Manchester City

ManC supportere eier ikke klasse, de fremstår som arrogante drittsekker. Stor likhet til Real Madrid sine supportere. Selv Manchester United sine supporterne har mer klasse enn de lyseblå. Liverpool kontra ManC er som hjemmelaget mat kontra hurtig-mat fra butikk. Klubben er så arrogant at i stedet for å beklage og legge seg flat så blånekter de for at deres versjon av Allez Allez er støtende. Drittklubb.

Utestengelse eller ei. Fans rundt om i England og Europa vil rope ut cheaters, moneyball etc. De kommer til å bli et lite likt lag. Og vil spillere til et slikt lag? Vil de ikke heller oppleve atmosfæren på Anfield, som også har et bedre lag om noen var i tvil. Neste år tar City ligacupen som eneste frimerke

Hadde MC lønnet førstelaget på lik linje med Tottenham, så hadde 90% vært borte vekk (til andre klubber). Spillerne er opptatt av to ting - penger og penger.

3 ting

PR avdelingen til MC kan umulig tenke all PR er god PR når til og med CNN kjører saker på dette.

Frykter egentlig en utestengelse fra CL. De kan da sette alt inn på den hjemlige fotballen. Det vil uvilkårlig gjøre det vanskeligere for oss å ta PL. Tror MC mest av alt ønsker seg CL.

Vil vel si tre ting da.

Penger, spille på høyest mulig nivå og å kjempe om titler.

Om det var kun penger ville vi sett flere stjerner i eks Kina.

De vil miste inntekter og spillere om de ikke får CL. Vi har hatt flere diskusjoner på forumet om hva som er størst av PL og CL. Kanskje er det viktigste bare å delta i CL og ikke det å vinne som Liverpool har som mål. Men det er liten tvil om at CL er det desidert viktigste for spillerne som vil bytte beite. Uten CL er City mye mindre attraktive. I tillegg får de ikke benyttet hele stallen og spillerne på benken holdes ikke varme. Det meste tilsier at utestengelse ikke vil være en fordel for City. Tror de skal se langt etter PL trofeet neste år.

Hvor mange av spillerne tror du ønsker seg bort hvis MC blir utestengt fra CL? Eller hvis de neste sesong blir nr. 5? Jeg tror ingen så lenge lønningene blir opprettholdt - jeg tror også det blir verre å få de største navnene hvis de endrer lønnsstrukturen til rundt halvparten av dagens nivå (til Tottenham-nivå).

Ære og pokaler (og fasiliteter) betyr selvsagt mye for City sine spillere, men kun så lenge det støttes opp med de beste lønningene - for det kreves god lønn for å spise kameler til både frokost, lunch og middag.

Selvsagt blir det værre for dem å tiltrekke seg spillere om de lønner på Tottenham nivå.

Men de lønner på sitt nivå og kommer til å fortsette med det.

Tviler meeeeget sterkt på at de får noen straff utover bot eller ha mindre tropp i CL.

Så jeg tenker at de kan hente hvem de vil, men Pep G har jo sagt at de kommende vinduene så vil City være rolige på overganger. Typisk hente 1 eller max 2 gode spillere. Ref fjorsommeren da Mahrez var eneste som kom inn ment for A-laget.

For å svare på ditt første spørsmål så tror jeg heller ingen av Liverpool sine spillere vil ønske seg vekk om vi går glipp av CL et år.

Nei, men gribbene i Spania vil sirkle rundt de beste spillerne hvis så skjer. Det vil de sikkert gjøre med MC også, men de kan enkelt reforhandle kontraktene og plutselig er det ikke så viktig med pokaler likevel.

Jeg tolker deg nesten slik at du sidestiller Liverpool og MC sine spillere hva angår ære og moral, men der er jeg isåfall helt uenig. Liverpool har med Klopp på rimelig kort tid bygget opp en fotballfamilie som overgår MC på nær sagt alle plan.
Marez? Marez driter hundre null i hvor mye han spiller så lenge lønnen hans er som den er. Han spiller hver femte kamp, men ellers er han nærmest glemt helt til han plutselig står oppført i lagoppstillingen.

Endelig skjer det noe!

“The decision contains mistakes, misinterpretations and confusions fundamentally borne out of a basic lack of due process and there remain significant unresolved matters raised by Manchester City FC as part of what the Club has found to be a wholly unsatisfactory, curtailed, and hostile process.”

og videre “blabla, blablablabla, bla og bla”

Jeg skal overleve med å vinne CL to år på rad også jeg.

Et års straff vil ikke utgjør noe forskjell. Får de to år så sliter de kanskje med å hente spillere på helt øverste nivå. Betyr ikke allverden det heller, men om UEFA fortsetter å følge med på utgiftene deres så må de følge FFP. Da blir det tøft med 2 års utestengelse.

Mitt ønske er at FA hiver seg på, men DET tror jeg aldri kommer til å skje.

Vil en utestengelse av Man City bety at 5. plassen fra PL2018/19 får CL-spill i 2019/20?

Hva hvis Arsenal vinner EL? Får da Man utd CL med 6. plass??

Haha skulle ikke forundra meg