Manchester United

Ryktes at United kommer med en bekreftelse i løpet av ett par dager angående spiller inn. På redscafe ryktes det om De Ligt.

Huff her fikk jeg noen stygge bilder på.netthinnen.

Også en del rykter rundt Moussa Dembele fra Lyon (tidligere Celtic).

Det holder ikke å ansette tre tidligere spillere, kalle det en transfer komité og tro at du etterligner Liverpool sin måte å finne nye spillere. Da har en ikke forstått hva Liverpool driver på med.
Liverpool har ansatt folk som bruker statistikk, utvikler egen programvare for analyse og jobber tett opp mot sportslig ledelse. Dette har vi holdt på med i mange år, det er ikke noe tre ex spillere klarer å gjøre på egen hånd.
Det er også rart at manutd ikke har gjort noe tidligere. Hvis de mente en transfer komité var det riktige svaret, burde de dannet den lenge for vinduet åpnet. Helst i fjor. Nå er vinduet åpnet og komiteen er vel enda ikke dannet. Så de kan komme med innspill først til neste år.
Så i år er det Ed og OGS som skal avgjøre hvilke spillere som skal inn og som passer manutd sin spillestil. For meg virker det som en oppskrift på katastrofe. De får nok tak i gode spillere, men om de får tak i de rette spillerne er jeg veldig usikker på.

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk/media diskuterer de Ligt og Man Utd. Det har jeg null tro på at kommer til å skje. Han er for ambisiøs til å velge et lag i fritt fall som er utenfor CL og har usikkerhet knyttet til managerplassen (videre resultater). Overganger for Dembélé og James virker mye mer sannsynlig.

Det samme gjelder for øvrig Sancho. Man skulle tro på enkelte at Man Utd kan hente hvem de vil. Det kan de ikke.

Tja, du må ikke glemme at det finnes muligheter for at United er favorittlaget hans (i så fall synes jeg synd på ham, men slik er livet), eller at Solskjær og co faktisk “selger” et spennende prosjekt. En annen mulighet er jo så enkel som at United rett og slett tilbyr en latterlig høy lønn i forhold til de fleste andre. Du kan gjerne si at viss man blir tilbudt 1 million i uken så er man fornøyd, men det er jo enda mer fristende med 2 millioner i uken. Selv jeg hadde vurdert United for 2 millioner i uken, jeg hadde riktignok prestert ræva dårlig, omtrent som Phil Jones i så måte, men jeg hadde nok sagt ja.

Så lenge de betaler lønninger bedre enn de fleste, så kan de nok hente de beste. Tror jeg.
Også Griezmann er linket ser jeg. Så får vi skje hva som skjer der.

Akkurat den handelen har jeg ingen tro på. Han er en spiller som kommer til å bli tilbudt superlønn uansett hvilken klubb han velger, så han kan jeg ikke forstå kommer til å ende opp i noe annet enn en toppklubb.

Kanskje PSG.

Solskjær prøver å være ferguson.
Han prøver, men vil aldri tenke slik ferguson gjorde. Ta de samme besluttningene, være samme taktikker og pedagog… men prøver å være lookalike.

Det mest latterlige var når jeg så ham tygge tyggis som ferguson. Noe han aldri gjorde som molde-trener.

Men han prøver… :man_shrugging:

Haha. Finnes det film av det med tyggisen?

Bare lurer, fordi jeg ikke vet: Er det riktig at Solskjær ikke har brukt tyggis før?

Det er jo litt håpløst, og en morsom historie, dersom det er slik. Men hvis han har drevet med dette i årevis, er det jo litt teit å vitse med det.

Har ikke peiling!

“Ignorance is bliss” praktiseres jo av enkelte over hele forumet ellers, så jeg velger å plassere min i akkurat denne saken og bare nyte den litt flaue, håpløse “sannheten” dette isåfall er :nerd_face:

Tja, uten å ta helt av, men kan vi være vitne til et gjenbruk av Ferguson sine gamle tyggiser? :thinking:

Oppfordring til alle LIVERPOOL-supportere: La oss prøve å unngå å skrive i Manchester United tråden inntil det faktisk skjer noe av interesse.

Jeg vet jeg ses på som Solskjærs advokat akkurat må, men han skal jo tas på alt også da. Gutten har sikkert tygget tyggegummi før i livet, og så klarer man å fange opp en kamp hvor han velger å gjøre det i United. Og så er historien fortalt…

De Ligt er nå linket. Attpåtil da klarer man å vende dette til noe negativt. 19 år, kommer fra svak liga, PL vil knuse han, lønna er latterlig høy…osv…

Selv om alle ønsker han til Liverpool. Og alle toppklubber i Europa kunne tenkt seg han. Men at United ønsker han, det blir liksom helt feil for de.

Solskjær er ferdig i god tid før jul. Det er jeg ikke i tvil om. Men jeg synes fotball er mest interessant å diskutere om man prøver å være så objektiv man klarer. I tilfellet Solskjær og United er vi ikke i nærheten.

Altså, om de spiller finere fotball enn i år og han fortsetter i samme spor, gitt at konkurrentene har lik uttelling så ligger Solskjær på en tredjeplass til jul. Jeg ser ikke bort ifra at han får beholde jobben, så lenge de spiller kjekk fotball og holder seg innenfor topp 4.
http://solskjaertabellen.com/ Linker denne fantastiske tabellen :joy:

Ramos, de Ligt og Griezmann ryktes. Hvis de beholder De Gea og Pogba skjerper seg, blir dette sterkt. Men vrient å tro at de får til alt dette.

Ja det er vel litt i overkant? De har penger, ikke så mye annet som er forlokkende pdd.

Griezmann tror jeg ikke lar pengeboken velge for han, da han tidligere har vist sin lojalitet ved å velge å bli i AM(tror de hadde en transferban da?).

Ramos? Tja, har vel kontoen full vil jeg tro. Tjener vel helt greit i RM og er forgudet der. Utnytter kanskje situasjonen for å presse frem ny og forbedret kontrakt? Ramos burde uansett velge en liga uten VAR.

De Light? Den eneste grunnen som taler for(utenom økonomiske årsaker, og da har gutten helt feil innstilling så tidlig i karrieren) er om han er United fan. Det kan han jo være. Men vil tro(håper) han har gode rådgivere rundt seg som kan veilede han i å gjøre riktige valg i en viktig fase av karrieren. United er vel ikke kjent for å være best i å videreutvikle talenter de siste årene.