Liverpool - Plymouth (3 runde FA cup)

Skivebom, på det første, og muligens innertier på det siste.

Laget som spilte med PA i dag kan du ikke sette i noen divisjon.

Du viser veldig tydelig at du ikke har peiling når du skriver slikt, eller du vil folk skal tro du ikke har peiling. Velg selv.

Har du noen gang spilt i cupen som underdog, eller som storfavoritt?
Disse kampene lever sitt eget liv, og underdogen gjør alt for å vinne. En heltent og samspilt underdog er ikke lett å få has på.

Om du har peiling, så så du vel at PA la seg med 10 mann i egen boks?
Hvor mange ganger tror du Ojo, Woodburn, Ejaria, T A-A og Stewart har spilt mot slike lag? Origi, Can og Moreno har gjort det noen ganger. For de andre er det en ny erfaring.

Spot on. Trolig førstr gang de spiller mot lag som parkerer bussen, er samspilte, slåss som løver, og som er fem år eldre og 15 kilo tyngre.

Men bra læring.

Da har nok vi forskjellige oppfatninger av “støtte”.

If can’t support us when we lose or draw, dont support us when we win.

Noe å tenke over ?

Det må være en grunn til at LFC ikke klarer å slå lag som spiller med etablert forsvar.Men du som har så peiling på fotball og virker som har spillt en del,kan ikke du lære meg om fotball/sport for jeg er. helt grønn

Tro hva du vil,ikke mitt problem,har aldri satt supportere i bås,men Lykke til

Men ærlig talt. Vi har tidenes poengfangst i PL halvspilt sesong. Vi har slått mange lag som har lagt seg bakpå denne sesongen. Hull la seg bakpå, sunderland la seg bakpå. Vi har 13-5-2 og er i semien i ligacupen. Føler meg småsikker at det hadde vært umulig om vi ikke slo lag som la seg bakpå, noe stort sett alle lag gjør da særlig på Anfield

Ønsker bare å oppklare et par misforståelser. Noen mener at vi stilte med U23-laget i dag, og er “skuffet over ungguttas prestasjoner”. Dette er en sannhet med modifikasjoner.

U23 har spilt elleve kamper i år. Hvor mange fra dagens startoppstilling har vært involvert i disse kampene. Karius har spilt ingen. Arnold har spilt 6, Gomez 2, Lucas 1, Moreno ingen, Can ingen, Stewart 6, Ejaria 6, Ojo 1, Woodburn 10 og Origi ingen. Det er med andre ord ingen samspilt ellever vi startet med i dag, som noen så ut til å forutsette i innleggene sine. Dette laget er helt nykomponert.

Jeg tror faktisk at et samspilt U23 lag nesten hadde hatt større sjanse å vinne enn denne blandinga av U23-spillere og squad-spillere vi så i dag. Fotball er da fremdeles et lagspill sist jeg sjekka, og i et lagspill er relasjoner den viktigste enkeltfaktoren. Så jeg synes laget gjorde det etter forutsetningene helt greit i dag. Vi spilte ikke spesielt bra, men å bryte ned en motstander i en fotballnasjon som er beryktet for sin jevnhet gjennom hele seriesystemet krever faktisk en del samhandling. Det fikk vi ikke til i dag. Ok, da stikker vi til sørkysten med samme gjengen og får mer kamperfaring og samhandling der da. Og så vinner vi der, fordi vi er et klart bedre lag enn Argyles. Vi var det i dag, og vil være det igjen.

Den andre misforståelsen er at vi har så dårlig bredde, da mange hevder at det vi fikk se i dag faktisk er våre nest beste. De andre lagene skal visstnok ha en mye bedre tropp. Tja, jeg er delvis enig i det. Men bare delvis. For det hadde vært spennende å se hva Chelsea kunne stilt med hvis de hadde hatt de samme skadeproblemene vi har hatt. For laget vi spilte med i dag er ikke vårt nest beste lag, så langt der i fra. I uka vi er i ferd med å forlate så har vi altså hatt åtte skader og en mann i Afrika. Mane, Milner, Sturridge, Henderson, Matip, Ings, Grujic, Coutinho - det er jo ikke smågutter dette. Uten skader kan Liverpool stille med to meget sterke ellevere. Nesten i alle fall. Er disse to elleverne virkelig så mye svakere enn Chelsea og City sine da? Litt kanskje, men ikke avskrekkende.

0-0 - ganske kjedelig kamp. Men tross alt en kamp der vi dominerte totalt, og der mange fikk spille for et fullsatt Anfield i en svært ærerik cup. Vi mangla det lille ekstra på den siste tredjedelen, men ok, vi var i alle fall på den siste tredjedelen av banen. Hele tiden.

Så du kampen, og vet du hvem som spilte? Slikt skjer overalt, og det skjer oftere med de som vil spille fotball. Skjedde ikke like ofte med gamle Stoke og andre muskellag som feks WBA.

Aldri spilt på noe høyt nivå. Men at du bruker slike argument sier jo det meste.

Klopp oppsummerer det greit.
“The problem in this world is everything is so quick. Everybody wants everything in this moment. Nobody gives you time to develop. Usually.”

Five teenagers, one full debut, one seasonal debut, one return after 465 days. All featured in this Klopp selection, the youngest ever sent down a tunnel by a Liverpool manager.

Verdt å lese nå. Vi sier vi savner folk som Fowler, McManaman, Owen, Gerrard og Carragher. Men den eneste sjansen vi har til å få dem frem, er å gi rom for dem. Derfor er det greit å spille 0-0 mot Plymouth, dersom det er prisen å betale for å gi Woodburn 90 minutter. En billig ris å betale. Vi burde faktisk gjøre det mer.

It was November 29 1998, a Blackburn Rovers side starting to flail desperately and vainly against relegation were already beaten and a teenager was running up and down the touchline waiting to come on.

“All the subs were applauded when Gérard Houllier sent us to warm up,” Gerrard recalled years later. "Well, nearly all. When I ran towards the Kop I could almost hear them saying: “Who’s this skinny little twat?’” The 18-year-old came on for the final few moments as a substitute for Vegard Heggem, was shot through with nerves and remembers his contribution as consisting of one wildly over-hit cross that threatened the upper reaches of the Centenary Stand.

Liverpool were in the middle of a deep low. The uneasy, unworkable alliance between Houllier and Roy Evans had come to its messy, predictable end. They had just lost at home to Derby, been easily eliminated from the League Cup by Tottenham and entered the weekend ninth in the Premier League. It was the twilight of the Spice Boys. The days of David James, Jason McAteer, Jamie Redknapp and Steve McManaman were almost done.

And yet there was a new dawn about to break over Anfield. Michael Owen, who had been part of Gerrard’s year at the Liverpool School of Excellence under Steve Heighway, was on the point of becoming BBC’s Sports Personality of the Year at the age of 18. His first steps, however, were much more assured than those of the man who was to match and then surpass Owen’s achievements at Anfield.

Gerrard’s first start was worse than his debut. Given all the arguments that have enveloped him over what position he should play, it was perhaps significant that Houllier asked him to patrol the right of midfield at White Hart Lane, facing David Ginola, who that season would be voted Footballer of the Year. Gerrard’s recollections are even more downbeat. “Paul Ince was on at me, Ginola was taking the mickey. I was out of position and out of my depth.” He hoped his parents would be out when Match of the Day came on.

Nettopp. Helt essensielt i mine øyne. På et eller annet tidspunkt må noen få en reell sjanse også. Offensivt har vi nå Ojo, Ejaria og Woodburn som helt opplagte kandidater som har begynt å bli involvert på førstelaget. Hvis vi virkelig vil at disse skal slå gjennom for oss, så må de få sjansen. Kanskje på bekostning av kjøp som Promes. Vi bør være trygge på at slike kjøp er gode nok til å utfordre førstevalgene reellt, ellers gjør vi oss en bjørnetjeneste med tanke på talentutviklingen vår.

Woodburn, Ojo og Ejaria trenger dessuten å få kamprelasjoner sammen med våre faste også. Syns allerede at Klopp burde gitt flere av disse (åpenbart ikke Ojo mens han var skadet) sjansen til å bli bytta inn i 10-20 min mye oftere enn de har gjort hittil.

Tipper det vil bli lettere for Klopp å sette innpå feks Trent eller Woodburn når de nå får enda litt flere minutters erfaring.

Woodburn viste prov på mye bra, spesielt i første omgang. God teknikk, overblikk, og helt uredd. Det er en spennende kid.

Trent viser igjen at han har kvalitetene, farten og motet. Han trenger spilletid for å vokse enda mer.

Ojo liker jeg. Kul spillertype. Håper han får sjansene han trenger for å vokse.

Messi og Torres, tatt som eksempel, var jo fast på laget allerede som 18 åringer. Er du god nok så spiller alder ingen rolle

Leakless kan sikkert lære deg mye om fotball, og litt om folkeskikk også.

Se på Harry Kane. Han var i årevis en del av Tottenham. Innen han fylte 20 år hadde han bare spilt én kamp, men så fikk han sjansen - og tok den. Poenget er at han ble satset på. Og se på Marcus Rashford, eller forsåvidt også Anthony Martial som fikk sjansen som 18-åring i Monaco. Lyon ga sjansen til Lacazette, og i Tyskland gir de jo 19-20-åringer førstelagsspilletid hele tiden.

Vi trenger nok påfyll på venstrebacken, muligens noe bak på midtbanen dersom Can ikke finner ut av rollen der. Og en spiss hvis Sturridge ikke skal bli værende. Men ellers bør vi tenke oss nøye om.

Ja, og jeg satser på jeg ikke bommer for mye når jeg mener Buffon, Casillas og Reina slo gjennom ganske så tidlig i store klubber. Nokså tett på hverandre, og ikke så ulikt Neuer, Courtouis og De Gea.

Spillerne blomstrer om de har et godt fotballhode, fysiske og tekniske attributter, og får spilletid. For en klubb som Liverpool er det også viktig at man leverer sportslig samtidig, og ikke bare blir et klekkeri.

West Ham er et eksempel for 10-15 år tilbake, kanskje Southampton nå.
Rio F, Lampard, J.Cole, Carrick, Lampard, Defoe og kanskje G.Johnson. Det var saker. Hadde aldri skjedd uten at noen hadde sluppet de til, og det var vel Redknapp til alt overmål.

Barbert eller vokset

Spent på hvilken rolle Klopp ser for seg for Brannagan.

Chirivella også, forsåvidt.

Ellers tenker jeg at vi har talenter i de fleste posisjoner. Venstreback mangler.

Alexander-Arnold, Ojo, Ejaria, Woodburn, Grabara, Kent…

Williams? Vil Grujic få flere sjanser?