlige spillere som resultatene tilsier.

Heia Norge for et jævla bra lag, det eneste som er bra med et bittert tap er at Høgmo er ferdig som trener. Så beklager jano din store helt er ute av gamet for denne gang. Du får tilby han jobb i Hilstad idrettslag.

Og Sterling viser hvorfor vi klarer oss bedre uten ham. Nydelig forspill av Lallana og Hendo, men Sterling skyter over fra 1 meter…

Hahah landslaget er så dårlig at det blir komisk! Møller Dæhli er et sjeldent lyspunkt! Når han får spilt seg ordentlig i form tror jeg vi har en fremtidig klassespiller! Utenom det er det kun king som byr på noe som helst

Håper United tar til vettet og ansetter Høgmo raskest mulig. Den mannen hadde greid å ta United akkurat dit de hører hjemme.

Når spillerne stopper opp for å tenke i flere sekunder, ja, da er man ikke akkurat samspilt.