Liverpool - sesongtråd 2019/2020

Da er det på tide med tråd for 2019/2020 sesongen!

Sesongen 18/19 endte fantastisk med CL-pokal, samt at vi tok utrolige 97p i PL. Måtte vi klare å gjenskape suksessen også kommende sesong.

Ellers blir det spennende å se hvordan Liverpool i 19/20 vil prioritere FA-cupen og ligacupen, samt de tre bonus “troféene” suksessen fra 18/19 medfører:

Community Shield mot Man City den 4. August.
UEFA Super Cup mot Chelsea den 14. August.
VM for klubblag i Qatar i Desember.

Som de siste årene vil Liverpool også spille to innledende treningskamper i England, før de reiser utenlands.

Første motstander blir Tranmere Rovers på Prenton Park. Den kampen spilles sannsynligvis torsdag 11. juli.

Liverpool planlegger også en kamp mot Bradford City på søndag 14. juli.

Etter det vil laget tilbringe en uke i USA med kamper mot Borussia Dortmund i Indiana 19. juli, Sevilla i Boston 22. juli (norsk tid) og Sporting Lisboa i New York 25. juli (norsk tid).

Det var også planlagt at Liverpool skulle møte Napoli på Tottenhams nye stadion 28. juli, men det er blitt vraket.

Isteden er det mulig at det blir en kamp på Murrayfield Stadium i Edinburgh.

Det skal også være planer om en treningskamp på Anfield i uka før åpningshelgen i Premier League. 2019/2020-sesongen starter i 10. august-helgen.

Glad vi droppet kampen mot Napoli på Tottenham sin stadion. Det hadde bare blitt feil.

Blir spennende å se hvem vi trekker til neste sesongs CL-gruppe.

Dette hadde vært min drømmetrekning, altså kortreis og overkommelig motstand:
FC Porto (må kvalifisere seg først)
Celtic (må kvalifisere seg først)
Lille

Nå er Liverpool såpass gode at jeg tror vi går videre uansett hvem vi trekker, men denne gruppen kunne blitt kjip og vrien med to potensielle “wildcard”:
Real Madrid
Inter Milan
RB Leipzig

Disse kampene kan fort bli nyttige «pre-season» kamper for Salah, Mane, Keita og Firmino, som alle kommer veldig sent hjem fra landslaget. Jeg både håper og tror at Klopp i de første PL kampene heller prioriterer spillere som har vært med store deler av pre-season og dermed er skarpe nok.
Altså at vi på papiret stiller relativt toppet i disse finalene, men at det i praksis er noen gode pre-season økter.

Betraktninger ang prioriteringer kommende sesong:

• Ligacup bør være fullstendig underprioritert. Kun i finalen bør man stille med sitt beste mannskap her.
  • FIFA Club World Cup er vel maks 2 kamper. Her kan man godt sende mesteparten av troppen, men ta null sjanser med tanke på skader og slitasje. Gjerne også bruke mye av troppen over de to kampene i stedet for samme gjengen i 2x90 min.
  • Personlig håper jeg at FA-cupen prioriteres litt høyere enn denne sesongen. Man kan godt rotere mannskapet litt, men ikke bytte ut mer eller mindre alle 11 fra forrige ligakamp. Fra kvartfinalen og utover kan man fint bruke tilnærmet fullt mannskap.
  • CS og UEFA Super cup bør primært være oppkjøringskamper, ikke noe særlig mer.

Herlig at vi nå er seedet over klubber som Real Madrid og Atletico Madrid. Vi er endelig tilbake der vi hører hjemme, og for en fantastisk følelse det er.

Jeg håper faktisk vi prioriterer den høyere enn vi har gjort de siste årene, selv om jeg også mener vi ikke trenger å stille med toppet lag. Vi har likevel såpass gode spillere nå, spesielt hvis vi forsterker nå til sommeren at vi bør kunne stille med et lag godt nok til å komme til kvartfinaler/semifinaler.

Ligacupen bør likevel være helt underordnet. Den turneringen betyr absolutt minimalt i mine øyne. Spesielt “ille” blir det hvis man kommer til semifinale og må spille to semier i løpet av januar. Var det i 2016 eller 17 vi spilte 5 cupkamper i løpet av 3 uker i januar? For en helt horribel ekstra kampbelastning.

Ståpels

Joda, det er den minst viktige av cupene, og det er en ypperlig anledning til å la unge spillere få spilletid, men da må man stille med et ok lag, og ikke bare reserver slik vi har gjort enkelte ganger.

Har tatt en titt på troppen inn mot sommervinduet :slight_smile:

Første rekke - Noen av disse spillerne stiller selvfølgelig likt med spillere fra rekke to. Alle disse vil garantert bidra mye kommende sesong i PL og CL. Tror ikke vi ser mye til disse i ligacupen…
image
Andre rekke - Består i utgangspunktet av viktige førstelagsspillere og rotasjonspillere. Her vil de fleste bidra mye i PL og CL, men de vil forhåpentligvis også spille en del i ligacup og FA-cup for å holde nivået oppe. Det er på denne rekken jeg skulle ønske meg at vi signerte inn 3-4 spillere som var tett opp mot nivået til spillerne på første rekke:
image
Tredje rekke Består i utgangspunktet av backupspillere. Ligacup og noe FA-cup blir disse gutta sine hovedoppgaver. Er selv litt overrasket av at Milner havnet så langt bak, men tror han får mye spilletid også i kommende sesong pga sin fleksibilitet, samt at jeg ikke tror det blir prioritert å hentet inn en ny midtbanespiller:
image

Legger det inn her.
Mektig. Verdens største blandakor ? Gerry Marsden sammen med Take That under gårsdagens konsert på Anfield Road.

Eksisterer dette som sin-pack, eller er det bare en illustrasjon??

Er vel hentet fra Carlsberg sin Twitter gratulasjon til Liverpool. Bare å gå inn der å mase om at de må produsere. Mange andre som har gjort allerede. :heart_eyes:

En av sjefene for Ringnes/Carlsberg postet på en av Liverpool sidene på facebook i går og bekreftet at det er ekte, men at det aldri kommer til å bli solgt i Norge pga reklame reglene.

Synd, skulle så gjerne kjøpt noen av disse ølboksen. Gjerne som gaver til mine bekjente djevler :sweat_smile:

Må i så fall bestilles fra Danmark eller noe da, og så vidt jeg forsto så er de begrenset antall.

Can, Couthino, Torres can you hear me? Fikk de sin drømmeovergang og ble helter for sine nye klubber? Ikke det nei?

Suarez du har fått dine titler og sluttet med bitingen, men hvor ofte hører du der- der- der, Luis Suarez? Ble mottakelsen og kampen på Anfield slik du håpet?

Sterling har gjort sine saker bra, men hvor er det største trofeet? Hvor er sangen din og de lidenskapelige supporterne du drømte om?

In Klopp we trust.

Blir nok lenge til neste spillerflukt.

Har Sterling egen sang i city?

Trodde alle City spillerne hadde denne som sang jeg