Manchester City

Never ever

Sier du det samme om disse cupene om et år om Liverpool da har vunnet begge?

Vi vant kampene etter kvartfinalene i ligaen med CL kamper, ser ikke at City absolutt “måtte” tapt ligaen om de hadde slått ut Tottenham i kvartfinalen. Er altså bare snakk om 2 kamper ekstra for en tropp som er den beste og bredeste i ligaen.

Selv var jeg skeptisk til hvordan det ville bli med hvile rundt og etter Barca kampene. Men ser ut for meg som at dette er overdrevet. Virker som det er værst i januar/februar mtp program.

Jada han Kramer lyser vel ikke akkurat positive spådommer utover forumet til gangs…men…har han tatt grovt feil i sine antagelser så langt? Var han lunken til PL gull etter nyttår? Ja. Ble det PL gull? Nei.
Jeg vil faktisk hevde at påstandene hans har truffet mye oftere enn svært mange andre sine. Vi liverpool fans er fornøyelig naive. Vi tror liksom litt på at det “gode overvinner det onde” og at rettferdigheten seirer til slutt. Det gjør det absolutt ikke. Det ser vi jo. Naivitet ang. gullsjanser er jo bare positivt da. Vi håper jo alle og holder på trua men å tro at en klubb som City, som vasser i penger, olje og de rikeste business folkene på kloden, vil bli straffet av en organisasjon som ønsker mest mulig penger…det er trist-naivt spør du meg. Og det fordi jeg håper det samme som deg. At UEFA skal ta til fornuften og handle rettferdig. Men pengene rår! Desverre.

Skråsikre kan ingen av oss være i fotball, så det er jo litt dumt å uttale seg slik, men jeg har svært liten tro på en streng straff til City. Det tror jeg ikke kommer til å skje! UEFA har ingen historie for å ta hardt og rettferdig i når det kommer til finansiell doping, og ikke kommer de til å starte med det nå. Tipper City blir dømt, men at det ender med symbolsk bot og transferban i 6 måneder.

Manchester City fansen får jeg lenger og lenger opp i halsen.

Godt å se at noen våger å stille kritiske spørsmål…

Det må vel krype inn en vond følse i hele City staben nå? Når de får dette trykket mot seg etter endt sesong. Spørsmål om snusk på pressekonferansene bare øker. For en kjip følse!

Det må jo være litt bismak?!? :joy:

Vel, vi er en Champions League- klubb flere år på rad nå, vi har blitt en tittelutfordrer, og spillere velger oss framfor andre, “større klubber”. Bare dette er å motbevise “treffsikkerheten” - ikke at det har vært poenget heller. Det har vel heller noe med at det negative fokuset alltid forflytter seg selv om en blir motbevist og klubben overgår egne pessimistiske tanker. Da betyr det ikke lengre noe at klubben overgår det en selv trodde- for da er det nye ting å bli negativ for.

Å være negativ, pessimistisk i seg selv til noe… null problem.
Se for deg at du har en bror som bor i samme ettromshybel som deg og er negativ til hvordan dere bor. Forferdelig husvert. Dette er ikke bra nok, helt klart, altfor lite. Langt til jobb. Men dere finner nok ikke noe bedre.
Så klarer dere likevel å finne et bedre sted å bo der dere får hvert deres rom. Hyggelig husvert. Kortere vei til jobb. Nå blir det derimot kjipt for broren din fordi han egentlig vil ha større stue og balkong, men det er nok uoppnåelig.
Et år senere kan dere endelig flytte videre til et hus. Endelig balkong. Stor stue. Flere rom. Men så er det så utrolig kjipt med den lille hageflekken da… og dessuten så er det så langt unna byen.
Så dere flytter nærmere byen. Flott hage. Stor balkong. Stort hus. Men det er jo ikke tilgang til skog/natur i umiddelbar nærhet, og kjipt at det ikke er Meny- butikk i nærheten, bare alle de andre. Men han har ingen tro på at dere kan finne noe bedre, for han er jo egentlig storfornøyd.
Så finner du en enda bedre bolig. Er det noe vits å gå på visning, da, sier broren din. Dette får vi ikke kjøpt uansett. Vi tapte budrunden i siste liten på det forrige huset vi så på av omtrent samme betydning, så har ikke tro på det.

Selvfølgelig er broren din med på hele reisen, men av og til blir det fryktelig slitsomt.

Ellers enig i innlegget ditt.

Verdien av å vinne noe for oss vil være stor. Håper det skjer 1/6.

At nasjonale cuper raser nedover på popularitetsskalaen, er endel av utviklingen. Lik det eller ei.

Så sammenligner jeg aldri noe Liverpool gjør med det MC jukser seg til.

Det kommer mer og mer graverende ting på bordet nå og er neppe slutt med det.

Det er utrolig deilig å se at så mange ignorer dette plastikk-laget og at det stikker så dypt for dem at gleden av å vinne er mye mindre enn smerten av å anerkjennes.

Jeg tror City er på oppadgående heller enn nedadgående. Det spillet City har vist denne våren i PL er totaldominans.

Vårt håp nå er at det blir masse støy rundt FFP og at de straffes hardt med utestengelse av CL og overgangsnekt. Det kan bli slitsomt å håndtere.

Det positive er at City nå har fokuset på seg i fremtiden, noe som kan hindre økonomisk juks slik at de blir nødt til å forholde seg til egen inntjening når stjerner skal fases ut.

En frykt jeg har er at Pep forlenger kontrakten og blir sittende i 5 år til. Omtrent så lenge man kan forvente at Klopp sitter hos oss. Det vil være kjipt om vi må konkurrere mot økonomisk juks og Pep i hele Klopp sin tid. Det er et «worst case scenario», jeg håper Pep senest forsvinner når kontrakten utløper.

Jeg har dessverre ikke den helt store troen på at vi slår City i ligaen neste år, men det hadde selvsagt vært enormt og den beste opplevelsen om Klopp skulle greie det mesterstykket. Ingenting vil være som å knuse kombinasjonen økonomisk svindel og Pep.

City slet overraskende mye i CL, tross billig motstand.

Lyon hadde løsningen og ga de trøbbel i to kamper.

Se på resultatene i PL, så er ni av seirene tatt med et måls margin.

Ettmålsseiere har vi sannelig nok av selv. City vet at de har kontroll med en ledelse. De holder bare på ballen til kampen er ferdig. Se bare på Leicester-kampen. De hadde sin ene store sjanse, ellers var de sjanseløse på å score hele kampen.

City ser svært komfortable ut så lenge de leder, noe vi forsåvidt også stort sett har gjort denne sesongen. Da er 1-0 nok.

Det er nettopp dette som vil hjelpe oss enormt. At stadig flere stiller ubehagelige spørsmål direkte til manager, eller gjerne spillere. At skepsisen overskygger det flotte spillet og alle pokalene. Etter hvert blir det ikke lenger gøy å være en del av dette. Å være en del av å vinne rubbel og bit og bli ansett som juksere.

Om de faktisk blir utestengt fra CL, vet jeg lite om. Men om det skjer, er City ferdige. Samtidig som de taper enormt med penger på CL, vil de samtidig måtte endre kurs for å ikke bli straffet i fremtiden. Straffen blir dobbel økonomisk, og det blir umulig å opprettholde lønnskostnadene.

Hva finalen i går angår, tipper jeg den aldri har blitt sett av færre seere. Jeg vurderte i alle fall aldri å se en dopet utøver nedsable en motstander. Og så skal man attpåtil hylle det etterpå. Vår prestasjon i ligaen er uhyggelig mye større enn hva vi har fått kred for. Vi fulgte ett lag som ikke driver rent spill.

Ingen andre har vært i nærheten. Jeg sliter med å tro at de som styrer ikke setter hardt mot hardt denne gangen. Det står for mye på spill.

Om vi ikke kan glede oss over egne titler i sesongene som kommer så skal vi iallefall glede oss over uniteds undergang :slight_smile:

Noe må skje. Selv en hel rekke PL-klubber har etterlyst handling fra FA. Nok er nok, jukset ødelegger for alle de andre klubbene, og når også klubbene sier ifra så må noe skje.

Liverpool har vært like gode som Manchester City, det viser poengfangsten denne sesongen. Det var bare tilfeldigheter at Liverpool ikke vant PL denne sesongen. Hadde Liverpool satt den store sjansen borte mot Manchester City hadde vi vunnet PL, når ballen er en drøy centimeter fra å være over mållinjen er det kun tilfeldigheter som avgjør. Manchester City hadde marginene med seg hjemme mot Liverpool og de hadde marginene med seg borte mot Burnley.

“Nesten” like gode; de slo oss med ett fattig poeng! Nå er det vel engang sånn at laget som vinner PL etter 38 kamper er best, åkke som? Det er dessverre ikke det samme å bli nummer to :wink: Alt blir ellers spekulasjoner, hadde vi vunnet mot City da vi ledet med syv poeng tror jeg vi hadde vunnet ligaen. Ellers var vi fryktelig feige mot et dårlig United på bortebane og Everton i lokalderbyet. Vi tapte en kamp hele sesongen nettopp mot City, noe som igjen viser at de var bittelitt bedre enn oss…? Nå er det bare å fortsette framgangen (om mulig) og gjøre to, kanskje tre, gode kjøp i sommer! Neste sesong må vi kanskje bli enda bedre for å slå City, men det er det heldigvis ingen som vet. Nå gjelder det å vinne CL og få et trofe i skapet. Taper vi nok en finale sniker fort stempelet “den evige toer” seg inn. Presset er enormt på Klopp 1.juni. For en boost det ville gitt inn mot ny sesong med en seier i CL og et trofe i Charity Shield 4.august, atpåtil mot City! Jeg grugleder meg fordi disse to kampene betyr mye. Enormt mye for fortsettelsen!

Kompany forlater skuta. Lederskikkelsen i troppen. Kan man håpe hans lederegenskaper blir vanskelig å erstatte?

Håper også på CL-utestengelse, så kanskje snøballen begynner å rulle. Mer motbakke framover hadde vært rettferdig for United, Arsenal, Tottenham og oss, som driver fair.

Sky melder det samme Football Games, Results, Scores, Transfers, News | Sky Sports

Liverpool var nok for feige mot Manchester United og Everton den ser jeg i ettertid. Liverpool og Klopp må gå forv3 poeng uansett motstander og ikke spille for å få med seg et resultat hjem. Det er bedre å tape 2 - 3 kamper enn for mange uavgjort, det ser vi på årets tabell der Manchester City hadde fire tap mens Liverpool kun sto med ett tap. Litt for mange uavgjorte kamper ble Liverpool sin sjebne i årets sesong.

Hadde VAR eksistert i PL denne sesongen, så hadde vi hatt 10 poeng mer og City betydelig færre…at FA ikke klarte å få på plass VAR tidligere, og at FA og UEFA ikke våger å gi City straffen de fortjener, som er stor bot, poengtrekk og utestengelse…utelukker ikke det faktumet at vi er de moralske og faktiske vinnerne av PL 2018/19. En dag vil det stå i historiebøkene også, FA må bare gro et par med baller først, og få seg en ryggrads transplantasjon :sunglasses: