Liverpool sesongtråd 2017/18

Grunn til å tro på 0-0 mellom Huddersfiel og Manchester United. Huddersfield nekter jo å passere midtbanen og United scorer jo bare mot lag som glemmer forsvarsarbeidet noen minutter.

Mest sannsynlig står de vel på hver sin banehalvdel og håper det andre laget skal passere midtstreken først.

Da blir det tur til Liverpool i helga og kalasseier er bestilt. Har forberedt med ved å spise lapskaus til middag i 4 dager i strekk, og hvis det finnes en fotballgud så kan det gjerne regnes som et offer.

Lykke til på søndag, folkens! =)

Brun lapskaus håper jeg.

Håper du får rett, men jeg er redd seieren mot Huddersfield kan gi oss falsk trygghet.
Sjeldent har vel et lag spilt dårligere på hjemmebane, og spillet til LFC “fløt” ikke i noen ender egentlig.

Her kan du stemme på månedens spiller for januar:

Hvem stemte du på?

Stemmen min gikk til Bobby!

Samme her

Synes vi har litt for mange «kronisk» skadede spillere. Hendo, Lallana, sturridge, Lovren, Matip er spillere man bare vet vil være ute en del. Skal sies at Lovren og Matip ikke har vært så mye ute denne sesongen.

begynner å bli veldig vanskelig med lallana, han er vel tiltenkt en rolle nå som coutinho er borte, men så blir han jo skadet etter et par kamper når han gjør comeback. Selv om mane, firmino og salah mot formodning holder seg skadefrie hele sesongen så er det tynt, vi må jo rullere snart

Syns vår engelske stamme kanskje bør ses litt på.

Lallana, Sturridge, Henderson og Milner bør man i allefall has i tankene at skal erstattes snart.

Allefall Sturridge og Milner. Lallana er en god squad spiller, kan fylle flere pos. Henderson er ok synes jeg, får alt for mye kritikk.
Mener heller vi må se på Clyne, er han virkelig god nok for pool ? Ikke mere enn ok def og svak off i min bok. Gjør seg sjeldent bort og lite personlige “feil” er det jeg gir tommel opp for ,men han leverer svært sjeldent noen topp kamp.

Jeg må bare spørre her. Hva er det folk forventer av backene offensivt? Og hvordan ser de backenes rolle i år i forhold til i fjor?

Jeg forventer;

• færre assist enn Milner hadde i fjor
  • støtte for midtbanen i bredde
  • at de er trygge i oppspillet
  • gjennombrudd ved brodering på samme side
  • gjennombrudd ved mulighet for lang cross
  • at de blir med i kontra ved overtall på samme side
  • at de blir med i kontra for å få overtall generelt
  • at de pøser på med gode innlegg om vi stanger mot buss
  • at de slår innlegg om de får gjennomspill uten å kunne avslutte selv
  • at de ligger i offensiv markering om motstander legger igjen kant bredt når vi angriper

Slik vi har ligget i det siste, så kan man forvente at det bare er venstrebacken som er med (noe særlig) offensivt, og at høyrebacken ligger dypere, og nesten som en tredje stopper, i oppbygningen.

Fin post. Greit å få lese noen tanker rundt backene også. Ikke bare at de ikke er gode nok, uten begrunnelser.

Jeg får noen ganger en følelse av at man mener backene er dårlig fordi de har for få assist. Jeg tror noen har en forventning som nesten ingen backer kan leve opp til. En gang var det en bruker som skrev at backen burde ha over 10 assist. Det var den sesongen hvor mendy hadde flest i Europa og han hadde vel 8 tror jeg.

Ja, og takk forresten. Jeg burde ha ført på at jeg mener backene våre er godt innenfor og kan si check på brorparten av mine punkter.

Jeg tviler faktisk på at Lallana er en squadspiller for oss. Når han kommer i toppform tror jeg han er en av de 11 som starter mest.

Ok :beers::sweat_smile:

er du uenig?

ser at mulig sitatfunksjonen rotet, jeg trykket på å sitere “Not4Sale”

Ja, forsåvidt enig - men det du siterte handlet om noe helt annet.