Manchester City

The current temporary minimum wage in Qatar is 750 Riyal a month (£158), based on a six-day, 48-hour week - working out at 82 pence an hour

Det der er rett og slett motbydelig!

https://www.irishtimes.com/sport/soccer/english-soccer/ken-early-city-s-domination-has-been-bought-and-they-re-paying-the-price-1.3897613?mode=amp

Jeg skjønner tankegangen til Kramer godt her.

Se hva vi gjorde på slutten av sesongen når vi måtte vinne. Vi hadde kamper der vi omtrent sendte alt fremover for å få den seieren i slutten av kampen. I kamper som mot Newcastle, Fulham og Tottenham risikerte vi noe voldsomt. Mer enn normalt. Fordi vi viste at vi måtte vinne for å ha mulighet på tittelen. Den risikoen lønnet seg selvom spesielt Tottenham fort kunne stjelt med seg alle poengene på Anfield. Denne risikoen hadde vi ikke i de kampene mot West Ham og Leicester.

Vi har hatt en egen evne til å vinne kampene i andre omgang og spesielt på slutten av kampene. Jeg er enig i at vi må ta risiko. Mer enn hva vi gjorde mot United eller Everton.

Tidligere i praten sier han også at han aldri kunne fått slike resultater uten de aller beste spillerne. Så han innrømmer jo i det sitatet at han er avhengig av nettopp det han har hatt hele sin managerkarriere, nemlig et særdeles godt dekket bord.

Liker dårlig hans reaksjon på særlig det siste spørsmålet. Den er ukontrollert, og det lukter litt vondt at han prøver å kaste ballen tilbake til journalisten. Dette er ikke en bra respons for City som klubb når de skal handskes med dette.

Men ta mer risiko… vi har altså 97 poeng, og har tapt poeng i 8 kamper. 7 av 38 ender uavgjort, 1 av 38 ender med tap. 30 ender med seier.

Skal vi snakke om vår risiko sammenliknet med Citys, så må i så fall Liverpool heller ta større økonomisk risiko, kanskje trikse med regnskapene, la broren til eieren fikse ultrafete og snuskete sponsoravtaler, for så og kjøpe inn Mbappe, Felix, Griezmann for å ha noe å rotere med der fremme, og deretter hyre inn de feteste advokatene når FFP banker på døren. Deretter må vi vise oss som stolte supportere som slår seg på brystet når Klopp freser på en pressekonferanse at han syns det urettferdig å bli stilt spørsmål om lønna hans kommer fra flere selskaper for å unngå underskudd, og at det er lite respektfullt etter at vi har vunnet alle trofeene den siste sesongen.

Jeg er ganske happy med 97 p, CL-finale og en helt vanvittig bra tropp, som Liverpool har kjøpt og formet på ærlig vis.

Vi tapte ikke ligaen pga manglende vilje til å ta risiko.

Jeg er jo enig i det du sier. Jeg bare sa at jeg forstår hva Kramer sier.
Ingen er misfornøyde med 97 poeng. Det kan ingen være. Det har vært en vanvittig sesong. Det jeg sier er at det ikke er feil å ta mer risiko. Gevinsten er større en risikoen ved tap. Det er jo nettopp det Klopp beviste mot slutten av sesongen. Jeg vil påstå at det vi gjorde de siste 10 min mot Spurs er noe vi aldri hadde gjort tidlegere i sesongen. Vi kastet alle mann i angrep og fikk oss ett mål på tampen. Samtidig var spurs svært nære med noen muligheter på kontringer.

Skal garantere at selv om vi vinner noe, så er det noe annet som er galt.

:slight_smile: Hehe, for at du skal kune love det må 2 ting skje i nærmeste framtid:

1. Vi vinner CL, her er jeg ganske komfortabel med at vi gjør det, men tror redselen og nervøsiteten øker lørdag 1 juni.

2. Dersom 1 skjer, må noen mislike dette eller mene dette er galt, og her tro jeg du tar feil, alle Liverpool supportere, de på og utenom forumet , vil feire dette i timesvis…

Timesvis ja, så er det noe annet. Enkelte har klart «glasset er halvtomt-mentalitet», og slik vil de alltid være. Husker godt når vi slo Cardiff i finalen for en del år siden. Da var det folk som klaget over at vi ikke vant i ordinær tid, men måtte avgjøre på straffekonk. Det var flaut i følge de

For meg er alltid glasset halvtomt og da kjøper jeg et nytt, når det er halvtont fyllerjeg innholdet i det i første galsset og vipps så har jeg et fult glass :slight_smile:

Er gale at vi møter et lag under oss på tabellen i stedet for et europeisk topplag

Eller at du har to halvtomme glass. :sweat_smile:

:+1::rofl::rofl:

@Josemi

Man kan forstå en sånn tanke, men det betyr ikke at man dermed bør akseptere det som en velfungerende tanke og la den ha livets rett. På lik linje som at alle dumme tanker og meninger i samfunnet bør utfordres.

Bare det at diskusjonen bunner ut fra et par poengtap over 38 kamper i en sesong vi nesten fikk 100 poeng, bør få varsellampene til å lyse. Det er urimelig å peke på et par kamper å si at “siden vi ikke satset alt her så vant vi ikke”.

Poengtap SKJER i løpet av 38 kamper. Det er rett og slett uunngåelig. Variansen i alle livets faser VIL gjøre seg gjeldende på tilfeldige tidspunkter. Det beste laget har dager der ting ikke fungerer, der motstander har dagen eller er i en flytsone, der marginene ikke sitter osv.

Mot Leicester ble vi snytt for et straffespark på 1-1.
Mot United kunne vi spilt i 3 dager uten å score mål. Det fungerte rett og slett ikke og United var mye nærmere å score enn oss, selv uten en spiss på banen.
Mot Everton skapte vi mer enn nok til å vinne.

Noen ganger må man ta større sjanser enn det som lønner seg. Mot Tottenham gjorde vi dette. Vi fikk betalt, men det betyr ikke av “investeringsprosjektet” var profitabelt. Det betyr bare at vi “runnet over forventet avkastning”.
Jo nærmere slutten på sesongen, jo dummere investeringer må man gjøre, om nødvendig. Det er en logikk i dette, om man tenker seg nøye om.

Kan det tenkes at City kunne spilt EN uavgjort de siste 8-14 kampene? Da ville noen pekt på at vi ikke burde sendt 11 mann i angrep mot United og tapt, på en dag der ting lugget så mye at vi knapt klarte å få skudd mot mål på et indirekte frispark fra 5meter.

Hadde vi sendt alle mann i angrep i alle kampene som var uavgjort etter 70-75min denne sesongen ville vi fått godt under 90 poeng.
Om man er overbevist om noe annet bør man søke jobb som manager, for da har man virkelig funnet svaret på suksess. I et arbeidsmarked der de som allerede har toppstillingene ikke skjønner dette.

Det er ikke sånn at man i retrospektiv kan velge de 2-3 kampene der Liverpool tapte poeng, ignorere resten, og mene at argumentasjonen har et fundament som ikke er laget av luft.

“Flere titalls, kanskje opp mot et hundretalls fans møtte opp for å hedre Manchester City, da de paraderte gjennom Manchester by for å feire sesongens trofeer i ettermiddag”.

Får si som McCartney skrev i 64: “Can’t Buy Me Love”

He he, må le. Entusiasme.

Er dette tilfelle?

Kan ikke noe for det, men syns denne sammenligningen mellom klubbene blir kunnskapsløs og dermed rett og slett fordummende. Klubben var på vei til å finne seg tilbake sitt gamle jeg under Benitez, men klubbens nye eiere fucka det fullstendig opp med det resultat at klubben var i fare for å bli slått konkurs. Sesongen hvor Liverpool kjempet om ligatittelen under Rodgers så presterte laget langt over hva en faktisk kunne forvente.

Med Klopp sin inntreden har det vært gradvis forbedring av laget, men forrige CL-finale var igjen en overprestasjon og det samme gjelder for EL-finalen. Årets sesong virker således som en mye sterkere sesong og viser i mye større grad enn tidligere at dette vil forhåpentligvis være nivået som laget vil ligge på i tiden som kommer og dermed vil også muligheten for å vinne noe også være større.

Eg er mykje enig med sistærede talar. Om vi hadde spelt finale i EL eitt år seinare er eg rimeleg sikker på at vi hadde vunne den.