Manchester City

Man city

I dag var det jammen mange dritt tråder på dagsorden… :wink:

Xherdan Shaqiri says Pep Guardiola is unlikely to have told Joe Hart why he has been benched at Manchester City.

The Stoke midfielder played under Guardiola at Bayern Munich, eventually leaving as his playing time became limited.

Asked by the Daily Mail if the City boss will have told Hart why he has been a substitute for the first two games of the season, Shaqiri said: "No, no, no. Guardiola doesn’t talk too much about this. He doesn’t say to the players why.

"Of course sometimes that’s difficult for a player, especially when you are working well and training well. And especially when he speaks around the media and says, “He is good, he is good. He is the best player”. But then after, behind you, he decides that you don’t play. That’s difficult of course.

City fremstår akkurat nå som det svakeste av topp 6. En bakre 5er som rett og slett bare må byttes ut. Zabaleta eneste solide alternativet. Aguero virket misfornøyd og aggressiv allerede fra første spark på ballen. Jeg ser for meg voldsomme investeringer i januar og til sommeren

Mange City-fans er også skuffet over Guardiola, sier journalist Ian Irving, som følger Manchester-lagene tett for Premier League Productions.

– Havner vi ikke blant de fire beste bør ikke han være her neste sesong, sier en City-supporter til TV 2.

Tålmodig type!

Tar ikke langt tid å snu en supporter som sikkert var takknemlig for at man var i PL for ti år siden til en utakknemlig sytepave

Ikke spillere heller, ref Leicester

I dag hadde Man City den laveste registerte xG-verdien så langt denne sesongen. Første gang under 1.0.

Hvilken XG-verdi snakker vi om nå? Det kan ikke ha vært antall forventede mål for på de to siste sjansene deres er avslutningene som kreves forholdsvis enkle

Historisk statistikk om lignende sjanser er uenig med deg.

Ser dette her, men er overrasket. Både over at City var forventet å score 0,72 mål, men også at vi bare var forventet å score 1,02 mål.

Jeg er mest enig i det siste. Jeg tror sjansen til Salah er veldig spesiell (svært få lingnende situasjoner med en keeper-feil som fører til skudd fra så langt ute på banen), og at det veldig mulig at xG-verdien i akkurat det tilfellet ikke er representativt for hva som faktisk er realistisk å forvente/forutse.

Så godt som sikret seg førsteplassen i PL og nå er de i finalen i CC.

Hvor mange titler vil de rake med seg i år? Kan de virkelig ta alle fire?

Tar bare ligaen, muligens cup trofeet også, men jeg tviler.
4 tar de i alle fall ikke siden vi tar CL

– Alle land bestemmer selv hvordan de vil leve. Hvis man bestemmer seg for å leve i et land, er det som det er. Jeg er fra et land som har hatt demokrati lenge, og det er det jeg forsøker å beskytte, svarte Guardiola.

Dette er noe av det flaueste jeg har lest noen gang, attpåtil fra en mann som jeg generelt synes virker som en sympatisk type. Skam deg, Pep!

Jeg vil tro Pep angret i det han sa det. Synd for han at det var så lite gjennomtenkt. Merkelig at ingen rådgivere pirket han på skulderen og spurte om det han skrev ned til talen sin var en spøk.

Manchester City sine eiere satte sikkert stor pris på Pep sin tale, det var et realt stikk til Manchester City sine arabiske oljesjeiker, han talte deres syn på menneskerettigheter midt i mot. Når De forente arabiske emirater ligger på 147 plass på demokratilisten, da traff virkelig Pep blink her. En virkelig innertier av Pep.

Hva forventer folk egentlig at han skal svare? Selvfølgelig er han engasjert i sitt eget land og folk. Er en annen ting å gå å kappe av hånden som mater deg. Hadde dog vært kult om han slaktet Araber statene :blush:

Hadde han hatt baller hadde han kritisert City sine arabere, det hadde vært ett viktig standpunkt fra en mann med pondus og respekt i fotballverdenen. Deretter, hvis City hadde sparket han, kunne han tatt over Arsenal og dermed hatt en mulighet til å «bevise» at det er hans kompetanse og ikke bunnløs tilgang til penger som er nøkkelen til hans suksess :thinking: Litt flåsete kommentar dette, men å være suksessmanager i Barca, Bayern og City…det kunne jeg også klart :grimacing:

:+1: