Manchester City

Det er nok ingen bismak med de lønningene de opererer med i City. De håper nok bare det varer lengst mulig.

Her tror jeg det mest realistiske scenarioet ligger.

Fase 1 av dette har jo allerede inntrådt. Det åpenlyse og massive bruddet på FFP tok slutt sist de ble dømt. Straffen ble både redusert og tenderte mot ‘symbolsk’ for City, men frykten for langt strengere straff om de fortsatte fikk de ihvertfall til å endre strategi fra åpenlyse pengeinnsprøytninger i strid med reglene og til fordekte tiltakt

Der er vi altså nå…Citygate Fase 2. Oppblåste sponsoravtaler med selskaper kontrollert av eierne, og delavlønning av personell fra selskaper utenfor FFP-rapportering. Det gjenstår å se om en eller flere av Uefa/Fa/PL virkelig gjør noe av betydning, men det viktigste for fotballens framtid er faktisk at City og alle andre innser at det er sannsynlig at man kan bli oppdaget og derfor i langt større grad velger å operere innenfor regelverket

Dette har sikkert klubben visst om lenge, og forberedt seg på. Erstatter er kanskje klar allerede? Tenker de snapper De Ligt eller et annet kjempetalent, eller allerede etablert toppstopper. Da blir city uovervinnelige, siden forsvaret deres har omtrent vært eneste svake punkt, om de har blitt satt under skikkelig press.

Det er lov å håpe, men jeg tror det ikke før jeg ser det. Er nok redd for dette blir trenert og omgått i det uendelige. Juksemakerne får fortsette så lenge de vil. Dette er så massivt og omfattende, at det blir umulig å stoppe

Jeg tror ikke city blir uovervinnelige uten pep. Det er den onde komboen av skitne penger og talentet til pep som er problemet, ikke city i seg selv.

Ja, jeg tror faktisk ikke Pep kommer til å være i City ut kontrakten sin. Jeg tror ikke han verker er vant med, eller liker den kritikken som kommer mot laget og dets eiere. Han reagerte jo vel også på de spørsmålene som dukket opp etter at de vant ligaen, og jeg tror dette er noe som faktisk påvirker ham og lysten hans til å fortsette i England.

Jeg tror Pep sitter til han vinner CL. Det er det ultimate for City.

En spiller jeg virkelig liker som forlater dem nå. På sitt beste var han uten tvil en av verdens aller beste midtstoppere. Dessverre har han vært mye skadeplaget, så slik sett er det kanskje helt riktig å gi seg nå, og da kanskje best å slutte med fotballen helt før han pådrar seg mer skader.
Han er uansett den spilleren hos City som jeg virkelig har respektert, så jeg ønsker han all lykke videre.

XG statistikken viser vel at Liverpool har fått flere poeng enn forventet, mens City har fått færre. Jeg leser det slik at City har hatt marginene mot seg i enkelte kamper, mens Liverpool har hatt tur eller «makset» ut potensialet. Styrkeforholdet er ikke ubetydelig selv om vi fikk nesten like mange poeng. Dette forteller meg at Liverpool må forsterke laget om de skal klare å passere City neste sesong. Vi må behøver mer kvalitet i bredden som jeg mener i dag er for variabel.

Så lenge Liverpool ikke blir utestengt fra CL de nærmeste årene så finnes det ikke noen sjanse for at City vinner den.
Ser heller for meg at Pep ender opp med å dra tilbake til Barcelona. Det er jo tross alt en misnøye med Valverde, så det er jo ikke helt usannsynlig at han får sparken.

dette er jo en styrke! Der vi spilte veldig mange kamper 0-0 eller 1-1 så klarte City å vinne 1-0.

På 7 kamper er det bedre å tape 4 og vinne 3 en å spille 7 uavgjort (spesielt om en av seierne er mot den du kjemper med i ligaen, tilsvarende viktig å ikke tape).

2-3 år så har ikke barca messi. Da får vi se h ordna barca er

Joda kramer32, men der du skriver at de bare leker eller noe i den duren, så ser du at selv jukselaget må slite.

Hvordan du kan nærmest dyrke det de gjør i mot det vi gjør, fatter jeg ikke.

Feige lag, men et poeng bak tross to kamper mot Barcelona inne i miksen.

Det er sykt imponerende. Så kan du og et fåtall andre fokusere på pokalen som mangler. Den kommer ikke nærmere om vi sutrer.

Dette ser jeg det skrives en del her inne. At det lissom skal være bedre å tape noen kamper kontra å spelle uavgjort. Nei for pokker! Det er aldri noen fordel å tape. Aldri! Kommer det ett tap kan det fort komme flere.

Ser du på regnestykket er det verdt å satse alt i slutten av kamper som står til uavgjort om det er ca 35% sjans for å vinne og 65% for at det ender i tap. Kanskje vurdere å la Allison gå på offensive løp fra 88 min og ut?

Tja, dette er vel en «sannhet» med noen modifikasjoner…? Hvis summen til slutt gir flere poeng med noen tap kontra for mange uavgjorte er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt…? Men, det er egentlig ikke lov å sutre over tapte poeng denne sesongen…

Så du tar heller 7 poeng en 9 poeng så lenge du slipper å tape kamper på samme kamprekke?

hvor skriver jeg at “de bare leker eller noe i den duren” ?

Føler ikke jeg hausser opp City, jeg synes de er veldig gode, akkurat som oss. De har vært bedre denne sesongen og har 3 trofeer å vise til. Jeg tar heller deres 3 trofeer en CL tittelen. Faktisk heller bare 1 av deres titler kontra CL tittelen.

Jeg skiller også hva City`s 11 spillere gjør på banen og hva de driver med på styrerommet. De har hatt en utrolig evne til å vinne tette kamper i år. Vi har ikke vist samme tendens som nevnt med alle de uavgjort kampene.

Jeg antar han foretrekker å vinne alle kampene :wink:
Selv om du legger det frem slik, så er ikke alternativene bare uavgjort og tap, det finnes seier også. Så hvorfor planlegge for tap når vi uansett skal gå for seier?

Ligacupen?
Og det er litt merkelig, for deres fans, og de fleste andre klubber også ville langt på vei heller vinne CL enn hjemlig liga.
Føles som at hvis vi hadde vunnet ligaen og City vant CL så hadde du heller sagt at du ville vinne CL