Liverpool sesongtråd 2017/18

Jeg husker også seriestarten det året Suarez var så viktig. Han satt på tribunen mens årets viktigste spiller ordnet 3-poenger etter trepoenger.

Tror vi vinner våre neste kamper mot west brom og swansea med mindre det kommer nye skader.
Men så begynner kampene å komme meget tett, da blir det rullering og det er litt tynt å rullere de 3 på topp.
Da blir det spennende å se hvordan vi klarer oss uten coutinho.

Interessant statistikk.

Når man ser på Sturridge, så må jo det bety at han ikke blir valgt selv om han ikke er skadet, tror hans problem er mentalt og holdningsmessig minst like stort som det fysiske.
image

Store forskjellen på sturridge og mange av de andre er at mange av de har hatt store skader. Feks Gomez og Ings. Hendo i fjor som mistet 6 mnd pga fotskade. Sturridge har små drypp hele tiden, noe som for meg gjør det mer frustrende for da vet man aldri når han er i form og kan spille

Gini Wijnaldum:

Hjemme: 18 mål på 47 kamper.

Borte: 0 mål på 47 kamper.

Leder denne statistikken soleklart gjennom tidene i PL. Har faktisk dobbelt så mange som nr.2 på lista - Clive Wilson for QPR og Tottenham. Han hadde 9 mål hjemme uten å score borte.

På det 48. skal det skje! Heia Wijnaldum!

Apropos Tottenham og å score mål…
(er forresten en veldig syltynn apropos dette, beveger seg solid i malapropos-retningen…)

Jeg kommer aldri til å glemme dette øyeblikket. Siste kampen til Jamie Carragher, og så vartet han opp med dette skuddet:

Det finnes visse øyeblikk innenfor fotballen som bare er helt fantastiske. Av og til føles det ut som hjertet hopper over et slag eller to i slike øyeblikk. Dette skuddet til Carragher var et slikt et, og jeg tør ikke tenke på hvordan det ville blitt om det gikk inn. Det mest nylige er debutmålet til van Dijk.

Vil det bli slik når Wijnaldum scorer? Vi får se :slight_smile:

Hvis du samtidig legger til at de tre spissalternativene våre (Sturridge, Solanke og Ings) tilsammen har 2 ligascoringer, begge av Sturridge, sier det litt om hvor sårbare vi er for skader på topp. Ikke nok med at Coutinho ikke skal erstattes, det snakkes også om å låne ut Sturridge…

Ja, for en suser det hadde blitt! Har lest et intervju med Carra etter den kampen, hvor han sa at om den hadde gått inn, så hadde han gått av banen, dvs. byttet seg selv ut, umiddelbart! En bedre måte å avslutte en lang og målfattig karriere (rette veien) er det nesten ikke mulig å se for seg!

Jeg får en blanding av gåsegud og hjertesorg hver gang jeg ser det skuddet fra Carragher på nytt.
Rettferdighet i fotball tilsier at den går stang INN for en spiller som ham i hans siste kamp.

Tenker positivt… Er glasset halvtomt eller halvfullt?

Han må jo fått hjelp av noen fra oven, for ellers hadde ballen gått langt opp på tribuna.

Kan ikke kreve for mye, heller :wink:

Kapteinen i dagens kamp må gjerne vike fra normen Klopp hittil har hatt.

Ser gjerne VvD som kaptein i dagens kamp. Virket å dirigere andre fra første stund i forrige kamp.

Er realist og vet at det er akkurat like mye i glasset uansett hvordan man ser på den :wink:

Ser man slik på det kan det ikke ha vært Carragher som skjøt…

Er der øl i glasset er det halvtomt, og er det vann i glasset er det halvfullt.:sob:

Gerrard sa det vel best: I think he lent my boots because I’m not playing;.

Jeg synes kamper som mot Swansea illustrerer hvorfor man trenger virkelig gode offensive backer. Robertson og Gomez fremstår å være direkte ute av stand til å kunne passere motstandere. Spesielt førstnevnte hadde nærmest motorvei å løpe på hvis han turte å utfordre Swansea sin back. I stedet slår han tidlige innlegg fra relativt dårlige posisjoner, når han heller kunne passert backen og skapt virkelige farligheter.

Gomez er unnskyldt fordi han er midtstopper, men av de andre backene skulle jeg virkelig ønske noen var svært gode offensivt til å drible av motspillere uten sikring, slå dødlige gjennombruddspasninger o.l. Moreno kan løpe forbi med ren hurtighet dersom han har 40 meter løperom, men har ellers for dårlig ballkontroll / ro med ball.

Jeg tror vi skal slite med å bryte ned «parkerte busser» på kontinuerlig basis uten backer som i større grad er skikkelige angrepsvåpen ved å kunne utnytte rommet som oppstår på sidene. Jeg oppfatter det som svært kritisk da det bestandig blir trangt i midten mot slike lag.

Merk: Jeg synes alle backene våre, ja selv Moreno anno 2017/2018-sesongen, er gode, men er bekymret for at de rett og slett ikke har potensial til å ta det siste steget offensivt.

Skulle ønske vi fikk inn en kloning av Aurelio. (- skadene)

Ikke direkte uenig, men samtidig synes jeg Robertsom er såpass god defensivt, og at innleggsfoten er så god, at jeg ikke også “krever” at han skal kunne utfordre i stor stil.

Gomez har jeg ett schizofrenisk forhold til. Jeg liker gutten, synes han er ett stort talent, med både fysikk og fart. Men offensivt blir det svakt. Det som likevel trekker mest ned er de håpløse tabbene bakover, hvor han enten selger seg, eller rett og slett sover i timen. Men jeg har langt fra gitt han opp.

Samtidig: Har vi egentlig både sterke nok hodespillere i boksen, eller rett og slett nok folk i boksen, til at vi er særlig tjent med gode innleggsbacker? Det er liksom ikke helt Klopp-fotball vi prater om da føler jeg. Vi har jo ingen Morata, Lukaku eller Giroud som kan ta seg av slike innlegg.

Jeg skulle ønske vi i større grad kunne benytte vingspill i kamper hvor motstander låser igjen, men jeg sliter med å se at dette er en taktikk Klopp i særlig grad vil benytte.

Aboslutt ikke. Innleggsbacker er lite matnyttig med dagens spillestil. Liker Moreno bedre offensivt. Han søker ofte på skrått inn i feltet mot mål, og det er langt nyttigere enn innlegg nede fra dødlinja noen få meter fra cornerflagget.