Manchester United

Dette handler jo om flere ting. De Ligt må vite at han går rett inn på laget og får tillit i tilvenningsfasen. Hvor får han dette, og hvor risikerer han benken?

Her gjelder også et flerårsperspektiv: Hvor mye gjør det for 19-20 år gamle De Ligt å ikke spille i CL i et år, maks to, dersom han tror at MU deretter er back in business?

Og hvilket land frister ham? Føles England og PL riktigere enn Spania? Tror han, agenten og familien at rammene for videre utvikling er bedre der?

Mange ting spiller inn.

Er jo så bullshit den artikkelen med Ramos til United. I samme artikel linker de Ramos til Liverpool for å danne et superpar med VVD. God dag mann økseskaft. Den dagen Ramos går til Liverpool,den dagen føder menn barn.
Media sitter jo å dikter opp piss uten rot i virkeligheten for de vet det genererer klikk og kroner i kassa. United skulle satse ungt og nå skal de plutselig gå for spillere med 1-2 år igjen av karrieren?

Det beste som har blitt sagt i denne tråden på en god stund, om Solskjær tygger tyggis eller koe som vi sier i Skien, så spiller det liten rolle. Bare kos deg med Hubba Bubba du Sunny.

Sannsynligvis rubbish, ja - men ikke utenkelig. United var nær ved å kjøpe ham i 2015.

De har også tidligere skaffet seg umiddelbar rutine og vinnererfaring ved å hente Zlatan og Henke Larsson på korte kontrakter, parallellt med den egentlige lagbyggingen.

Det er ikke usannsynlig at MU velger å ha to strategier: Bygge det langsiktige laget i skyggen av noen grep som i kort perspektiv kan holde dem høyt nok på tabellen, og til og med slåss om fjerdeplassen.

Den konspiratoriske vrien er jo at Solskjær vil bygge, mens Ed W. vil gjøre kjappe grep. Vi husker jo fra Liverpool under Rodgers at det i én og samme klubb kan finnes to ulike transferstrategier.

United må potensielt ha 7-8 mann inn for å stille en konkurransedyktig 11’er, og har da fortsatt store utfordringer med resten av stallen. Gir de en manager 2-3 sesonger med tid, tillit og aksepterer at resultatene ikke nødvendigvis betyr topp 4, så er det mulig å bygge et nytt fundament…men har ingen tro på at OGS får tid, at han har tillit i hele organisasjonen og at de aksepteres variable resultater over flere sesonger mens det bygges et nytt lag.

Fortsetter de på samme sti fremover blir de som smurfene, en klubb en ikke må tape mot - og som en egentlig ikke ser på som en reell konkurrent :sunglasses:

Jeg tror du tar feil. Halvparten så mange - riktige - kjøp, vil gjøre mye. Nok til å få dem inn på Topp 4.

Beholde De Gea, kjøpe to forsvarsspillere, en midtbanespiller og en angriper til. Og få ut like mange av motkreftene.

Det ville ikke gjort dem til et vinnerlag, men ville betydd reell konkurransr for Arsenal, Spurs og Chelsea.

Godt mulig jeg tar feil og undervurderer United sin stall, lett når de ikke har 1 spiller jeg vurderer som god nok for vår beste kamptropp på 18 mann :sweat_smile:

Men, i mine øyne, er det bare De Gea, Bailly, Shaw, Lingard, Pogba og Rashford som holder nivået til en topp 4 klubb. Både Pogba og De Gea ryktes ut, i tillegg til en mengde av de andre spillerne som feks Mata, Herrera, Martial og Lukaku…da er det ikke mye kvalitet igjen i den troppen.

Håper Ramos går til Manchester United. Men jeg tror det ikke. Fyren har passert 33 år og er på vei nedover. Har ikke vært spesielt god denne sesongen. Laget hans har også sluppet inn mange mål.
Tipper han blir i Real Madrid.

Håper Ramos går til Kina, så vi slipper å se fyren, havner han i Manchester United er det jo en grunn til å mislike den klubben i enda større grad enn hva jeg gjør i dag.

28 år gamle Griezmann på jakt etter titler vil neppe velge United på et slikt tidspunkt i karrieren. Blir også veldig overrasket om De Ligt havner der, spesielt om Barca faktisk er reelt interessert i ham. Da må han nesten være United-fan fra barnsben av.

Magefølelsen min tilsier at typer som Koulibaly og kanskje Rabiot er de to største navnene som kan være mest aktuelle for United. Ellers tror jeg det blir et hakk mindre navngjetne spillere, men det trenger ikke være feil. Det de trenger er de riktige kjøpene, ikke de største navnene.

Noen som vet hvordan Jonathan Tah gjør det om dagen?

Tror de to spillerne, i alle fall Koulibaly kunne forsterket United kraftig, men det blir spennende å se hva som skjer i sommer. Jeg tror egentlig Solskjær har en klar plan på hva han vil, da jeg antar har tenker litt som SAF og Klopp når det kommer til transfers. Jeg tror han har lyst å bygge et ungt lag for fremtiden, forsterket med noen eldre (Koulibaly) til å balansere og holde laget høyt på tabellen.
Problemet til Solskjær tror jeg er tid, jeg tror rett og slett ikke United kommer til å gi ham nok tid til å bygge et ungt lag, og ikke vet jeg om Woodward tenner på ideen om ikke å kjøpe store stjerner. Jeg tror Woodward elsker å kunne skryte av å hente inn store navn, og det kommer nok til å gå på bekostning av Solskjærs drømmer.

Egentlig tror jeg Solskjær er en langt mer passende manager for United enn typer som Mourinho og van Gaal, så det hadde vært litt spennende å se hva han får til hvis han fikk nok tid.

Men Solskjær må også få hjelp til å skaffe gode spillere. Tror ikke han har oversikten selv. De må ha et apparat som kan rekruttere de riktige typene som Solskjær ønsker seg og ikke bare hente store navn eller de Solskjær kjenner godt fra før.

Helt klart, det har vi jo sett betydningen av hos oss under både Klopp og BR. Et godt speidernettverk sammen med en gruppe mennesker som vet hva de skal se etter er av massiv betydning for klubber på det nivået. Det er langt fra det samme som hos Real Madrid og Barcelona som kan kjøpe de største stjernene ferdig utviklet hvis de vil. Det er vel derfor det hos United er snakk om å lage den transferkomiteen nå. Det er rett og slett for mye data for bare en manager å gå gjennom, så man trenger å spre kunnskapen utover flere mennesker. Jeg tror det er større sjanse for at man gjør bedre handler hvis man har flere mennesker å diskutere fordeler og ulemper ved diverse spillere.

Ikke McTominay?
Mitt inntrykk er at han er bra. En terrier som jager over store områder.

Så han ble kåret til den 4. beste midtstopperen i Bundesliga denne sesongen, så han har tydelegvis hatt en god sesong.

Kan sikkert bli bra, han er fortsatt ung.
Men ville jeg hatt ham i en kamptropp på bekostning av Hendo, Fabinho, Gini, Keita, Ox eller Milner, eventuelt også en kampklar Lallana :thinking: Nei takk :wink:

Det håper jeg ikke, da håper jeg på så god sesong at vi kan gi de 3 poeng på walk over for jeg risker ikke guttene våre 2+ ganger i året.

Jeg tenkte på at han var en i deres tropp, i kampen om en fjerdeplass. Og da sier jeg ja. Han kan fort bli en viktig spiller for dem.

Griezmann er kompis med pogba, og kommer garantert aldri til å signe for en klubb som har vært i full oppløsning, har helt sikkert fått høre alt mulig fra Pogba, og som må spille EL. Griezmann ender opp i Barca