Manchester City

Da blir det nok bare Liverpool, Tottenham, Chelsea og Arsenal som får CL plass. Blir Manchester City utestengt har neppe England krav på 5 plasser i neste års CL turnering.

Legger også det inn her. Her bekreftes det også at FA og FIFA undersøker dem.

Leste en plass at dette kunne bli tilfelle ja… Husker ikke hvor, men mulig det var vg/dagbladet…

Nei. Hvis Arsenal vinner EL så må United ut i EL kvalifisering allerede i juli.

Men Arsenal er også klar for finalen i årets utgave av Europa League, og om de skulle vinne mot Chelsea (som allerede er Champions League-klare), vil Arsenal gå rett inn i Champions League til høsten. Dermed vil fem engelske klubber være klare for den gjeveste turneringen, og United får den ene direkteplassen inn i Europa League. Forøvrig er fem klubber maks fra ett land i Champions League.

Man City kunne godt fått trinnvis poengtrekk i de fremtidige PL-sesongene, kombinert med en bot på £100m og transferban i to sesonger.

19/20 sesongen 40p (med mindre den kommer for tidlig i etterforskningen av FA)
20/21 sesongen 30p
21/22 sesongen 20p
22/23 sesongen 10p
23/24 sesongen 0p

Da hadde de fått litt smekk på pungen! Alternativet kunne vært at FA degraderte de to nivåer kombinert med kraftig bot og transferban i 2 sesonger.

Life; its here, get use to it.

smart forslag, send det inn til FA og UEFA.

Jeg tror at City straffes , men ikke slik jeg håper.
En bot, lavere antall spillere som registrereres i CL og muligens 6-12 mnd. transfernekt virker realistisk.
FA kommer nok ikke til å straffe City i form av poeng trekk.
Bortsett fra Calicopoli skandalen i Italia er det ingen store og pengesterke lag som er blitt straffet med poengtrekk.
Dessverre!

Nå kan vel kanskje FA også komme med en straff. Her gjelder det brudd på FFP reglene og kjøp av underårige spillere.
Chelsea fikk jo nå transfer nekt på grunn av kjøp av unge spillere. Kanskje får City det også.
Også FIFA har satt i gang etterforsking. Her er det også snakk om det samme, pluss tredjepartskap i unge spillere.

Det er viktig at City straffes hardt (og alle andre som bryter FFP-regelene). Skulle det vise seg at det ikke fører til noen nevneverdige reaksjoner for å bryte FFP-reglene, frykter jeg for fotballens fremtid.

Det gjenstår å se hva straffen blir - om det blir noen. FFP åpner også for frivillige avtaler mellom Uefa og gjeldende klubb, for å få redusert straff ev unngå straff. Men det betinger at City da innrømmer skyld. Og det virker det jo ikke som de legger opp til for å si det forsiktig, ref den ‘grausame salbe’ fra klubben som er gjengitt over her.

En slik avtale betinger også at de inngår i ett tett oppfølgingsprogram i to til tre år framover, med spesifisert kvartalsvis rapportering til Uefa. Da er det ihvertfall slutt på jukset. Tviler på at City ønsker å underkaste seg noe sånt.

Dette med unge spillere er en ren Fifa-sak, er det ikke det? Mens øko-dopet er Uefa/Fa/PL på respektive nivåer.

Hvordan kan du være så sikker på dette?

“get use to it.” Bli bruk til det - hva betyr det?

Vi sitter jo omtrent som de som blei intervjua av Otto Jespersen. :smile:
Noe mer enn CL utestengelse er mye å håpe på. Trolig blir det bare en feit bot og redusert tropp.

Utestengelse fra CL vil fort gi 1 mrd i tapte inntekter. Med tanke på at klubben også vil bli overvåket nøye med andre transaksjoner, vil det ikke bli mye penger igjen for å drifte dette konkursboet av en klubb.

Utestengelse fra CL er for meg synonymt med at ballongen sprekker.

Spillerene løper nok ikke på dør med en sesong utenfor CL, de vet at de vil være i toppen neste år igjen. Værre med feks united da, der vet ingen hvor de ender opp. Inntekter kan derimot ha endel å si, men tror igjen at en sesong utenfor går greit. Derimot mer interresant hvordan de håndterer det med å være under oppsikt og måtte drive økonomisk fornuftig.

Fordi jeg ikke ser tendenser til at spillerne og nye kjøp får mindre lønn. Virker helt bak mål for dem å plutselig endre dette nå.

De kan få de beste spillerne i verden og gi de topp lønn, hvorfor ikke fortsette når de har muligheten?

tror du virkelig på det du selv skriver? Tror du virkelig at Manchester City blir utestengt fra CL?

Noen ganger lurer jeg på hva folk tenker og tror at skal skje

Om det skjer så vil jeg si at det er en større sensasjon en at Leicester vant PL. Men når en 2000 oddser kan gå så kan vel dette også skje…

tja? at livet eksisterer og alt er ikke rettferdig kanskje?

At en god del mennesker i denne verden, faktisk de fleste vil sette penger over mye annet når det kommer til å velge jobb.

Det er slik det funker. Var jo akkurat slik på sent 80tall tidlig 90-tall. Pengene var i Italia, hvor dro de største engelske stjernene som Gazza?