Liverpool sesongtråd 2017/18

Ny sesong, nye muligheter! Ikke en tråd for å se tilbake på det som var (tråden for forrige sesong lever fortsatt), men tråden for alt som omhandler den kommende sesongen. Treningskamper, cup, serie, terminliste, nye sølvtøypussere som har blitt ansatt for kommende sesong etc. Stor takhøyde for tema- men bør være relevant for 17/18-sesongen spesifikt.

Rykter og spekulasjoner: Arkivert
Rykter og spekulasjoner

Da kom årets gave endelig i posten.

Gratulerer med å ha skiftet sengetøy, @liverpoolian!

Siden @cylon er så opptatt av mitt sengetøy, så kan jeg informere vedkommende at sengetøyet skiftes en gang i uken. Jeg begynner å lure på den godeste @cylon er en jente som forsøker sjekke meg om opp. Hvis vedkommende er hankjønn får han heller forsøke homselinjen.:sweat_smile:

Bra start på tråden, dere :slight_smile:

Jeg forventer et spennende år, der vi satser hardt og forsøker å gå for tittelen og langt i CL også. Når alt kommer til alt, så har LC og FAC lite å si for min del, så lenge vi ikke møter Manchester United.

Blir spennende å se hvor høyt og bredt vi går ang nysigneringer, og hvem som blir igjen hos oss. Det er viktig med kvalitet i bredden, så det spiller liten rolle for oss om vi får en fire - fem skader.

Jeg håper vi er med i gullkampen lenger enn i forrige sesong, og at vi tar oss videre fra gruppespillet i CL.
Ønsker også at vi får med oss ett trofé.

Noe mer passende enn at vi kommer med forslag til hvordan laget ser ut (inkl benken) for kommende sesong?

Kjør på!

Pr. turnering. Minst! :sunglasses:

Er nok alene på topp med god margin før påske🏆

Slik laget fremsto i store deler av 16/17 sesongen så er jeg optimist mtp trofeer, særlig hvis vi klarer å forsterke førstelaget uten å selge unna viktige bidragsytere.
Jeg tipper vi sloss om minimum 1 trofe, hvor vi er i finalen og kanskje vinner hele sulamitten. Derimot er jeg litt mer skeptisk til ligagull og mener at vi burde være glad hvis vi kaprer en plass blant de fire øverste.
Denne skepsisen kan drepes ved at vi signerer en spiller som kan skape magi på egenhånd. Vi har allerede Coutinho men tenk hvis vi hadde enda en trollmann som skaper mål ut av intet.

Det som skiller denne sesongen fra de tidligere sesongene er at jeg har mer tro på troppen til neste år.
Vi har ikke lenger en “kjedelig” midtbane, vi har tilretteleggere, en vingtype som har vært sårt savnet i flere år og tekniske angrepsspillere.
Om vi får tak i en hardtarbeidende venstreback med en presis venstrefot, en bauta i midtforsvaret, en uforutsigbar venstreving og en målscorer som scorer nærmest på bestilling så skal jeg si at vi klarer å utfordre også ligatittelen.

Jeg gleder meg.

I denne Liverpool tråden er Manchester United bannlyst, la oss ikke besudle denne tråden med den møkkaklubben som holder til i enden av Highway to hell.

Et meget fornuftig resonnement!

Du får alle dine ønsker oppfylt av Klopp nå i sommer. De posisjonene du nevner er allerede i ferd med å fylles av nye spennende spillere, enten de heter vanDijk, Aubameyang eller annet.

En ting er sikkert folkens! Klopp skal IKKE forsterke laget for å sikre en ny fjerde-plass!

Eierne har gitt “go” på å handle inn nødvendig spillermaterialet for å gå til tops​:trophy::trophy::trophy:

I likhet med deg: JEG GLEDER MEG!

YNWA

Hvorfor måtte du nevne den klubben i denne tråden?

Sami Hyypia med en regelrett skivebom i mine øyne:

Vi trenger helt sikkert, fra mitt perspektiv, en stor spiss. Vi har slitt mot de såkalte små lagene, når de forsvarer seg dypt med mange i forsvar tett opp mot eget mål. Det har det vært mange muligheter for oss å legge inn, men det er ingen som avslutter innleggene. Så jeg tror en stor og sterk spiss, som er god med hodet, er en type spiller vi trenger som får tak i innleggene, og som kan putte de i mål i disse kampene mot defensive lag.

Med dette sier vel Hyypia at han syns Benteke skulle vært her fortsatt. Jeg syns absolutt ikke dette er veien å gå.

Tenkte akkurat det samme. Vi trenger backer som kan gå på raids, slå gode innlegg og ving/-er med temp ala Mané. Folk sier boksåpnere, jeg mener vinkelkuttere. Sylskarpe hoder, tekniske vidunder og et tempo uten like som gjør at ambulansen må ut på banen etter kamp.

Jeg tror det hadde vært smart å ha en tankspiss i troppen. Men da som 4-5 valg. Kunne vi hatt Benteke i klubben der han spiller 10-12 kamper i året og er på benken ellers hadde det vært glimrende.

Problemet med Benteke er at han var en spiss som skulle være 1 eller 2.valg og tjente deretter.

Om vi kunne fått en Benteke type som holder ok PL nivå og som kunne tjent £40-50.000 pr uke, så kunne den spilleren spilt alt av Ligacup samt startet i de 10-12 PL kampene der vi vet hva vi møter.

I år har jo vi sett ut som et juniorlag i enkelte PL kamper. Managere langt ned i divisjonene visste at man kan legge en gameplan mot Liverpool og Klopp som sikrer 0-0. Og da er tanken at de kan vinne om de er heldige med en dødball eller en kontring.

Jeg tror bare ikke problemet er mangelen på en slik spiss. Vi skaper for få sjanser og klarer ikke ofte nok å gjøre motstanderen ubalanserte når de legger seg dypt. Vi er altfor forutsigbare, og en tankspiss vil bare være med på å spille på styrkene til disse lagene.

Vi må ha mer kreativitet i backposisjonene siden det er de som får rom. Coutinho sentralt for å skape enda mer usikkerhet. Kan enten gå på skudd eller stikke gjennom på begge sider, eller finte skudd og gå selv.

Mer uforutsigbarhet offensivt er det som vil skape ubalanse. En tankspiss bidrar med det totalt motsatte. En plan B, ja, men desto mer forutsigbart.

I flere av kampene i år har vi hatt utallige (svake) innlegg og en haug med cornere. Men de store stopperne vi møter bare ser på våre små spillere og ler.

Vi er blant de minst farlige lagene på dødball i manns minne.

Om Benteke hadde spilt disse kampene så måtte lagene demmet opp for innlegg fordi med Benteke ville det blitt farligere.

Da ville Mane/Firminho/Coutinho/Lallana fått mer plass.

Men du har rett, det er også en mulighet til å øke presissjonen og skape ubalanse hos motstander på småflater.

Men til det så trenger man flere spillere som har denne presisjonen.

Da nytter det ikke med Can-Lucas-Henderson på midtbanen. De kan spille om skader kommer. Jeg tror jo og har sagt hele veien at våre 11 beste knuser de fleste lag når de er i form.

Problemet vårt er når vi har 3-4 av denne gjengen ute så har vi for få verktøy i kassa.

Tror jeg leste at det var 6 kamper (!) i fjor at Matip/Lovren + Henderson © + Lallana + de 3 fremme spilte samtidig.

Får vi opp dette tallet til 14-16 PL kamper så har jeg trua. Samtidig må vi ha inn gode forsterkninger som kan steppe inn og fylle rollene.

Liverpool har jo forsøkt med denne spillertypen nå i mange sesonger, og det fungerer jo ikke i laget ( Ballotelli, Benteke, Carroll ) Jeg er forsåvidt enig at det kunne vært greit å ha en plan B med en stor og sterk spiss, men Liverpool har vel bevist at dette ikke er spillestil for dette laget. Da må laget oppjusteres på back-plass for å få innlegg som faktisk treffer en medspiller i feltet. Dagens back’er er jo kun med opp på banen for å skape en viss ubalanse, det er jo så og si null offensive bidrag fra de ( bortsett fra straffene til Milner ).

Jeg vil gjerne ha inn en ny “dukkopp”-spiss, men jeg ønsker ikke en tanksenter slik som laget spiller nå. Heller en smart kombinasjons-spiller med fart og evne til å dukke opp på de rette plassene.