Liverpool sesongtråd 2017/18

1. Man City
  2. Liverpool / Man Utd
  3. Man Utd / Liverpool
  4. Tottenham / Chelsea
  5. Chelsea / Tottenham
  6. Arsenal

Jeg tror det blir sånn:

1. Man City
  2. Man Utd
  3. Chelsea
  4. Liverpool
  5. Tottenham
  6. Arsenal

Når jeg satt og tenkte litt på det tidligere i dag var først tankene at det ikke er helt umulig å ta igjen 15 poeng, gitt at City får seg en knekk. Men jo mer jeg tenkte på det, jo mer usannsynlig er det jo.

Tok en kikk på programmet deres, og de møter ikke noen storlag i PL på rad resten av sesongen, og de neste kampene ser overkommelige ut. Det eneste scenarioet jeg kunne forestilt meg at de fikk seg en knekk er om de møtte Spurs neste runde, og kanskje Chelsea etter de igjen. Da hadde de virkelig fått seg en prøve.

Vi får heller tenke at vi skal gjøre så godt vi kan helt til det matematisk ikke går å vinne ligaen lenger, så får vi gå for 2. Plassen, og se hvor langt vi kan komme oss i CL.

Vi er selvsagt sjanseløse på PL gull. Heier på City resten av kampene deres.

Ja, det er klart vi er det. Var bare en tanke jeg fikk i hodet tidligere i dag når jeg satt på jobb. Skjønte fort at det bare er å glemme det. Håper de får seg en liten knekk dog, så det kan bli litt spenning og at Pep får kjenne litt på presset :slight_smile:

Poengene må i så fall tapes mot andre lag enn våre konkurrenter.

Jeg tror 2018 blir året fotballen vinner.

Man kan ta igjen Manchester City, men da snakker vi flyulykke, lynnedslag etc. så min tabell ser slik ut:
Manchester City
Liverpool
Tottenham
Chelsea
Så håper jeg Arsenal, men tror på Manchester United.
Håper på Manchester United, men tror på Arsenal.

Med forbehold at vi unngår bananskall i kamper hvor vi er favoritter, bør det inkasseres bort i mot full pott resten av sesongen. 82-85 poeng bør være realistisk, og dermed en 2. plass.

Litt statistikk rundt rotasjonene Klopp har gjort på laget:

Hvor mye Liverpool roterer i forhold til andre PL-lag:

Hvor store endringene er fra kamp til kamp:

1 endring - 1 kamp
2 endringer - 3 kamper
3 endringer - 3 kamper
4 endringer - 4 kamper
5 endringer - 7 kamper
6 endringer - 3 kamper
7 endringer - 1 kamp

Fabulous four.

Får Manchester united Sanchez blir de fort nr 2 eller 3. De er ikke sååå dårlige, har riktig nok spilt def kjedelig gampefotball men har ok skoringsrate og lite mål imot. Bevare of the devil.

Synes en spillers innflytelse i et lag er alt for overdrevet. Vi solgte vår beste enkeltspiller, men jeg tror ikke vi har blitt så enormt mye dårligere av det alene.

Samme blir det med Sanchez til Utd. - han er en strålende enkeltspiller men kan ikke alene vippe pendelen i sin nye klubbs retning.

Sanchez vil fremdeles være en god spiller, men om han får en like sentral rolle på laget til José Mourinho som hos Wenger vil tiden vise. Men jeg vil anta at han får enda mer defensive oppgaver å forholde seg til fremover enn det han har hatt. Da blir det spennende å se om han forblir like giftig fremover på banen.

Fotball er og blir et lagspill !

Husker du når vi solgte Suarez?

Og problemet med å selge Coutinho ser vi ikke før kampprogrammet hardner til, og slitasje + skader blir merkbart. Med Mané, Firmino og Salah på banen, er det null problem å ikke ha Coutinho. Når to av disse derimot ikke kan spille, da blir vi enormt svekket offensivt.

Jeg tipper vi kommer til å savne han så snart CL starter.

Joda det husker jeg, og det er vel tidenes beste eksempel på at en enkeltspiller kan være alt for viktig. Og et unntak. Finnes vel nokså mange eksempler på at stjerner med tilnærmet status som frelsere mislykkes.

Likevel er det et svakhetstegn at et lag skal være så avhengige av en spiller som det vi var den gang - for fotball er jo et lagspill, ikke sant? :wink:

Alle lag ville savne en spiller som Coutinho, også Liverpool.
Jeg også, for all del.

Så er altså troppen så å si skadefri nå på siste trening. Snakk om forskjell sett i forhold til januar måned i fjor!
Dette er den flotte opp-siden av rulleringen i laget denne sesongen.
Vi kan nå finne på å gjøre tidenes vårsesong, jeg kjenner det på meg! :smiley:

Første utslagsrunde mot B.Leverkusen 2005:
Liverpool: Dudek, Finnan, Carragher, Hyypia, Traore, Luis Garcia, Hamann, Biscan, Riise (Smicer 89), Kewell (Le Tallec 77), Baros (Potter 85).
Subs Not Used: Carson, Nunez, Warnock, Welsh.

Vant 3-1.

returen:

Liverpool: Dudek, Finnan (Nunez 74), Hyypia, Carragher (Welsh 70), Warnock, Luis Garcia, Hamann (Smicer 62), Biscan, Riise, Gerrard, Baros.
Subs Not Used: Carson, Le Tallec, Raven, Potter.

Vant 3-1.

Kvartfinalen mot Juventus:
Carson, Finnan, Carragher, Hyypia, Traore, Luis Garcia, Gerrard, Biscan, Riise, Le Tallec (Smicer 73), Baros (Nunez 66).
Subs Not Used: Dudek, Alonso, Warnock, Welsh, Potter.

Poenget:
Store bragder kan utføres selv om troppen er syltynn og består av spillere som ikke burde være i nærheten av nivået de spiller på. Jeg mener - vi startet med Scott Carson, Traore og Le Tallec(!) mot Juventus i kvartfinalen av Champions League! Se på benken i alle disse kampene. I tillegg er det jo høyst diskutabelt hvor gode flere av de mer faste spillerne var sammenlignet med samtidens beste spillere.

Vi trenger ikke snakke kun om sensasjonsesongene heller. Flanagan klarte å spille mange kamper på et lag i god flyt. Det er jo kroneksempelet på at et lag kan spille med enorme svakheter i laget sitt og likevel være i stand til å utrette noe bra - selv over tid.

Vi kan ikke snakke om en syltynn tropp nå. Selv uten Coutinho. Vi har en bedre bredde enn på årevis, og vil slippe å se så perifere navn som jeg har uthevet her. Selvfølgelig kan vi vinne CL og Fa-Cupen uten Coutinho!

Greit det Cylon. Husker også at Hellas vant EM i 2004.