Manchester United

Det som kommer frem i media (særlig Norske) om OGS,Man utd og forøvrig alt annet fotball relatert er ikke verdt tiden det tar å lese. Personlig syntes jeg det er en stor skam at enkelte artikler som er så virkelighetsfjern at det minner mer om et eventyr Asbjørnen&Moe hadde drept sin egen søster for å få tak i. Jeg er usikker på hvem som er verst, journalisten som skriver noe slik eller redaktøren som godkjenner den og lar det bli publisert ?

Jeg boikottet VG for flere år siden, jeg tillot meg selv å finne frem artikkelen som fikk begeret til å renne over, det skal sies at overskriften er endret noe, men det skjuler langt ifra idiotien bak det hele : Ødegaard på høyde med Mahrez og Vardy – kan se ned på Rooney

Det jeg vil frem til er : Jeg velger 10/10 ganger å finne fotball relaterte nyheter her på forumet, da kunnskapen og innholdet i div poster til enkelte her inne overgår alle medier jeg kjenner til. Man utd er for min del mer spennende å følge med på i dette overgangsvinduet, jeg venter på neste feilskjær og jeg koser meg når de går på trynet. Misforstå meg rett, jeg er mye mer opptatt av Liverpool, men jeg er ikke bekymret for noen feilskjær der, vi har et topplag som skal finjusteres, klubben går bedre enn noen gang, rykter om hvem som kommer eller skal ut spiller ingen rolle før det er bekreftet fra klubben. Ser for

og de kan skrive så mye de vil om hvilke spillere OGS, som forøvrig engelskmennene kaller Gollum, vil ha men det eneste de har fått hittil er Daniel James så da kan manu fansen sikkert se frem til noen flere “store” signeringer a la Alex Sørloth eller noen andre fra gamlelandet:-) og til slutt fikk han jo orden på Cardiff selv om det tok litt tid :slight_smile: god helg

Pidestaller ass…

Hva teller her? Neppe supercup, men kanskje VM for klubblag? Der er vi massive favoritter og kan gå forbi United allerede i desember.

Uefa og cupvinnercup

Manchester United now have 42 major titles (20 League titles, 12 FA Cups, 5 league cups, 3 Champions League, 1 Europa League and 1 FIFA Club World Cups).

Vi tar dem i desember!

Tar en med alt av trofeer leder United 66 - 65 til midten av august…da har vi 67 etter å ha gruset City og Chelsea.

Kan jo bli en kul quiz ut av denne da:
Hvilken by av Liverpool og Manchester har flest seriemesterskap?
Svar: Liverpool :+1:
Ikke fått med meg at Everton har hele 9 stk :clap:

Kjedelig med quizzer der quizmaster roper ut svarene med en gang…:grin:

Har en ekkel man utd fan som jeg kjenner som la ut en post der han skrev noe a la dette. Manchester 20, scousers 18…måtte desverre inn å rette han i at scousers har adskillig flere titler en ynkelige Manchester… Uviten og hånlig United fan, høres kjent ut?

Er ikke alle det?

Har vokst opp med en far som er United supporter, værste sorten…har sannsynligvis utviklet PTSD som følge av 90 - tallet i hus med den mannen :face_with_thermometer:

Næmmen i helv… har du skifta etternavn? Ikke? Få det gjort!

Ah. Kjipt for han at det ikke ble opprykk i år heller da, selv med Bielsa.

Åja. Du skrev verste sorten. Daså!

Da Everton vant i 1987, var de det laget med nest flest ligatrofeer, etter det har det ikke gått så bra…

1970
Arsenal 7
Everton 7
Liverpool 7
United 7

1971
Arsenal 8
Everton 7
Liverpool 7
United 7

1973
Arsenal 8
Liverpool 8
Everton 7
United 7

1976
Liverpool 9
Arsenal 8
Everton 7
United 7

1985
Liverpool 15
Arsenal 8
Everton 8
United 7

1987
Liverpool 16
Everton 9
Arsenal 8
United 7

1989
Liverpool 17
Arsenal 9
Everton 9
United 7

1991
Liverpool 18
Arsenal 10
Everton 9
United 7

1994
Liverpool 18
Arsenal 10
Everton 9
United 9

1996
Liverpool 18
Arsenal 10
United 10
Everton 9

1997
Liverpool 18
United 11
Arsenal 10
Everton 9

1998
Liverpool 18
Arsenal 11
United 11
Everton 9

1999
Liverpool 18
United 12
Arsenal 11
Everton 9

2009
Liverpool 18
United 18
Arsenal 13
Everton 9

2011
United 19
Liverpool 18
Arsenal 13
Everton 9

Hvis du gir :

6 poeng : Liga
4 poeng : CL
3 poeng : FA cup
2 poeng : Euro L og Cup Vinner Cup
1 poeng : LIga cup

United får 177 poeng, vi 167 poeng

Eller

6 poeng : Liga
4 poeng : CL
2 poeng : FA cup
3 poeng : Euro L og Cup Vinner Cup
1 poeng : LIga cup

United får 167 poeng, vi 163 poeng.

United fortsatt litt foran oss, men dette tar vi igjen og her har vi noe å strekke oss etter.

I det store bildet kan vi se det slik:

1. Vi er Englands beste lag i Europa.
  2. Av de 2 store titlene har vi 24 og United 23

Les spm mitt en gang til…

Her har noen bommet vm for klubblag telles ikke, som supercup, som charity shield, det som er uteglemt er Uniteds seier i cup vinner cupen 1991.

Vi er likt med United i antall trofeer, at du velger å gi imaginære poeng endrer ikke på det. CL teller mindre en hjemlig liga? Hvorfor? CL er det alle spillere drømmer om. Eneste grunnen for at vi ønsker ligaen er at det er altfor lenge siden sist.

Hvis du gir :

100 poeng : CL
5 poeng : Liga
1 poeng : FA Cup, Ligacup, UEFA Cup/EL
0 poeng : Alt annet

Liverpool får 708 poeng, Man Utd får 420.

Jeg gir poeng på hva jeg tror rangeres først:

Og når klubben selv har ligatrofeet først på sine hjemmesider, så tror jeg det gjenspeiler hva man setter høyest.

Trofekabinettet

Liga før CL anyday i min verden.
FA cup før eller etter UEFACup(Cup W Cup? Smak sak, jeg rangerer FA cupen først, fordi Lifa før CL, FA cup før de andre Europacupene, Ligacupen sist.

At du rangere CL før Liga er din mening, jeg mener du tar feil, de fleste supporterene vil ha ligaen, det er det man måles på iforhold til hvem som er best.

Jeg brukte, 6-4-3-2-1, kunne brukte 6-5-4-3-1, 10-6-4-2-1 etc