Manchester United

United spiller så ufattelig kjedelig at det får tippeligaen til å virke spennende.

De vinner el da, men dette holder ikke i cl selvfølgelig.
En ting er p møte rostov, anderlecht og ajax, blir noe helt annet å møte real, liverpool, city, bayern, chelsea og barca. Utd er skammelig dårlig.

Vel i en dårlig sesong så har de vunnet to titler og er kvalifisert til gruppespill i CL. Nå kan Mourinho handle spillere i ro og mak og styrke stallen. Det er meget mulig at de blir veldig vanskelig å hanskes med neste sesong og at de havner foran oss i PL.

Dette er jeg 100% sikker på at jeg leste på forumet for et år siden :wink:

Vi kan si hva fanken vi vil, men United har levert to trofé i år og har i likhet med oss et godt grunnlag å bygge videre på. Alle her inne hadde vært godt fornøyd med seier i ligacupen og EL. Klopp og eierne hadde vært strålende fornøyd. Nå blir vel Griezmann kjøpt antar jeg, pluss en rekke andre spillere. United har dessverre et vesentlig bedre utgangspunkt nå enn hva tilfellet ville vært med tap. Pokker.

Men vi kan fortsatt gjøre en bedre sesong enn de neste sesong heldigvis!

Håper vi treffer med kjøpene våre i sommer, og at vi ikke må gå for 5., 6., 7. valg. Samtidig kan man jo håpe på et par flopper for United.

Hvordan er Greizmann som defensiv midtbane? Er ikke han litt kantete i formen til å rulle godt? Lukter bomkjøp lang vei.

United låser rom, spiller klokt i forsvar og viser at de takler en kamp av denne størrelsen MYE bedre enn Ajax. Vi hadde vært lykkelige hele sommeren om vi hadde gjort det samme mot Sevilla. Men så er Sevilla et mye bedre fotballag enn Ajax, rett og slett. Uansett, England stiller med 5 lag i CL neste sesong. For mine venner som mener Serie A har bedre lag, så var den anglofile meg glad for det ikveld.

Kynisme er en ting vi kan lære av United og defensiv trygghet vinner faktisk mer enn hodestups i angrep.

Siste er mer gøy å se på i medvind :slight_smile:

Enig. United hadde full kontroll omtrent hele tiden. Hjelper ikke at Ajax eier ballen når de knapt kommer til sjanser. United vant fortjent, uten tvil.

Og det er dette spillet United vil satse på. Mourinho er ingen nytenkende, ung manager lenger. Han er fantastisk god til å hente gode og dyre spillere. Det er der magien hans ligger nå. Spillemessig er det bra omtrent hver 5. kamp i snitt (og da er jeg snill), men med verdens beste spillere i stallen, så kan det bli ganske bra dette. De er solide defensivt og har verdens beste keeper, i alle fall inntil videre. Med spillere som Pogba, Mkhitaryen, sannsynligvis Griezman og trolig en midtbanestjerne til, så vil United henge bra med neste sesong. Normalt ville jeg ansett en klubb med slike ressurser som favoritter til tittelen, men ikke slik PL ser ut nå. Chelsea er knallsterke, City vil bli bedre, og Liverpool vil bli bedre. Tottenham har sneket seg opp i tetstriden på permanent basis, og ingen bør bli sjokkert om de tar ett fortjent (!) seriegull kommende sesong. Arsenal er nok mest usikre, de skal slite for å holde seg i tetkampen.

Vi går noen spennende uker i møte, med vanvittig shopping fra Europas 10-15 rikeste klubber. Klarer Klopp å slå kloa i van Dijk, Keita og Sessegnon, vil jeg være godt fornøyd. Offensivt er ryktene langt mer usikre, vanskelig å si hvem han har øverst på blokka.

God sommer :slight_smile:

ja det blir spennende hva united får inn av spillere neste sesong og om han får satt spillet slik han ønsker etter en sesong. Redd de handler dyrt og får inn akkurat spillertypoene de trenger for å score fler mål. Nå har de iallefall klart å tette igjen bak.
Skal Murinho bringe united inn i toppen igjen er det neste sesong som gjelder, tredje sesongen blir det vel trøbbel som normalt?

Leser at ajax er med i CL-kvalik selv om de tapte finalen. HAr reglene typisk nok blitt endret siden ifjor?!

Tror de kom på 2. Plass i hjemligliga

Åja leste saken som at de fikk kvalik pga finaletap, men da er nok det årsaken. Nederland har vel 2 lag med ja

Greit at united vinner EL for nivået av årets utgave var utrolig svakt.
Det er tilfeldigheter at de vant 2 titler synes jeg.
De møtte knapt noe hard motstand i cupene.
Svaret fikk vi da de møtte et topp 5 lag i FAcupen og ble sendt ut av cupen.

Hadde de møtt dortmund og ikke anderlecht hadde historien sannsynligvis vært noeannet.

Jeg vil ikke være med på denne hyllesten av dette utdlaget.
De endte på 6.plass til tross å ha verdens dyreste tropp og brukte mangemilliarder på spillerkjøp.
De slo knapt et topp 6 lag, var det spurs mon tro?
24 poeng bak seriemesteren.
De er ikke i nærheten av å ha samme nivå som de beste lagene i CL.
De tapte ikke så mange kamper, men jeg tar et tap og en seier foran 2 uavgjort anytime.
Mourinho kan gjerne bruke mange milliarder i sommer, men han skal slite for å klare topp 4 da også.

De lagene som hadde slått United ble jo slått ut de også, av lag United hat slått til slutt.

De riktige kjøpene nå i sommer og vi skal fortsatt vær bedre en United og den drit spillestilen deres. Ha troen folkens, en ny gullæra i vente.

Helt enig, vår beste 11er er bedre enn utd sin, få solide kjøp i sommer så kan utd bare handle så mye de vil.

Den første sesongen bruker JM til å tette bakover. 2. Sesong kommer hurtige overganger. Han kan i tillegg bruke store penger. Han har en vinner mentalitet vi mangler. Han vinner finaler, vi gjør ikke der. Vi tapte 2 finaler, United vant 2. United har nå mer penger enn noen gang. Mitt eneste håp var united tap i dag, nå har jeg allerede mistet troen på kjøp av stjerner. Mitt eneste håp er Klopp, han må finne de beste for billige penger!

Jose har glemt at penger betyr ikke alt, at nå har han ikke bare saf å tenke på, men Pep, conte,klopp, poettvhino, wenger.

Han kan bruke så mye penger han vil, men med den spillestilen sin kommer han ikke til å få det beste utav dem.