Manchester United

Nå ryktes Rakitic (31) inn. Vel, vel.

Midt i blinken - for oss.

Det snakkes om at Evra er i samtaler om stilling i klubben. Dette sirkuset begynner å bli komplett - måtte det bare vare!

Elefanten i Manu-rommet må jo være Woodward…

Respekten for – og snakket om – Alex Ferguson og tiden hans er også noe spillerne er lei, forteller Ogden.

Spillerne må være drittlei av å høre om SAF, og Solskjær må ta seg sammen og begynne å forstå at det er han som er sjefen nå.
Spillerne skal høre på hva han sier, ikke hva SAF ville ha sagt.

Elefanten er Alex Ferguson.

Synes han «eksperten» på United hadde mange gode poenger i går på TV2 Sporten.

Solskjær kan ikke kopiere Ferguson i alt, eller forgude han så inderlig mye at det er forbudt å parkere på den gamle parkeringen til Ferguson.

Det funket i rollen som caretaker å mimre om gamledager og søke etter røttene til klubben og Ferguson, men ikke nå i rollen som fast manager. Nå må han vise baller og slå hardt i bordet.

Hørte John Barnes si det samme; Liverpool feilet helt til de ansatte en manager som IKKE skulle lære av de gamle heltene i Liverpool (Ref Shankly, Paisley, Dalglish, osv), men som skulle skape et nytt Liverpool. Klopp ble gitt frie tøyler og kunne legge bak seg Liverpool historie, da det var på tide å skape en ny æra for klubben.

Tror det er mange mange MANGE eksempler på akkurat dette i dagens “Great” Britain. Noen ganger må man bare legge historien bag seg.

Mange kan si mye om Solsjær, men den autoriteten som skal til for å lykkes i Manchester United har han ikke etter min mening. Hvor har han egentlig lykkes?? Det er kun i Molde han har hatt suksess, men Molde som har hatt midler i mange sesonger, så skal det ikke så mye til for å ha noe suksess. Når han ble ansatt i Cardiff falt han rett igjennom, det har han også gjort i Manchester United. Vi kan selvsagt sammenligne han med Pep og Dalglish, men den store forskjellen er at disse to viste myndighet og autoritet fra dag en,og at de var kapable til å lede store klubber, det har ikke den godeste Solskjær gjort.

Når mediene kommer trekkende med at han må.parkere på.Ferguson sin gamle parkeringsplass for å vise hvem som er sjefen må.jeg bare le, det er den mest idiotiske unnskyldningen jeg noensinne har hørt. Må fa bli samme f… hvor han parkerer bilen. Spillerne vet jo hvem som et manager i klubben.

Solskjær viser for tusan ikke hvem som er sjefen pga hvor han parkerer bilen. Det gjør han eller bør han vise ute på treningsfeltet og på sidelinjen under kampene.

Tror ikke spillerne i den klubben bryr seg om hvem som er manager… :joy:

Hadde Solskjær parkert på Ferguson son plass så hadde nok Manchester United blitt nummer 3 på tabellen. Det er helt skikkert det.:sweat_smile:

Hvor var det Mourinho parkerte bussen?

På Anfield.

Helt alvorlig…! OGS har like gode forutsetninger til å klare jobben i MU som Solbakken hadde i Wolves, Berg i Blackburn og Drillo i Wimbledon.

Blir forøvrig overrasket hvis han får ett par milliarder til spillerkjøp for så å bli sparket før jul (pga. for dårlige resultater). Det er ikke “dyrt” isolert sett å sparke en manager, men det blir dyrt hvis han får penger først.

Kunne ikke sagt meg mer enig, derfor krysser jeg fingre og tær for at OGS skal få enorme summer til spillerkjøp. Ja jeg håper faktisk at stjernespillere renner inn portene på Old Trafford, for så floppe. DA skal vi se hvor store baller Glazer virkelig har!

Mener du at han har like gode forutsetninger for å lykkes i Man United som Drillo hadde i Wimbledon? Da må jeg spørre, hva legger du i det? Oppnå styrets/fansens forventinger eller mer?

Drillo hadde 80% av garderoben mot seg fra dag 1 og hadde særs lite budsjett til å styrke laget. Et lag som forresten var meget skadeplaget med tynn stall fra før. United har muligheter til å gjøre en forskjell i stallen sin og Solskjær hadde “garderoben” fra dag 1 med blant annet stjernespillere som Pogba og Rashford som så opp til sin nye manager.

Mener Drillo var dødsdømt så lenge en liten kjerne av Wimbledon gang fortsatt var i klubben da han kom. Jeg er helt sikker på at Drillo kunne fått til resultater som minner om dagens West Ham med Wimbledon. De kunne havnet på 6-8.plass på den tiden.

Tror du på ramme alvor at Pogba så/ser opp til Solskjær?

Slik han velger å parkere viser han hvem som IKKE er sjefen!

Hvorfor skulle han ikke gjøre det? Eller snakker du om høyde i cm?

Fordi han har spilt som en som knapt bryr seg siden OGS ble fast ansatt - jeg tror derfor respekten er så som så (respekt og “se opp til” er to sider av samme sak).

Ikke nødvendigvis to sider av samme sak, men den diskusjonen er uinteressant her nå.

Skjønner hva du mener. Jeg tror allikevel at Pogba så opp til Solskjær da sistnevnte ble ansatt. Han har vært treneren hans tidligere og er en viktig spiller, historisk, for det laget Pogba valgte å gå til som ung.

Tror egentlig Pogba hadde hatt godt av en agent som ikke bare forteller han hvor god han er.