Manchester United

Godt poeng. Hvis manglende seire i det siste er knyttet til at tre viktige spillere har vært ute, handler det jo ikke om “form”.

Da har Søndag 15 Januar kommet med strålende sol ov Grenland, dagen man har enten gledet seg til eller gruet seg til alt etter som man føler det. Denne kampen er selve symbolet på hva man kan kalle et gigantoppjør Manchester United mot Liverpool.

Etter en natt med dårlig søvn sitter jeg og funderer og tenker og grubler på lagoppstillinger og formasjoner, og tenker i mitt stille sinn på hvordan vi skal ta med oss poeng hjem til Anfield. Spillere, ledere og supportere inntar M62 på vei til Manchester, eller som AC/DC sier “Highway to hell” det er vel det det er veien til helvete.

Det er i slike oppgjør vi viser våre innerste følelser, der gleden frustrasjonen, agresjonen, fortvilelsen kommer til syne. Et tap i dag, og hele uka er ødelagt. Jeg orker bare ikke tanken på et tap mot dette laget. For hva er mer jævlig enn å tape mot vår erkefiender, med Pogba, Zlatan, Fellaini og sjefskødden Mourinho sjøl på laget. Med tap blir det tøft å gå på jobb, og høre scumfansen tyte ørene til oss Liverpoolsupportere fulle av dritt om hvor gode og perfekte de er, og hvor dårlige vi er. Huff og huff kjenner jeg blir uvel av å tenke på dette.

For å snakke om noe mer gledelig for oss stolte Liverpoolsupportere, for hva er bedre enn en seier mot Manchester United, da er det vi som kan hovere mot de supporterne vi ikke liker, da er Liverpool som er sjefene, da er det oss som kan feire. En seier i dag og uka er perfekt. Da er det liksom ikke så nøye om vi skulle ryke ut av Fa cupen mot Plymouth heller, da kan vi nyte seieren, og nyte tabellen frem til neste helg.

Det er ennå mange timer igjen til det hele braker løs, mange timer med hvileløs vandring frem og tilbake i spenning og forventning. Kampnervene er selvsagt på plass, og kroppen føles nummen så forbanna nervøs er jeg akkurat nå. Men nå er det på tide og avslute dette innlegget, og få på seg uniformen. Oppladningen til storopgjøret har begynt. Jeg tør ikke å spå utfallet av denne kampen, den kan vippe alle veier.

Så god kamp alle sammen, og måtte Liverpool vinne. YNWA.

Slik liverpool vanligvis spiller, med meget høyt tempo og masse sjanseskapning og kreativitet, så har de hatt en grusom formdip ja. Den siste kampen er faktisk en av de værste jeg kan huske å ha sett. Så de traltene der mot United, og dette vil bli grisete! United er på godt gammelt Mourinho vinnerspor igjen. Vi slet fryktelig mot dem på Anfield da de var totalt på hengslene. Hva nå når de er tilbake i knallform?

Nei laget vårt er ekstrem tynn suppe når 2-3 av våre beste er ute. Og det er de nå, så derfor er jeg heller lite troende. Hadde hendo, matip og couthino/firmino alle vært i kanonform, ville vi selvsagt kunne høvlet over dem. Men Sturridge igjen på plass som erstatning for Mané? Give me a break.

Vi sliter mot lag som ligger skamdypt på egen halvdel. Hvis United skal spille offensivt fordi de er i form så blir de kontret i senk. Du kan ikke ta med i betraktning på de siste 3-5 kampene hver for seg. Denne kampen blir helt annerledes.

Hvorfor diskuteres kampen i to tråder?

Både her og i selve kamptråden?

Kan det ikke være bedre å lage matchtråd flere dager før kamp og diskutere alt på et sted? Mer ryddig/mer aktivitet?

Eller har man en egen tråd for Chelsea/City/Stoke/Bolton/Fulham osv der det diskuteres i dagene før match også selve kampdagen så lages det en egen matchtråd?

Vi hadde fire av de beste ute mot saints. Bare coutinho kom inn uten kamptrening, ikke 2-3. Det er 1/3 av et helt lag

Laget er ikke noe tynn suppe uten de 2 - 3 beste, Liverpool har hatt en formdupp den siste tiden, så her har du misforstått det hele. Trur al Liverpool slår tilbake i dag og leverer en god kamp. Coutinho og Henderson er mest sansynlig tilbake i startoppstillingen.

Hæ? Er jo det jeg sier. Coutinho, matip og mané har vært borte nå…det er 3 det om vi begge kan telle?!

Innhoppet til Coutinho var bare for å teste ham. Han er ikke i god gammel form på 15minutter. Det vil han heller ikke være idag mot united. Poenget mitt er at vi sliter uten de 2-3 beste av spillerne våre, enten det skyldes skader eller dårlig form. Ser dere ikke dette selv på de siste kampene?

Jo vi er tynn suppe når laget ikke klarer å spille klopp fotball når 2 toppspillere er ute, enten det er skade eller form det skyldes. Da har vi ikke god nok stall. Dette er enkel matte. Ser du det samme laget som jeg ser på? De siste kampene har vært ekstremt labre. Dårlig guts, dårlig vilje og tregt temp. Det motsatte av det klopp står for. Tror du hele laget har fått kollektiv formdipp helt tilfeldig eller tror du det skyldes at de som skal ta ansvar under skadede stjerner ikke er gode nok til å gjøre det? Jeg heller mot sistnevnte. Derfor tynn suppe :wink:

Men helt ok å være uenig altså

Forskjell på 2-3 angreps spillere ute og i forsvar/keeper. Hele rytmen og flyten er jo basert på gjengen på top.

Henderson var ute, så fire vanlige startere startet ikke. Poenget mitt var bare når 1/3 av laget ute og man spiller borte mot saints så trenger det ikke være formen som er så elendig men hvem vi har på laget. Med førstelaget på banen har vi på seks siste kampene 4-1-1.(regner ikke FA-cupen når førstelaget

Virker som united-forumet har stadig dalende oppslutning blant supporterne. Lite aktivitet i trådene.

At du vil deg selv så vondt, Jano. Snike rundt på United.no a gitt.

Hver dag - med et stort smil:) Forumene er seg selv like - håper likevel vi nå kan fortsette i den gode stimen vi er kommet inn: Gode innlegg, lite vrøvl og hyggelig tone!

Det er alltid en fornøyelse å lese på united forumet når laget deres ikke presterer.

Til diskusjonen om manglende form.

Jeg tror de som diskuterer dette snakker forbi hverandre.

Noen bruker “form” - og manglende form - som en nøktern konstatering av at laget ikke vinner kamper, og ikke spiller like godt som tidligere i sesongen.

Men andre tenker at “form” ikke trenger å ha med resultater å gjøre, men om bl.a. spillernes fysiske form. Spillerne kan godt være i toppform, det er bare det at vi har ikke de beste spillerne på banen - og dermed blir resultatene dårligere.

Jeg synes de presterer veldig godt. De klarte jo nettopp et imponerende uavgjort-resultat mot Liverpool.

De har skyhøye inntekter, men det samme er gjelda.
Glazier familien tar ut bra med utbytte, ser det ut til.
Liverpool er heller ikke gjeldfri. Stadionutbyggingen ?
København er nok det beste laget i Norden, men det koster.

den klubben tjener dessvere så sykt mye penger, at selv med stor gjeld og utbytte til eierne, uten cl-spill, så har de råd til å punge ut 1 milliard i hvert sommervindu

La de bare holde på.

Det var stort å møte fem- seks kolleger på jobben til morran i dag. Slukøret.no

Spillestilen er til slakting. Zlatan: “First half we should have played like second half, more directly”. Ja, jøss.

De som mener midtbanen vår ikke var bra, vil jeg gjerne møte til diskusjon - for makan til nøytralisering av Pogba etc, og taktisk tilnærming med å spille ballen OVER midtbanen våres, var utrolig.

Kan bare mottas som kompliment.