Liverpool.no

Ser at det kan regnes på den måten, men så bort fra at det er den betraktningen som er lagt til grunn.
Man kan ikke sette en (kanskje nødvendig) engangsinvestering opp mot godt planlagte og overveide økte kostnader fordelt over 5 år.
Det er i tilfelle en merkelig form for risikostyring. Jeg forutsetter da at det ikke er snakk om å kjøpe tilbake Coutinho for £140 mill eller andre tilsvarende fantasisummer :grinning:

Forstår poenget ditt, men reagerer ikke på denne.

Handler dette kun om tall da? Det tror ikke jeg.

Hva med opplevelsene og inntrykkene man sitter igjen med etter kampene? Der hvor man ser at det burde blitt sentret annerledes, eller der man ser at Liverpool mistet en stor mulighet for kontring ol? Liverpool sin fotballstil handler tross alt om direkte og kjappe overganger, hvor angrepsrekken ofte løper i bakrom. Ballen skal med andre ord veldig fort frem i angrep. Det samme er ikke tilfelle med f.eks Fernandinho og Man City…

Jeg mener at man med disse tallene i ryggen ikke nødvendigvis kan påstå at Henderson spiller likt som alle andre, eller om han er en bedre eller dårlige spiller. Man kan heller ikke definere det som en “fasit” for hvordan en DM skal spille. Det blir med andre ord veldig enkel å kun lene seg på statistikken og bruke dette som argumenter…

Selv er jeg rimelig nøytral i denne Henderson diskusjonen, men ville komme med et innspill til kommentaren, eller “konklusjonen”, ovenfor.

Å svare på dette blir en repetisjonsøvelse, føler jeg. Poengene dine har rett og slett vært diskutert, analysert og kommentert så mange ganger gjennom det siste året at jeg selv ikke ser noen verdi i å ta enda en runde.

Jeg tror du like gjerne kan scrolle 4-500 innlegg tilbske, scanne gjennom det som er skrevet, og finne svært mye som handler om akkurat det du tar opp nå.

Likevel er du fristet til å “konkludere” basert kun på statistikk?? Prosentandelen trenger heller ikke å være “et lite grunnlag” for kritikken av Henderson…

Gjør det egentlig det?

Mot ubalansert lag: ja, definitivt. Da er vi direkte. Route 1. Gjenvinning - direkte i angrep.

Mot balansert lag, som vi gjør i +90% av tiden: nei.

Anno 2018/19 minner angrepsspillet vårt mer om et håndballangrep enn hva du beskriver. De gangene vi vinner ballen høyt i banen er ikke nødvendigvis ballen engang innom midtbanen.

“Opplevelsene” slik som du formulerer det høres ut som subjektive følerier. Når man ser f.eks under kommentatorfeltet på supporterklubben sine facebook-sider hvordan endel personers “opplevelse” av ting er, så innser man at dette betyr minimalt. Endel folk er jo fullstendig nedsnødde.

Hvor god en spiller er bør være en blanding av kvalitative og kvantitative vurderinger Problemet med de som argumenterer mot Hendo er og har i stor grad vært at de kun baserer seg på sine egne kvalitative vurderinger, og når de blir konfrontert med tall som strider mot deres oppfatning, så tilpasser de argumentasjonen for å få disse tallene til å passe inn i deres egen oppfatning av ting.

Når til og med en såpass profilert person som Simon Stamsø Møller driver på slik, så blir jeg oppgitt. Tosken hevder at Joe Allen var bedre enn Henderson og hadde en subjektiv oppfatning av Hendo som var helt virkelighetsfjern.

:flushed:

What?

Under kampen måtte forumet midlertidig stenges for ikke-medlemmer pga usedvanlig stor pågang. Er åpnet igjen nå :slight_smile:

Betyr ikke dette bare at forumets servere bør oppgraderes med tanke på alle de supporterne vi har?
Med tanke på hvor få av oss som egentlig postet kontra antallet som leser, så må jo vi være superkjendiser på linje med en del bloggere :joy::joy::joy::joy:

Det betyr at mer diagnostisering og handling må til. Du synes jo tross alt det er stas å være rosarødblogger, og dessuten er jo mange av de besøkende potensielle medlemmer. På den andre siden: hadde forumet vært kjent for å kun være åpen for medlemmer, så hadde det ikke vært en utfordring.

edit: tjenestene utvikles hele tiden og også denne saken er noe vi jobber med å forbedre, og dette er absolutt én av de tingene.

Er nesten for et lukket forum hvis det går på bekostning av shutdowns i ny og ne. Forstår at det kan være potensielle nye medlemmer men er sikkert vel så mange motstandere av andre lag som er inne å koser seg når det ikke går veien.

Det er nok en riktig evaluering. Vi jobber regelmessig med å forbedre forumet og systemene som ligger i grunnen. Det er tiden et bevis på, og faktisk har det blitt mye bedre enn det var, om man sammenligner nåtiden med alle tilbakemeldingene vi har fått.

Uansett synes jeg ikke det er så fryktlig å stenge forumet for ikke-medlemmer i 15 minutter på visse kampdager.

Det var vel ikke bare ikke-medlemmer den var stengt for? Som bilde over viser så ble jeg, som var innlogget, “kasta ut”. Når siden var tilbake på beina så ble jeg pålogget igjen.

Ingen stor fare for min del altså. Som du sier så var det mye verre før - da slet forumet både på kampdager og deadline day :slight_smile:

Pga. uhellet ble alle rammet av hendelsen, men om vi klarer å være “føre-var” neste gang, så vil det eventuelt, kanskje bare ramme de som ikke betaler for tilgang.

Det er ikke bare oppgaver relatert til belastning som endres og forbedres på forumet :blush:

Vær så snill…

Markovic har vel hatt en av de aller laveste lønningene i Liverpool, bare £35.000 i uken ifølge diverse nettsteder. Å bruke uttrykk som “håvet inn enorme summer” når han har tjent sin alminnelige lønn, som altså er svært beskjeden, blir tabloid og fordummende.

Alt er relativt, @carragher. Å tjene 400 000 i uka er ganske mye for de aller fleste. Spesielt når du har vist deg inkompetent.

Spørsmålet er jo hvorfor det må nevnes på den måten…? Alle lag i PL har jo spillere som tjener mye penger på fotballen i klubben, for så å bytte klubb.

Er jo nokså enorm sum med tanke på at han ikke har vært nær førstelaget. I tillegg er det jo enorme summer i forhold til vanlige arbeidere, og også de på u23 som han har spilt med (en sjelden gang) har jo også mindre lønn.
I tillegg så blir vel det der godt over 60mil, så jo, en enorm sum vil jeg påstå
Så akkurat på den der synes jeg faktisk formuleringen er helt grei.