Liverpool sesongtråd 2017/18

Jeg tenker ikke på Salah’s utgangsposisjon som en spiss. Det er innlysende at våre angripere har stor grad av frihet under Klopp, så Salah innehar ofte den klassiske spissplassen under kampforløpene. Dette samsvarer godt med den moderne fotballen hvor man ikke “står spiss” lengre, men man har andre oppgaver.

Utgangsposisjonen til Salah er kantspiller (ikke ving). Dette var en posisjon hvor også Messi startet da Barcelona spilte med en typisk sentral angriper (spiss).

For meg kan Salah gjerne være være på kanten 90 % av tiden, bare han fortsetter å skape sjanser og score når han er i/ ved boksen. Er jo tydeligvis ikke lett å forsvare seg mot :slight_smile:

Spiller nesten ingen rolle for oss hvem som er spiss, bare vi spiller fotball, lar ballen gå og gjør posisjonsbytter.

Vi drar på nok en mini-camp til varmere strøk midt i sesong.

Vi har stort sett hatt svake resultater etter disse turene. Håper gutta klarer å heve seg inn mot West-Ham.

Om vi klarer å vinne de neste 4 kampene så tror jeg vi vil være i førersete for 2.plassen.

Tviler dog sterkt på at vi klarer 12p. Men det er mye intern matcher blant topp 6. Med 10-12p vil tabellen se meget fin ut.

Er ikke Ox, Clyne, Woodburn og Solanke greie erstattere?

Hva er forskjellen på en Kantspiller og Ving? Da gjerne i forhold til vår 4-3-3 kontra standard 4-2-3-1?

Når noen sier “kantspiller” tenker jeg “breddeholder på midtbanen”, typisk 4-4-2 eller også 3-5-2. En som legger inn. Mens “ving” er angrepsspiller, en som også går mot mål, innovervendt. Beckham vs. Robben.

Men nå flyter alt. 4-3-3 blir 4-3-2-1 blir 4-3-1-2 blir 4-4-1-1 i løpet av samme kvarter av en kamp. “Utgangsposisjonen” er den defensive strukturen. Offensivt er alle vandrende spisser, mens backene er kantspillere, stopperne er backer, DMen er stopper og midtbanen er overalt.

Vi må nok ta inn over oss at fotballformasjonene vi lærte i vår ungdom var basert på at angriperne hvilte mens forsvarsspillerne forsvarte og forsvarsspillerne hvilte mens angriperne angrep. Nå er jo alt et surr uten like. Det var bedre da fotballskolene var svarte og tennene var borte.

Ouch! :joy:

Ox og Clyne blir rotasjon/innbyttere, Woodburn og Solanke håper jeg kan bli faste Førstelagspillere, har skikkelig trua på Solanke problemet er å få spilletid da vi har verdens viktigste spiss =).
TAA håper jeg like så blir vår faste back, Gomez virker som at må spille midtstopper, som back syns jeg han blir for svak fremover som Clyne.

Drømmer om minst 3 som blir faste på førstelaget som har gått gradene i akademiet. Akkurat under Klopp tror jeg det er mulig for vi spiller som lag og system, ikke 11 stjernespillere.

Må man skatte for fotballskolene?

[quote=“Kramer32, post:1913, topic:1975, full:true”]
Vi drar på nok en mini-camp til varmere strøk midt i sesong.

Vi har stort sett hatt svake resultater etter disse turene.[/quote]

Har ikke historikken på akkurat det, men vi slo da Manchester City etter et opphold i Dubai i år :slight_smile:

Dette var jo greit ironisk skrevet?

Til dere som aldri eller skjelden er på Anfield, ta turen! Det har blitt kjempefint det de nye eierne har fått til. Ikke bare stadion men området rundt også. Dessuten har vi kanskje verdens fineste shop uansett idrett. Rene Disneyworld tilstander der nå. En genistrek å legge ned den lille shoppen og å bygge den digre nye standalone shoppen som er i dag…

Nye seter gir økte inntekter og forhåpentlig en mer symmetrisk finish enn det er nå? Nye Main Stand er jo blitt rålekker!

Har vi kommet til kvartfinale så bør ikke de resterende kampene ses på som en bonus. De skal alle ses på som cupfinaler og behandles deretter. Liverpool har like god mulighet som resten av lagene til å vinne CL. Jeg håper at Klopp og Liverpool tenker på samme måten. Målet bør være 2.plass og CL gull. Minstekravet bør være 4. plass og kvartfinale. Hva som var målet i august er totalt irrelevant.

‘Typical Liverpool’ – Liverpool FC and the psychology of the fans : https://www.thisisanfield.com/2018/02/typical-liverpool-liverpool-fc-psychology-fans/

Ikke så verst det gjenstående kampprogrammet.

H
H
U
H
U
B
H
B
H
U
H

8 seiere og 3U, mulig litt optimistisk