Liverpool sesongtråd 2017/18

Hei @Kramer32.

Hvordan Liverpool Liverpool har gjort det mot bunn 8 lagene i PL, kontra hvordan man har gjort det mot topplagene Manchester United, Manchester City, Chelsea, Tottenham, Arsenal de siste 5 årene spiller i grunn liten rolle nå synes jeg da. Det som er mest intressant her er hvilke tabellplassering Liverpool fikk når alle 38 kampen var ferdigspilt.

Ser vi bort fra sesongen 2016/2017 som Liverpool fikk en hederlig 4 plass.

Da gjenstår følgende sesonger.

2015/2016 : 8 plass.
2014/2015 : 6 plass.
2013/2014 : 2 plass.
2012/2013 : 7 plass.

Bortsett fra 2013/2014 da Liverpool ble nummer 2, har de 5 foregående sesongene vært skuffende. Kan du fremlegge statestikker som underbygger dine påstander, så skal det faktisk bli intressant å se den tabellen.

Jogget runden som planlagt på 2:15. Er blitt en gammel mann, og uten trening er det vel greit nok. Målet for neste halvmaraton er under 2t.

Imponerende. Ca en uke raskere enn jeg hadde brukt i alle fall :+1:

Takk! Mange år på fotballbanen har gitt et okay grunnlag for andre idretter. Problemet er først og fremst vekten…

Antar vi ser grunnen til at jeg sto i mål :joy:
Hjelper kanskje ikke at jeg i mitt voksne liv heller trente for strongman enn for å løpe, dessverre har kostholdet forblitt det samme selv etter at treningen ble slutt for en del år siden.

Ahhh… så her ligger årsaken til keeper-irritasjonen.

You nailed it! :smile:

Mer enn godkjent det. Alltid en deilig følelse det å løpe under målseilet uansett.

Tipper du og Andy løper raskere på den halvmaratonen dere skal ha på pub-til-pub-løpet dere skal gjennomføre i Liverpool. I alle fall de første hundre meterne.

mulig jeg misforstår noe her, men det jeg sier er:

A) Vi får mer poeng mot bunn 8 en topp 6

B) Vi får færre poeng mot bunn 8 en de andre topp 6 lagene gjør (vi er ihvertfall ikke best i klassen)

Er det så kontroversielt og er det virkelig noe man må fremlegge beviser på?

Og ja det er en følelse jeg har, men føler også at det er veldig nære en empirisk sannhet.

nb! dette er svar til @Hammock oxo

fant denne… er hverken “here nor there”. Men viser litt av hva jeg føler:

2 av 3 siste sesongene havner vi bakerst på denne tabellen.

lenke til hele saken: "Vinneren av PL gjør det ofte bra mot buttom pack"

Ja spesielt når GPSen viser 22km!

Ikke kontroversielt, men samtidig er skråsikkerheten i ditt opprinnelige innlegg verdt et motinnlegg. A er jo alle enige om, håper jeg. Fjoråret var altså helt unikt. B tror jeg faktisk at du må bevise altså. I år så stemmer jo ikke inntrykket ditt hvis en måler oss med de tre over oss. Du kan i alle fall ikke være så bombastisk som du var i stad, med “Hey Sherlock” som en sarkastisk inngangsportal. Det er flott at du modererer deg ned til “en følelse jeg har” nå. Tankene dine blir jo ikke mindre verdt da. .

Fin link du la inn over. Men husk at vi også kom ganske langt ned på totaltabellen flere av de sesongene også. Det er kun i 16-17-sesongen at tallene var absurde. I 13-14 og 14-15 - de to andre årene Liverpool er inne på lista, så er tallene helt normale. Som i år.

Ja, det er søren ikke lett å følge den blå linja alltid. Jeg løp over 43 kilometer da jeg løp maraton i Berlin for halvannet år siden. Sikksakkløping og yttersvinger altså:)

Vel, det ble da bevist at litt fart finnes i oss når vi så teslaen hans sakte begynne å skli ned bakken utenfor huset :joy:

Haha, ser det for meg. Dere kan hvis dere må. Melder dere på Liverpool Maraton 20. mai. Det er øl ved målstreken…

hei Hammock, dette er “the internetz”

Hey sherlock er jo bare en humoristisk måte å si et poeng på. Om du lar deg irritere av deg så beklager jeg, men der må lista få lov til å ligge imho.

den spesifikke kommentarer gikk på at jeg følte jeg måtte forsvare at Liverpool tar flere poeng mot 8 svake lag kontra 5 sterke. 16 kamper vs 10 kamper, og betydelig svakere motstand.

Hei. Helt greit altså, jeg har jo en for skarp penn selv av og til. Ble egentlig ikke så irritert av den altså. Var bare den blandet med en skråsikkerhet om et emne jeg allerede var inni en diskusjon med en annen bruker som gjorde utslaget. En som akkurat hadde caps locket meg. Var sikkert bare litt fintfølende:)

En Mysil Bergsprekken.

I deres forsøk på å lage statistikker, så er det viktig å huske at laget på 2. plass vanligvis har færre poeng mot de 19 andre lagene enn det vinneren har. Blir vi nr 7. så er det all grunn til å tro at vi har færre poeng mot lagene bak oss enn det serieveinneren har.

Jeg kaller meg i blant supporter av Robin Hood fotballklubb. Det er ikke en sannhet, emn det forteller at jeg alltid tror klubben kan vinne, men jeg tror den er i stand til å tape en hver kamp også. Newport-Tottenham var bare en kardinalfeil i forsvaret fra å ende med en fortjent hjemmeseier.

Downing var bare en stangbredde fra å bli en supersuksess i Liverpool. Om halvparten av stangskuddene Liverpool hadde den sesongen hadde endt i mål hadde vi genierklært Dalglish i dag, mens det nå er opplest og vedtatt at tiden hadde løpt fra han. Fotball er en arena der den som roper høyest ofte har rett. Det fascinerer meg hvordan en slik milliardindustri kan styres av myter, følelser og impulser.