Liverpool sesongtråd 2017/18

Hm. Det at De Gea redder, betyr jo at motstanderlaget kommer til avslutninger. Altså er ikke laget defensivt sterkere.

Jeg mener og ha lest at vi svært sjeldent slipper inn mål på kontringer sammenlignet med de andre topplagene.

Jeg er enig i nummer 1 og 2. For meg vil poeng nummer 3 heller være store tabber fra backene. Du er inne på sjansen som Huddersfield fikk mot oss. Slik jeg leser situasjonen, så ligger i utgangspunktet midtbanen riktig, mens forsvaret ligger for dypt (noe de ellers var flinke til ikke å gjøre i kampen). Mellomrommet blir derfor for stort da utsparket til Huddersfield-keeperen kommer. Så er det Gomez som gjør kardinalsynden ved at han hopper opp i en duell, og dermed forlater et vid åpent bakrom til en blåhvit spiller. Noe sistnevnte utnytter. Gomez gjør veldig mye bra, men han gjør jo en gigatabbe hver eneste kamp. Mange av dem har ført til mål. Arnold står for noe av det samme. Så jeg vil heller legge mer skyld på våre unge backer enn midtbanen. Generelt sett, men også i situasjonen du beskriver.

Det er sjelden at målene imot kommer på kontring. Vi har scoret på 8 kontringer selv, men kun sluppet inn ett mål på kontring i årets sesong.

https://www.whoscored.com/Teams/26/Statistics/England-Liverpool

Nettopp. Exactly my point. Og Haugstad sitt.

Vi har vært flere som har skrevet om dette i flere måneder nå, og endelig velger en dyktig journalist å flytte saken fra et beskjedent fotballforum til mainstream media. Bra. På tide.

Er det lov å hente opp denne igjen nå?

Hæ? Bare rør fra deg jo…
Sier jo klart og tydelig at jeg ønsker at manU taper? Det er mitt ønske, fordi vi skal forbi de på tabellen, enkelt og greit.
Så kommer tottenham til Anfield :smiling_imp:

Backene burde vært med som et punkt ja!

Jeg er ikke enig i din tolkning av situasjonen mot Huddersfield. Her er første duellen etter utsparket fra keeper og da er ballen slått over vår midtbane som ikke har plukket opp spillerne som vandrer rundt dem.

Uansett om forsvaret ligger for høyt eller for lavt så tillater Can og Hendo motstander å ligge 4 mot våre 3 så om Gomez ikke hadde gått i denne duellen ville motspiller kunne tatt ballen upresset ned. Det ser ikke akkurat ut som om midtbanespillerne er i fullt firsprang hjem for å plukke opp målscoreren heller, til tross for at Gomez er i 50-50 duell.

Den mest irriterende er likevel Can i FA-cup mot everton, når man ikke holder følge med Gylfi så prøver man ikke engang:)

Du glemmer jo hele offsideregelen. Hadde den bakre fireren stått høyere - der de skal stå - så ville jo ikke Huddersfield-spillerne stått der de er avbildet på bildet du har med i innlegget ditt over. Og da ville jo automatisk mellomrommet mellom forsvar og midtbane vært minimalt. Da ville jo motspillerne vært plukket opp.

Can mot Everton er jeg helt enig i.

Så hvor mener du de skal stå da? Ballen faller ned der hvor duellen nå foregår, så tror ikke det ville hjulpet at forsvaret stod på midtstreken akkurat:)

De burde ha stått godt over ti meter lenger opp. Slik de gjorde nesten kampen igjennom, men ikke i den aktuelle situasjonen.Uansett så er Gomez den største enkeltsynderen når situasjonen først oppstår.

Enig at vi var i numerisk undertall da Gomez feilaktig og hodeløst gikk i denne duellen, men største feilen er hva Gomez gjør - og jeg føler for å ta Matip litt også. Han burde vel strengt tatt ha posisjonert seg mer offensivt og kommunisert bedre.

Så da hadde man enten lagt på linje med duellen eller at ballen hadde blitt slått rett i bakrom? Ser ikke helt hvordan det skal hjelpe, du må gjerne forklare

At ballen blir slått i bakrom trenger ikke å være farlig. Vi er gode til å forsvare bakrom. Hadde våre forsvarsspillere ligget 10-15 meter lenger opp, måtte motspillerne gjort det samme. Hvis de ikke synes å ligge i offside er moro da. Med andre ord ville da utspillet havnet i bakrom, og Gomez er meget rask, og har nesten alltid kontroll på baller i bakrom. Han ville enkelt ha klarert.

Mulig du har rett, jeg får bare skikkelig Joselu-vibber av å la ballen bli spilt i bakrom med Forsvaret på midtstreken:) Situasjonen burde uansett vært mulig å redde for Can her synes jeh

Angående Joselu-scoringa. Joselu må være en av de langsomste spissene i PL. Problemet der var jo to sovende midtstoppere med for stor avstand mellom seg, ikke for stor avstand til leddet foran.

Joselu er og ein av pl’s svakaste spissar. Heilt ufatteleg kor mykje tillit Benitez gjev han

Blir spennende mot Spurs. Viktig kamp å vinne. Den viktigste av de gjenstående. Vi har en dag mer hvile og vi har hjemmebane. Oddsen tilsier at vi bør forvente poeng eller seier her.

Jeg var en av dem som håpet at Manchester United skulle klare uavgjort i går mot Tottenham. Hadde Manchester United vunnet ville det også vært et godt resultat for oss. Tottenham seier var det verste resultatet vi kunne fått (sikkert mange som er uenig her) Jeg prøver alltid å tenke på hva som er best for Liverpool og mulighetene for en topp fire plassering, og nå har vi Tottenham helt i ryggen. Liverpool vil møte et Tottenham lag som er proppfulle av selvtillit etter at de slo Manchester United i går kveld. Med to poeng opp til Liverpool er det viktig for Liverpool å øke forspranget til fem poeng på Søndag. Kjenner nervene allerede gjør seg gjeldene.

Spiller Liverpool like godt som de gjorde mot Manchester City tar vi tre poeng, og en ny stor skalp på Anfield. Selv om jeg har tro på seier så ligger Kane og lurer som gjedda i sivet, han er i stand til å skape trøbbel for hvem som helst. PL sin toppscorer er en fenomenal spiller.

For å vinkle det hele til noe positivt, så var det nesten orgasmisk at Chelsea ble rævkjørt på hjemmebane mot lille Bournemouth, 0 - 3 hjemmer er stygt. Selv om jeg håpet på poengdeling på Wembley var det jo litt kult at Manchester United tapte også, sånn innerst inne må jeg innrømme det, selv om kampen om en CL plass hardner til. Det blir en høydramatisk og spennende vårsesong.

Lykke til i kampen om en CL plass alle røde forumvenner.

YNWA.

Topp 6 innbyrdes resten av sesongen. Helt OK at alle de andre har igjen city

Liverpool 3 kamper
Spurs H
Man utd og Chelsea B

Man utd 4 kamper
Chelsea H
Liverpool H
Man city B
Arsenal H

Spurs 4 kamper
Liverpool B
Arsenal H
Chelsea B
Man City H

Arsenal 3 kamper
SpursB
Man city H
Man Utd B

Man city 3 kamper
Arsenal B
Chelsea H
Man utd H

Vi overtok tredjeplassen i går. Nå er det tett mellom Man Utd, Chelsea, Tottenham og oss om plassene fra andre til femte. Dette klarer vi. Tottenham viser at de er et bedre lag enn United og hva kan man si om Chelsea? Arsenal er ikke helt ute av kampen heller, men jeg tror at vi er én av fire som slåss om tre plasser. Det klarer vi fint.