Liverpool sesongtråd 2016/17

Lyngdal ligger jo bare 10-15 km fra Farsund. Der er det en Liverbird klubb som sikkert kan hjelpe.
Adressen til supporterklubben der er:
Liverpool supporters club Norway. 4551 Farsund.
Tlf.97961892
[email protected]
Da er nok TV kampen sikret, Cheron75

Takk! :blush:

Godt mulig det er en Liverbirdklubb der også, men det du snakker om her er vel selve supporterklubben vår. Men de er sikkert lokalkjent og kan sikkert gi et godt tips om hvor kampen kan sees :slight_smile:

Skada dyr er ofte farlige.

Men vi møter kanskje Leicester på et heldig tidspunkt.
I tillegg til å ha et tett kampprogram har den to ekstra viktige kamper før og etter oss.

Vi skal hvile helt frem til kampen mot dem 27/2, mens de skal spille mot Millwall 18. og borte mot Sevilla 22.

Deretter skal de 4. mars møte en direkte rival i nedrykksstriden; Hull. Å slå dem vil gjøre veldig mye for Leicesters utsikter denne våren.

Googlet pub lyngdal, havnet på gulesider hvor eneste treff var en jokerbutikk:)
De selger vel øl der da:)

Er vel heller større sannsynlighet for høy tetthet av bedehus enn puber i Lyngdal…

Du får bestille en dobbel nattverd uten brød @cheron75 :slight_smile:

Tror det er lurest å ringe Jokerbutikken først. Ta i hvert fall med bevis på at du er utenbys fra. Da får du sikkert kjøpt pils om du bestiller noen dager i forveien.

Var i hvert fall slik for en del år siden på Halhjem utenfor Bergen. De lokale fikk ikke kjøpt :smile:

Forøvrig så står et familiemedlem m/kone bak de innskrenkede sjenketidene på Flesland flyplass. De gjør meg stolt.

Gutta… Jeg blir stressa av dere :joy::grin:

Gratulerer med 66 års dagen til Kevin Keegan, en av mine store barndomshelter.

Jeg har aldri hatt noe forhold til Keegan da jeg ble supporter noen år etter hans tid hos oss. Men er det riktig å si at Keegan var en såkalt leiesoldat hos oss, uten følelse for klubben?

Jeg bare sitter med den følelsen når jeg ser på alle våre gamle helter som fortsatt virker som genuine Liverpoolsupportere. Det er liksom ingen tvil om hvor f.eks Rush, Aldridge, ja til og med McAllister med sin korte tid hos oss, fortsatt har hjertet sitt. Har aldri hatt det samme inntrykket av Keegan.

Keegan vill alltid være en helt i mine øyne, han var en utrolig god fotballspiller. Når vi snakker om helter så rangerer jeg King Kenny høyere enn Keegan. Daligsh er en av de største, og det vil han alltid være, både som spiller og som mamager. Dalglish var som sagt en av de største, men den aller største for min del vil alltid være Alan Hansen. Det har kanskje noe med at jeg ofte spilte midtstopper selv. En annen grunn er at når vi spilte fotball på løkka så ville alle andre være Keegan, Toshack, Souness og de gutta der, så da var det enkelt for meg som ville være “Alan Hansen” siden ingen andre ønsket å være en midtstopper. Siden har han vært min favorittspiller. Det bakgrunnen for min forkjærlighet for nettopp Alan Hansen. Dessuten er han Liverpools beste stopper noensinne.

Keegan er litt spesiell for meg også, ja. Jeg hadde tegning av ham over knaggen på skolen da jeg var ni år, men har fått et annet inntrykk over tid.

Målt i antall kamper har mange spilt mer for klubben.
Han dro midt i 20-årene, ikke da han var 30.
Han dro fordi han ønsket nye utfordringer, som han sa - og supporterne forsto det ikke.
Han fikk beste-spiller-prisene mens han spilte for en annen klubber enn Liverpool.
Han vendte tilbake til England, men ikke til Liverpool (slik Rush gjorde), men til Southampton som lenge slåss med Liverpool i toppen den sesongen.
Han scoret aldri så mange mål på én sesong som da han var i Southampton.

Så for meg er ikke Keegan med på noe All Star-lag, ikke engang på benken. Han er én av mange bak de største, uten at det betyr at jeg ikke anerkjenner ham som én av de klassiske spillerne.

Da jeg spilte på småguttelaget på 70 tallet, var jeg høyreving, nummer 8, vi spilte 4-2-4 den gangen, og da ble min favorittspiller på Liverpool nummer 8, Jimmy Case.

Var skuffet og forbannet da Keegn gikk til Hamburg, etter at vi hadde vunnet europacupen, men det ble fort glemt etter kort tid da erstatteren King Kenny viste seg fram…

Sturridge reiser hjem fra treningsleiren samme dag(dagen før?) de har team building på programmet.
Om det er noen som ser ut som om de hadde hatt godt av det er det han.

Faen, Sturridge er enten syk eller skadet.

Se forsiden

Jeg må bare innrømme at jeg ikke bryr meg lenger. Forferdelig setning om en Liverpoolspiller, men jeg gir blaffen i Sturridge. Det er jo ingenting igjen av den spilleren han var. Og man vet aldri når han er tilgjengelig, det er umulig å stole på at han er kampklar.

Med så få kamper vi skal spille ut sesongen, tviler jeg sterkt på at han vil spille noe annet enn tredjefiolin for oss. Får vel noen minutter hist og pist, men er Fantastic Four tilgjengelige, er Sturridge på benken ut sesongen. Og ute av klubben deretter.

Fun fact(muligens). 2011/12-sesongen hadde vi etter 38 kamper 47-40 i målforskjell. Til nå etter 25 kamper har vi 54-30.

Man merker vinterferien på hode og sjel når det går trått her på forumet, og når Liverpool.no kjører nyhetssaker om at b-spillere trolig er tilbake på trening i dag.
Har faktisk ikke ‘tid’ til å vente på å se om det faktisk skjer først.