Liverpool sesongtråd 2017/18

Siterte NFS men ble rot så jeg. Sitatfunksjpnen på innlegg som er svar på andres er ikke optimale.

Min stemme gikk til Andy Robertson. Firmino en soleklar kandidat sammen med Salah, men Robertsons inntreden i laget som fersking var meget bra. Han får min stemme.

Da var vi helt enige :slight_smile:

Så blir spørsmålet, hvor lenge er han i toppform iløpet av en sesong. Lenge nok til å ikke bli karakterisert som en squadspiller…?

Sorry, falt av her.

Hvem snakker du om? Jeg er fortsatt på Oblak.

Ikke hvis keita Hendo og en bedre midt ( som jeg tror kommer )
Lallana er god og liker ham , men mye skadet og for lite mål, jobber som en hest og er god med ball og bra overblikk. Synes bare han mangler det lille xtra.

ja, da blir det mindre spilletid på Lallana, men han er jo Klopp yndling nr1 sammen med Firmino.

Dessuten er det vanskelig å hente noen midt i sesongen som er det jeg snakker om 17/18.
Tror han spiller fast fra mars om han finner formen og rister av seg skader.

Nå har en del Liverpool-supportere etterlyst en “20 mål”-spiss i flere sesonger. Når vi først har det, i Salah, så er det ikke alle som klarer å akseptere at rollene i Liverpool er annerledes enn de tradisjonelt har vært. Det er da samme hvem som scorer 20+ mål så lenge det er noen som faktisk gjør det, og totalsummen vil alltid være viktigere enn hvem som scorer de.

Jeg har lenge hevdet at Firmino vil stabilisere seg som en “17-22 mål per sesong”-spiss (i ligaen), og at det ville starte allerede denne sesongen. Med 12 kamper igjen har han 11 scoringer fra før, så han ligger ikke så verst an.

Men heisann, tror dere ikke at det nå plutselig begynner å snakkes om at vi trenger en “30 mål per sesong”-spiss istedenfor??

LIVERPOOL NEED 30-GOAL STRIKER’

Former Liverpool forward John Aldridge questions whether Jurgen Klopp’s side could have been closer to Man City this season with a 30-goal striker in their ranks.

Hehe ja det er klart… Vi har sluppet inn ca 10 mål mer våre rivaler. Ville overraske meg om det ikke betyr 5-5 poeng tapt. Og da hadde ikke mange klaget på sesongen.

Aldrige har et poeng. Med en spiss som scora 30 mål ville vi sannsynligvis ligget nærmere City.

Og om Firmino hadde skjerpet seg og scoret ca 100 så hadde vi sannsynligvis vunnet ligaen.

Spesielt fra Aldridge. For det første påpeker han det åpenbare. For det andre har det kunne vært en håndfull spisser i PL de siste 20 åra som har vært i stand til å score 30 mål, type Shearer, Henry, Van Nistelrooy, Ronaldo, Suarez og Kane iallfall. Og for det tredje har vi en Salah som kan være på vei på 30 ligamål. Dersom det hadde vært en midtspiss som scoret disse målene, ville han da ytret “Liverpool need a 30 goal winger”…

Og hadde vi det hatt så hadde noen ytret “we need a 25 goal keeper” and the list goes on. Er jo helt retarded å uttale at man trenger en 30 goal spiss. Som du nevnte, så er det svært, svært sjeldent at noen som helst klarer det. Når Ronaldo og Suarez hadde disse målene så var de omtrent top 3 i verden på daværende tidspunkt.

Er det bare jeg som tenker på Salah som en spiss?

Ja, hvorfor må det være en spiss? Tingen er å ha en spiller som skårer 30 mål, hvilke posisjon han spiller er jo uvesentlig. Hvorfor må det være spissen? Ronaldo var spilleren som var den som skåret 30 mål for man utd, og han spilte venstreving. Er det forskjell på Firmino med 20 og salah med 30, sammenlignet med Firmino med 30 og salah med 20?

Salah har forøvrig skåret 4 mål mer enn spissen til city, og aguero tar alt av straffer og

Nei, men jeg tror mange sliter med å tenke på våre vinger som spisser siden det er et såpass etablert begrep.

Tenker egentlig ikke på noen av våre 3 fremste spillere som spisser.
Ikke rene spisser sådan.

Et kollektivt både pressledd og angrep.

Om de 3 scorer 55-60 mål tilsammen (de har 38 på 26 kamper) synes det for meg bedre enn å ha én ren toppscorer som man gjør seg avhengig av for å vinne kamper.

Når du er angriper, ofte er fremste mann, ofte ligger sentralt i banen og er lagets fremste avslutter og toppscorer - da er du en spiss i mine øyne. Salah er ingen Klose eller van Nistelrooy, men kanskje en Henry

Jeg tenker nok på Salah som ving, men er sikkert litt påvirket av tallet på ryggen samt utgangsformasjonen 433. Men han bekler jo flere posisjoner når han spiller. Ville vel tippet at et heat map ville hatt tyngdepunkt ute til høyre i de fleste kamper?

Delvis enig. Å være lagets fremste avslutter eller topp scorer er ikke et kriterium for å være spiss. C Ronaldo har i mange år ikke spilt som spiss, men har scoret mye mer enn Benzema.

I sin tid brukte vi Barnes, Aldridge og Beardsley i en angrepstrio som var skjev og rar. Tror vi tenkte st vi da spilte med én ving og to spisser. Dagens trio blir litt sånn - altså vrien å definere. Litt fint egentlig.